Επτά μνηστήρες για τις δύο ομάδες αεροδρομίων

Εν μέσω αυξημένης τουριστικής κίνησης, με «έκρηξη» αφίξεων στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, ξεκινάει η τελευταία φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίησή τους.

Τις προσεχείς ημέρες θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό. Στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετείχαν επτά σχήματα: Vinci - Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ - Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, ΜΕΤΚΑ - Corporacion America, ο ΔΑΑ, Aeroports de la Cote d’ Azur και Advent International.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει ως προς την προθεσμία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, που έχει οριστεί για τις 6 Ιουνίου, ενώ παράλληλα θα «τρέχει» και η διαδικασία αποτίμησης των υπό αποκρατικοποίηση αεροδρομίων, από ανεξάρτητο εκτιμητή. Σημειώνεται ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας πρόκειται να παραχωρηθούν για 40 χρόνια (με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10) σε δύο ομάδες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι και οι δύο περιλαμβάνουν αεροδρόμια «φιλέτα», αλλά και αεροδρόμια που παρουσιάζουν περιορισμένο εμπορικό ενδιαφέρον, λόγω της χαμηλής κίνησης. Η δημιουργία ανομοιογενών ομάδων κρίθηκε απαραίτητη, ώστε να μη σπεύσουν οι υποψήφιοι επενδυτές να επιδείξουν ενδιαφέρον μόνο για τα αεροδρόμια υψηλής κίνησης.

Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο το πρώτο 4μηνο του έτους παρουσίασε αύξηση στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις κατά 97,4%, όπως επίσης και αυτό των Χανίων, στο οποίο, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο, οι διεθνείς αφίξεις ξεπέρασαν κατά 71,3% τα περυσινά επίπεδα. Παράλληλα οι ενδιαφερόμενοι για την πρώτη ομάδα θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν, εάν επιθυμούν, να εντάξουν στην ομάδα και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο παρουσίασε στο 4μηνο αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 49,5%. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης (19,5%), της Ζακύνθου (15,3%), της Καβάλας (9,9%), προαιρετικά του Αράξου (5,8%), της Κέρκυρας (0,5%), της Αλεξανδρούπολης και της Νέας Αγχιάλου. Τέλος, στην πρώτη κατηγορία εντάσσεται και το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς, το οποίο, λόγω του ισχυρού σεισμού τον περασμένο χειμώνα, κατέγραψε μείωση στις διεθνείς αφίξεις κατά 49,6%.

Επικεφαλής σε ανάπτυξη στη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων είναι αυτό της Σαντορίνης (141,8%) και ακολουθεί η Μύκονος (96,6%). Ενισχυμένη κατά 22,3% είναι η κίνηση στο αεροδρόμιο της Σάμου το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου, κατά 19% στη Ρόδο και κατά 11,4% στην Κω. Στη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων υπάγονται και τα αεροδρόμια της Σκιάθου (77,3%) και της Μυτιλήνης, ενώ ο ενδιαφερόμενος μπορεί προαιρετικά να εντάξει σε αυτήν την ομάδα τα αεροδρόμια Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.



kathimerini.gr