Το ενδιαφέρον των ξένων για τα ελληνικά αεροδρόμια μετέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος. Η Goldair θέλει το handling της Ολυμπιακής, εφόσον προχωρήσει η πώληση του πτητικού της έργου.
Δεδομένο θεωρείται το αρχικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά αεροδρόμια της γερμανικής Hochtief, της επίσης γερμανικής Fraport, αλλά και της γαλλικής αεροναυπηγικής Vincι, που περιμένουν να εξαγγελθεί το εθνικό σχέδιο για τις αερομεταφορές, ώστε να κάνουν το επόμενο βήμα.
Τα παραπάνω δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου κοινοποίησε ότι έχει μιλήσει με αρκετούς από τους ενδιαφερόμενους, ενώ υποστήριξε ότι οι παραχωρήσεις, εάν δεν είναι μαξιμαλιστικές σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που θα απαιτηθούν αλλά εξασφαλίζουν μία ισορροπία μεταξύ τιμήματος- επενδύσεων – χρεώσεων, θα είναι σε όφελος των ελληνικών αεροδρομίων.
«Θέλουμε τις παραχωρήσεις γιατί μόνο έτσι θα γίνουν τα ελληνικά αεροδρόμια πιο ανταγωνιστικά. Αρκεί να τηρηθεί η ισχύουσα νομοθεσία που προβλέπει τρεις handlers για την επίγεια εξυπηρέτηση σε κάθε τουριστικό αεροδρόμιο», τόνισε ο κ. Καλλίνικος που εκπροσωπεί έναν όμιλο με 12 εταιρείες, συνολικό τζίρο το 2012 άνω των 150 εκατ. ευρώ και κύριους άξονες ανάπτυξης τις μεταφορές (Goldair Cargo) και την εξυπηρέτηση και διαχείριση αεροδρομίων (Goldair Handling).
«Εκτιμώ ότι για τη Θεσσαλονίκη θα εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον, στο πλαίσιο συνδέσεων με άλλα αεροδρόμια, όπως μεγάλο ενδιαφέρον θα υπάρξει και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, σε ομαδοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν κινήσεις 7-8 εκατ. ατόμων το έτος. Υπάρχει ρωσική αεροπορική εταιρεία που πραγματοποιεί 600 πτήσεις προς Μπουργκάς και η οποία ενδιαφέρεται για τη Θεσσαλονίκη. Το ενδιαφέρον το γνωρίσαμε από την πρόσφατη έναρξη δραστηριοποίησής μας στο αεροδρόμιο του Μπουργκάς και είναι στο χέρι των tour operators και των φορέων της πόλης, να προσελκύσουν πτήσεις charter στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο Κ. Καλλίνικος.
Στα περισσότερα αεροδρόμια, οι υποδομές είναι αρκετά ικανοποιητικές και σε αυτό τον τομέα χρειάζονται μικρές επενδύσεις. Έμφαση κυρίως πρέπει να δοθεί στον τομέα των υπηρεσιών.
«Το μόνο από τα περιφερειακά αεροδρόμια που θέλει εξ’ αρχής κατασκευή, είναι αυτό του Ηρακλείου, τα υπόλοιπα αναβαθμίζονται. Πρέπει να γίνει το αεροδρόμιο στο Καστέλι για το οποίο ενδιαφέρεται και η Goldair. Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, το αεροδρόμιο με το σημερινό αριθμό επιβατών, δεν χρειάζεται νέο επιβατικό σταθμό. Εάν αυξηθεί η κίνηση, θα αρκούσε μία επέκταση του terminal, αυτό που χρειάζεται είναι η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών και νέων πτήσεων», πρόσθεσε ο κ. Καλλίνικος λέγοντας ότι για το 2013 τα μέχρι σήμερα στοιχεία δείχνουν αύξηση στις αφίξεις τουριστών κατά 5%-6%.
Εμπορευματικό κέντρο η Θεσσαλονίκη
Η Goldair, που παλαιότερα, στον πρώτο κύκλο ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ, είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, θεωρεί ότι στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να δημιουργηθούν σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα, τα λεγόμενα hubs, για τα φορτία που περνάνε από το Σουέζ και κατευθύνονται προς τις αγορές της Ευρώπης.
«Στα λιμάνια αυτά, που έχουν πλεονεκτική γεωπολιτική θέση, μπορούν να δημιουργηθούν κέντρα διαμετακόμισης αλλά επίσης και μεγάλες μονάδες συναρμολόγησης των προϊόντων που από την Ασία κινούνται προς τις ευρωπαϊκές χώρες. Έχουμε ήδη καταθέσει τις προτάσεις μας σαν Goldair αλλά και σαν Ομάδα Πρωτοβουλίας προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Μεταφορών , ο οποίος δείχνει να αντιλαμβάνεται απόλυτα το θέμα. Στην Ομάδα μετέχουν εταιρείες logistics, μεγάλες εμπορικές, ο ΣΕΒ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συμπληρώνω ότι το σχέδιο για το Θριάσιο δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί, αλλά θα πρέπει να ξαναγραφεί, με διαφορετική αντίληψη, σε νέα βάση», τόνισε ο κ.Καλλίνικος.
Ο Όμιλος της Goldair
O κ. Καλλίνικος δήλωσε ανοικτά το ενδιαφέρον του ομίλου για το handling της Ολυμπιακής, εφόσον προχωρήσει η πώληση του πτητικού της έργου. Σημειώνεται ότι η Goldair έχει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 75% του handling ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι ο μεγαλύτερος πάροχος.
Στο τελευταίο 12μηνο έθεσε σε λειτουργία 8 επιπλέον αερολιμένες στην Ελλάδα υλοποιώντας μία επένδυση της τάξης των 8,5 εκατ. ευρώ. Σήμερα λειτουργεί σε 26 εμπορικά αεροδρόμια από τα οποία τα 24 είναι τουριστικά (άγονα σε Πάρο και Σκύρο). Στο πλαίσιο αυτό έχει επεκτείνει τη συνεργασία με πελάτες όπως οι Lufthansa, Cyprus, Turkish, Air France και Aegean.
Όμως το handling ανοίχτηκε και στο εξωτερικό, με πιο πρόσφατο σημείο το Μπουργκάς. Σήμερα λειτουργεί σε Λάρνακα και Πάφο στην Κύπρο και, σε Σόφια και Μπουργκάς στη Βουλγαρία, ενώ ενδιαφέρεται να επεκταθεί στην Κροατία.
Η Goldair Handling διαχρονικά έχει επενδύσει πάνω από 80 εκατ. ευρώ και σήμερα απασχολεί 1.700 άτομα στην Ελλάδα, εξυπηρετεί 66.000 πτήσεις, 11 εκατ. επιβάτες και 31 εκατ. τόνους φορτίου.
Το 2012, παρά τις ακυρώσεις πτήσεων, ο κύκλος εργασιών της Goldair Handling θα αυξηθεί κατά περίπου 10% και θα διαμορφωθεί κοντά στα 40 εκατ. ευρώ(περιορίσθηκε το έργο που παλιά είχε δοθεί στην Ολυμπιακή) .
Σε ό,τι αφορά τις μεταφορές και παρά την πτώση του 30% που καταγράφει ο κλάδος, η Goldair Cargo θα κλείσει τη φετινή χρονιά με αύξηση του τζίρου κατά 2%-3%, κάπου μεταξύ 48-50 εκατ. ευρώ.
Η δραστηριότητα στην Κύπρο θα δώσει στον Όμιλο άλλα 18 εκατ. ευρώ, στη Βουλγαρία ακόμη 3 εκατ.ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα έχουν ένα πρόσθετο τζίρο περίπου 40 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας έτσι το συνολικό ενοποιημένο τζίρο στα 150 εκατ. ευρώ και πλέον.
Ο κ. Καλλίνικος τόνισε ότι στον Όμιλο δεν έχει γίνει ούτε μία απόλυση, αντίθετα αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας, δεν έγιναν μειώσεις αποδοχών, ενώ έχει υπογραφεί διετής επιχειρησιακή σύμβαση. Σε επίπεδο Ομίλου η Goldair απασχολεί 2.300 υπαλλήλους στην Eλλάδα και 700 στο εξωτερικό.
Tης Άννης Καρολίδου
voria.gr


