Έρχεται το σεισμόσημο για ακίνητα κατ΄ απαίτηση της τρόικας

Νέα βάρη στους ιδιοκτήτες ακινήτων φέρνει η νέα απαίτηση των δανειστών, οι οποίοι ζητούν υποχρεωτική ασφάλιση των ακινήτων, για φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές), κατά τα πρότυπα των οχημάτων.

Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, η «σύσταση» της τρόικας να επιβληθεί «σεισμόσημο» σε όλα τα ακίνητα αναμένεται να συζητηθεί κατά τη διάρκεια του νέου ελέγχου της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος ξεκινά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Το επιχείρημα που υπαγορεύει την επέκτασή του της υποχρεωτικής ασφάλισης και στην αγορά ακινήτων είναι η αδυναμία του κράτους να αποζημιώνει τους παθόντες στην περίπτωση σεισμού για παράδειγμα όπου οι συνέπειες είναι γενικευμένες. Στόχος των δανειστών είναι να μην εγγράονται στον προυπολογισμό κονδύλια για αποζημιώσεις. Το θέμα προέκυψε μετά τον πρόσφατο σεισμό στη Φθιώτιδα.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, έχει προετοιμαστεί ένα σχέδιο που αφορά τη δημιουργία ενός Ταμείου που θα ασφαλίζει τα ακίνητα μέχρι ενός ύψους και θα δίνει στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες τη δυνατότητα να συμπληρώνουν την ασφάλιση για μεγαλύτερα κεφάλαια που θα ανταποκρίνονται στην πραγματική αξία του ακινήτου. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 100 - 150 ευρώ ανά ακίνητο αξίας 100.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Σήμερα μόλις το 15% των κατοικιών είναι ασφαλισμένο στη χώρα μας και αυτό λόγω των πολλών δανείων την τελευταία δεκαετία και τα οποία επιβάλλουν την υποχρεωτική ασφάλιση.


voria.gr