Η&Μ: Τεράστιο στοκ ρούχων ύψους 4,3 δισ. δολαρίων!

Στον κόσμο της λιανικής πώλησης ρούχων, η τεράστια άνοδος των online πωλήσεων κάνει τις εταιρείες πάρα πολύ προσεχτικές στο στοκ που διατηρούν, καθώς έστω και μια μικρή στοίβα ρούχων σε μια αποθήκη μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα. 

Και αν μια μικρή στοίβα είναι πρόβλημα, το στοκ αξίας 4,3 δισ. δολαρίων της Η&Μ αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα για την εταιρεία. 

Η H&M αποκάλυψε το πρόβλημα του στοκ της στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της την Τρίτη, προκαλώντας ερωτήσεις σχετικά με το αν η εταιρεία είναι σε θέση να προσαρμοστεί στον έντονο ανταγωνισμό και τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών που αναδιαμορφώνουν την παγκόσμια αγορά ενδυμάτων. Σημάδια της επέκτασης του απούλητου αποθέματος ξεκίνησαν πέρυσι, όταν ανέφερε μια απροσδόκητη τριμηνιαία πτώση των πωλήσεων. Η πτώση ήταν η πρώτη σε δύο δεκαετίες, μια περίοδο κατά την οποία η H & M επεκτάθηκε από ένα μοναδικό κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων δυτικά της Στοκχόλμης σε ένα τρομακτικό δίκτυο 4.700 καταστημάτων σε όλο τον κόσμο.

Η επισκεψιμότητα των καταστημάτων κατά το παρελθόν έτος έπεσε καθώς οι πελάτες απέφευγαν τους συνωστισμένους ορόφους των καταστημάτων υπέρ των online αγορών ή των προσφορών χαμηλότερου κόστους σε άλλα καταστήματα, μια πρόκληση που χτύπησε ένα ευρύ φάσμα εμπόρων λιανικής πώλησης "γρήγορης μόδας". Την Τρίτη, η εταιρεία δήλωσε ότι ο σωρός των απούλητων ρούχων είχε αυξηθεί κατά 7% το προηγούμενο έτος και τώρα ανερχόταν σε περίπου 35 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες. 

Η κλίμακα του προβλήματος δείχνει το τεράστιο μέγεθος της H & M - ως ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ενδυμάτων στον κόσμο, παράγει εκατοντάδες εκατομμύρια ρούχα και αξεσουάρ κάθε χρόνο. Υπάρχουν τόσα πολλά που ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βάστερα, την πόλη όπου η H & M ίδρυσε το πρώτο της κατάστημα, στηρίζεται εν μέρει σε καύση ελαττωματικών προϊόντων της εταιρείας, για τη δημιουργία ενέργειας.

Οι αναλυτές πιέζουν τον πρόεδρο της εταιρείας Karl-Johan Persson για το θέμα. Τα επίπεδα στοκ αυξήθηκαν, δήλωσε ο κ. Persson, επειδή η H&M άνοιξε 220 νέα καταστήματα και επέκτεινε τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου της και έτσι έπρεπε να γεμίσει τα ράφια.

Ωστόσο, οι επικριτές κατηγόρησαν τη φτωχή διαχείριση των αποθεμάτων και τις υπερβολικές προσφορές προϊόντων, οδηγώντας τους καταναλωτές σε άλλες αγορές. 

Η εταιρεία δήλωσε ότι τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 62% τους τρεις μήνες μέχρι τον Φεβρουάριο, στέλνοντας τις μετοχές της στη χαμηλότερη τιμή κλεισίματος από το 2005 στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια μια σειράς προβλημάτων που αντιμετωπίζει τελευταία η Η&Μ, με πιο πρόσφατο την πολύ κακή δημοσιότητα που πήρε η διαφημιστική της εκστρατεία με ένα αφρο-αμερικάνικο παιδί που φορούσε μια μπλούζα με το κείμενο "το πιο έξυπνο μαϊμουδάκι στη ζούγκλα" και προκάλεσε έντονη αντίδραση αναγκάζοντας την εταιρεία να αποσύρει τη διαφήμιση και ολόκληρη τη σειρά των ρούχων.



emea.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα