Μετεξεταστέες στην αξιοποίηση του διαδικτύου οι επιχειρήσεις

Μετεξεταστέες στον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο, προκειμένου να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και να προωθήσουν τα προϊόντα τους, μένουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικό είναι το εύρημα έρευνας, σύμφωνα με το οποίο οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν να ανανεώσουν το εταιρικό τους site για περισσότερο από έναν χρόνο. Βέβαια η αργή ένταξη του ίντερνετ στην επιχειρησιακή κουλτούρα δεν είναι ίδιον μόνο των ελληνικών εταιρειών, καθώς αντίστοιχο ποσοστό εταιρειών, 80%, από το Βέλγιο, την Ιταλία και την Ισπανία έχουν να ανανεώσουν τις ιστοσελίδες τους για διάστημα πλέον του ενός έτους.

Συνολικά, πάντως, όπως προκύπτει από έρευνα της εταιρείας Email-Brokers, μετά από ανάλυση 13 εκατομμυρίων ιστοσελίδων και οι λοιπές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη πλήρως ενσωματώσει το ίντερνετ στην επιχειρηματική τους κουλτούρα.

Το Βέλγιο, η Γερμανία και η Ολλανδία, σύμφωνα με την έρευνα, είναι τα ευρωπαϊκά κράτη με το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων που έχουν online παρουσία. Ωστόσο και σε αυτές τις ώριμες αγορές ποσοστό άνω του 40% του επιχειρηματικού κεφαλαίου δεν διαθέτει παρουσία στο διαδίκτυο. Οι πενιχρές αυτές επιδόσεις κοστίζουν «βαριά» τόσο στις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και στην απασχόληση, καθώς η Κομισιόν εκτιμά ότι οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλήρως το διαδίκτυο παράγουν, κατά μέσο όρο, διπλάσιο αριθμό θέσεων εργασίας.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι η Βρετανία και το Λιχτεστάιν είναι οι πιο «προχωρημένες» αγορές όσον αφορά την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, με 16% και 17% αντίστοιχα (σ.σ. υπό τον όρο e-commerce εννοείται ότι όλη η διαδικασία παραγγελιοληψίας και πληρωμών εκτελείται online). Τα αντίστοιχα ποσοστά στο Βέλγιο είναι 6% και 9% σε Αυστρία, Γερμανία και Ολλανδία. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ONLINE ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

Παρά τις αναιμικές επιδόσεις τους, όσον αφορά την ηλεκτρονική τους παρουσία, οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζονται εξαιρετικά δραστήριες όσον αφορά τις online συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Συγκεκριμένα, το 90,9% των ελληνικών επιχειρήσεων, με περισσότερους από 10 εργαζομένους, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για συναλλαγές με το Δημόσιο, έναντι 83,8% του μέσου όρου της ΕΕ των «27» (στοιχεία Eurostat για το 2011). Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το 98,6% των ελληνικών επιχειρήσεων αναγνωρίζουν ότι αποκομίζουν οφέλη από τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών (κυρίως εξοικονόμηση χρόνου και αποφυγή της γραφειοκρατίας). Ωστόσο, περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, η οποία συναλλάσσεται ηλεκτρονικά με το Δημόσιο (ποσοστό 53%) έχει αντιμετωπίσει προβλήματα κατά τη χρήση των συγκεκριμένων υπηρεσιών. 

Νατάσα Φραγκούλη 
kerdos.gr