13 σίγουροι τρόποι για να στείλετε τους καλύτερους εργαζομένους σας στον ανταγωνισμό

Του Σέργιου Μαζαράκη |
Ιδιαίτερα αυτή τη περίοδο, κανένας επιχειρηματίας δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει ικανό προσωπικό από την επιχείρησή του. Αν κάποιος πρέπει να παραμείνει στο πλευρό του για να τον στηρίξει και να πολεμήσει μαζί του, θα πρέπει να είναι ο πιο ικανός, ο πιο παραγωγικός και βεβαίως ο πιο αποτελεσματικός.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι πρωτίστως είναι ευθύνη του κάθε επιχειρηματία να φροντίσει να κρατήσει τους καλύτερους στην επιχείρησή του και όχι φυσικά το αντίθετο. Γιατί οποιοσδήποτε από τους υπόλοιπους κοστίζει χρόνο και χρήμα και υπονομεύει με λίγα λόγια την εύρυθμη λειτουργία της.

Όταν τον εντοπίσετε και τον προσλάβετε, τότε φροντίστε να τον κρατήσετε γιατί αλλιώς θα σας αφήσει για τον επόμενο. Ποτέ μην ξεχνάτε ότι οι καλύτεροι εργαζόμενοι σας επιλέγουν. Δεν τους επιλέγετε. Όταν τους αξιολογείτε κατά τη διαδικασία πρόσληψης, σας αξιολογούν κι αυτοί με την σειρά τους και «διαβάζουν» αυτά που τους λέτε στην διάρκεια της συνέντευξης.

Σας παραθέτουμε τους 13 τρόπους με τους οποίους διώχνετε ουσιαστικά τους καλύτερους από το προσωπικό σας και παραμένετε να αγωνίζεστε με τους υπόλοιπους.
 
  1. Διατηρείτε μια επιχείρηση δίχως συγκεκριμένες οργανωτικές δομές. Όλοι τα κάνουν όλα. Αυτό μεταφράζεται ότι για άλλο θα προσληφθούν και για άλλο θα πληρώνονται. Όσο για το πως θα αξιολογείται η παραγωγικότητά τους είναι ένα άλλο θέμα. Αν δεν προσδιορίσετε αναλυτικά τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις της θέσης τους πως αναμένετε να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε αυτή; Για παράδειγμα, προσλαμβάνετε έναν ικανό πωλητή και μετά του αναθέτετε κι άλλα καθήκοντα. Εισπράξεις, εξωτερικές δουλειές, το marketing της εταιρείας και ούτω κάθ’ εξής. Πότε θα πουλήσει;
  2. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο όραμα και στόχος. Πού θέλετε να πάει η επιχείρηση στα επόμενα 5 χρόνια; Δεν υπάρχει κάποιος μακροχρόνιος στρατηγικός σχεδιασμός με συγκεκριμένα στάδια υλοποίησής του ώστε να είναι ξεκάθαρο και στον εργαζόμενο που θέλετε να πάτε και τι επιδιώκετε να πετύχετε.
  3. Δεν υπάρχει ένα ικανοποιητικό σύστημα επιβράβευσης για τα αποτελέσματα που θα πετύχει. Οι ικανοί δεν δουλεύουν μόνο για ένα μισθό. Αν αυτά που θα πετυχαίνουν και στην προσπάθεια που θα επενδύσουν δεν αναγνωριστεί κατάλληλα η αφοσίωση, η εργασία και τα αποτελέσματά τους τότε αυξάνετε την πιθανότητα αποχώρησής τους.
  4. Οι δουλειές που τους δίνετε είναι πολύ εύκολες και καθόλου ελκυστικές. Θα ψάξουν να βρουν αλλού, άλλες ενδιαφέρουσες εργασίες.
  5. Δεν παρέχετε δυνατότητες εξέλιξης στην επιχείρησή σας.
  6. Δεν τους κρατάτε ενήμερους για το τι γίνεται στην επιχείρηση όπως επίσης και για τις μελλοντικές κινήσεις που σχεδιάζετε. Με λίγα λόγια δεν νιώθουν να αποτελούν μέλος της ομάδας λόγω έλλειψης επικοινωνίας και συντονισμού.
  7. Δεν είστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες. Δεν αλλάζετε πορεία. Κάνοντας τα ίδια αναμένετε ότι θα αλλάξουν τα πράγματα ενώ την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός εξελίσσεται και καινοτομεί.
  8. Δεν τους σέβεστε.
  9. Δεν τους αφήνετε να παίρνουν πρωτοβουλίες.
  10. Νιώθετε ότι απειλήστε από αυτούς. Και αυτό το βλέπουν. Πιστεύετε ότι θα τους μάθετε την δουλειά και θα σας αφήσουν. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που θα παραμείνουν και θα σας στηρίξουν ακόμη περισσότερο. Στο χέρι σας είναι όχι μόνο να τους αξιολογήσετε σωστά αλλά και να τους διατηρήσετε μέσα στην επιχείρησή σας.
  11. Δεν τους βοηθάτε να γίνουν καλύτεροι, ικανότεροι και πιο αποδοτικοί. Δεν τους υποστηρίζετε ώστε να ενισχυθούν οι ικανότητές τους. Δεν επενδύετε σε αυτούς.
  12. Δεν νιώθουν ασφαλείς στην επιχείρησή σας.
  13. Δεν κρατάτε τις υποσχέσεις σας, με αποτέλεσμα να χάνουν την εμπιστοσύνη τους προς το άτομό σας. Ένας ηγέτης πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και σεβασμό.

Σίγουρα δεν είναι τα χρήματα ο μοναδικός λόγος για να παραμείνει ένας ικανός εργαζόμενος σε μια επιχείρηση όπως πιστεύουν κάποιοι. Αναμφισβήτητα παίζουν ένα σημαντικό ρόλο αλλά όχι τόσο ώστε να είναι το μοναδικό κριτήριο. Εφαρμόστε και τα υπόλοιπα που διαβάσατε σε αυτή την συμβουλή και σίγουρα θα βγείτε κερδισμένοι. Και να έχετε πάντα στο νου σας ότι ποτέ δεν θα πρέπει να σταματάτε να ψάχνετε για ικανά άτομα. Αν περιμένετε να προκύψει μια έκτακτη ανάγκη για να καλύψετε μια θέση στην επιχείρησή σας τότε αυξάνεται σημαντικά η πιθανότητα μιας επιλογής για την οποία μπορεί να μετανιώσετε αργότερα.

Καλή σας επιτυχία!

Πηγή