Ενέργεια: Οι ΑΠΕ "σβήνουν" τα λιγνιτικά

«Εικόνες από το μέλλον» παρακολουθούν τις τελευταίες μέρες στο ενεργειακό σύστημα της χώρας. Σε αυτές, περιγράφεται πώς θα διαμορφώνεται το ισοζύγιο παραγωγής - κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, με μεγάλη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Οι επιπτώσεις από την υψηλή παραγωγή ΑΠΕ, κυρίως αιολικών και φωτοβολταϊκών, είναι άμεσες στις θερμικές μονάδες και πρωτίστως στις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ. 

Από τις τελευταίες, οι λειτουργούσες, λόγω της υψηλής παραγωγής ΑΠΕ, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση από το δίκτυο, έχουν μειώσει την παραγωγή τους έως και 50% (150-170 μεγαβάτ από 270 -300 που είναι το κανονικό επίπεδο). 

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή του Δικτύου-ΑΔΜΗΕ, κατά το προηγούμενο πενθήμερο η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, κινείται στα επίπεδα των 700-1.030 μεγαβάτ και μάλιστα σε ώρες όπου η ζήτηση στο σύστημα περιορίζεται σημαντικά (νυκτερινές ώρες). 

Έτσι για παράδειγμα στις 18 Ιανουαρίου από τις μία μέχρι και τις 12 το μεσημέρι, και με φορτίο από 4.440 έως και 6.712 μεγαβάτ, οι ΑΠΕ κάλυπταν σταθερά πάνω από 1.000 μεγαβάτ. 

Επίσης στις 20 Ιανουαρίου μεταξύ 1 και 6 το πρωί και με φορτία μεταξύ 4.200 και 5.200 μεγαβάτ,οι ΑΠΕ κάλυπταν γύρω στα 700 μεγαβάτ. Το ίδιο ίσχυε και στις 21 Ιανουαρίου, όπου οι ΑΠΕ πρόσφεραν στο σύστημα 19.813 μεγαβατώρες έναντι 11.114 της πρόβλεψης.

euro2day.gr