ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: "Brand, η στρατηγική" - Τι λέει ο Μιχαήλ Ναλμπάντης για τον νέο του βιβλίο

O Μιχαήλ Ναλμπάντης μιλάει στο ERGONblog.gr για το νέο του βιβλίο με τίτλο "Brand, η σταρτηγική", ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο κατανόησης του branding για επιχειρηματίες και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην εταιρική επικοινωνία καθώς και για φοιτητές αλλά και αναγνώστες που αρέσκονται σε θέματα branding.

Διαβάστε την συνέντευξη:

 
Ερώτηση (Ε): Πείτε μας δυο λόγια σας παρακαλώ για το νέο σας βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Φερενίκη και φέρει τον τίτλο Brand η στρατηγική.


Απάντηση (Α):Το νέο μου βιβλίο πραγματεύεται την έννοια της διάκρισης σε επιχειρηματικό επίπεδο. Εξ’ ορισμού το brand αφορά σε διακεκριμένα πρόσωπα, προϊόντα και επιχειρήσεις. Χάριν συντομίας ας περιοριστούμε μόνο σε προϊόντα με πανίσχυρο brand και τα οποία υπερισχύουν του ανταγωνισμού γιατί είναι ποιοτικά, επώνυμα, αναγνωρίσιμα και προτιμητέα από την μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Η δημιουργία και εγκαθίδρυση ισχυρών brands συντελεί στην επίτευξη των μακροπροθέσμων στόχων μιας επιχείρησης αφού αποδεδειγμένα επιφέρει υψηλές πωλήσεις και κέρδη, τις περισσότερες φορές υψηλότερα του ανταγωνισμού. 



Ε: Η στρατηγική πως εμπλέκεται με το brand;

Α: Στρατηγική με απλά λόγια και πάντοτε αναφερόμενος σε επιχειρηματικό επίπεδο, είναι να γνωρίζουμε που ακριβώς στεκόμαστε και που ακριβώς θέλουμε να πάμε. Μόνο γνωρίζοντας τον τελικό σου προορισμό μπορείς κάποια μέρα να φτάσεις σε αυτόν. Γνωρίζοντας τον προορισμό της, η επιχείρηση έχει θέσει αυτομάτως τους βασικούς της στόχους και εδώ υπεισέρχεται η στρατηγική η οποία περιλαμβάνει τους τρόπους και τα μέσα που θα απαιτηθούν για την επίτευξη των στόχων της.
¨
Ε: Γιατί κατά τη γνώμη σας τα περισσότερα επώνυμα προϊόντα είναι εισαγόμενα;

Α: Ο σπόρος της διάκρισης δεν φυτρώνει εύκολα στη χώρα μας ούτε καν σε επιχειρηματικό επίπεδο. Η διάκριση προϋποθέτει γνώση, σκληρή δουλειά, αφοσίωση και τιμιότητα, και δυστυχώς η κοινωνία μας δεν υιοθέτησε ούτε προήγαγε τέτοιου είδους πρότυπα κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Περαιτέρω η εθνική μας οικονομία για αρκετά χρόνια βασίστηκε στις δημόσιες επενδύσεις και την κατανάλωση και όχι στην ιδιωτική πρωτοβουλία και την παραγωγή. 

Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δηλαδή ισχυρών ελληνικών brands παγκοσμίως που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, η έννοια του brand δεν έχει υιοθετηθεί και εφαρμοστεί επαρκώς από την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. 

Ε: Κλείνοντας θα ήθελα να σας ρωτήσω για το που απευθύνεται το βιβλίο σας, καθώς επίσης και πως μπορεί αυτό μπορεί να βοηθήσει τον αναγνώστη σε πρακτικό επίπεδο.

Α: Το βιβλίο μου απευθύνεται σε σπουδαστές, επιχειρηματίες και επαγγελματίες της εταιρικής επικοινωνίας. Παρουσιάζοντας την έννοια του brand σφαιρικά σε συνδυασμό με τη χρήση αρκετών παραδειγμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ευελπιστώ ότι ο αναγνώστης όχι μόνο θα αντιληφθεί τη σπουδαιότητα του branding αλλά θα μπορέσει να το υιοθετήσει ως βασικό επιχειρηματικό εργαλείο σε πρακτικό επίπεδο. «Made in Greece» καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες με ισχυρό brand name και υψηλή προστιθέμενη αξία, οφείλουν πλέον να αποτελούν προτεραιότητα για τις εξωστρεφείς Ελληνικές επιχειρήσεις. 

Το βιβλίο "Brand, η στρατηγική" του Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φερενίκη.

Για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί στην Θεσσαλονίκης στις 18 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 19:00 στο Ξενοδοχείο The Met.

Ο Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντης είναι επιχειρηματίας, συγγραφέας και ειδικός σύμβουλος σε θέματα στρατηγικής επιχειρήσεων και οργανισμών. Είναι απόφοιτος της I.C.B.S, με μεταπτυχιακό τίτλο στη ‘Στρατηγική διοίκηση επιχειρήσεων’ και είναι συγγραφέας του βιβλίου ‘Συμμετέχοντας σε εμπορικές εκθέσεις’. Έχει στο βιογραφικό του σειρά εισηγήσεων, ομιλιών σε συνέδρια και ημερίδες αναφορικά σε θέματα διοίκησης επιχειρήσεων. Αρθρογραφεί σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Τέλος, σε επιχειρηματικό επίπεδο είναι ιδιοκτήτης εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε θέματα εξαγωγών και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.