Πιο ανθρώπινη γίνεται η Θεσσαλονίκη με συνεχείς πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις οδών και πεζοδρομίων που πραγματοποιούνται στο ευρύ κέντρο της.
Κέντρο
Η αρχή των πεζοδρομήσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έγινε με τις οδούς Δαγκλή και Ρογκότη και με την τροποποίηση σε οδό ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης. Το μεγάλο βήμα στον τομέα αυτό έγινε, στο τέλος του καλοκαιριού του 2011 με την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας, στο τμήμα από τη συμβολή της με την Πλατεία Αγίας Σοφίας έως την οδό Τσιμισκή, με παρτέρια λουλουδιών και παγκάκια να κοσμούν πλέον έναν από τους παλαιότερους εγκάρσιους άξονες της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, ήδη έχουν πεζοδρομηθεί στην Α' Δημοτική Κοινότητα η Λασσάνη, η Μορκεντάου και η Λώρη Μαργαρίτη. Σήμερα πραγματοποιούνται έργα πεζοδρόμησης στην οδό Διαλέττη από την Μανουσογιαννάκη μέχρι την Τσιμισκή.
Στους πεζούς δίνεται και η οδός Φιλικής Εταιρείας, στο τμήμα της από την οδό Τσιμισκή μέχρι την οδό Μανουσογιαννάκη. Τον ανασχεδιασμό της συγκεκριμένης οδού ανέλαβαν φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αποτυπώνοντας τις ανάγκες και επιθυμίες των πολιτών.
Ένας από τους δρόμους που πρόκειται να πεζοδρομηθούν, μετά το πράσινο φως που άναψε το δημοτικό συμβούλιο είναι και η Προξένου Κορομηλά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, οι παρεμβάσεις στην συγκεκριμένη οδό πρόκειται να γίνουν από το τέλος του 2013 ή στις αρχές του 2014. «Έχουμε στο πρόγραμμα ευρείας κλίμακας πεζοδρομήσεις αλλά με μέτρο και σε ορισμένο ποσοστό» σημείωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Ανατολική Θεσσαλονίκη
Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν έργα διαπλατύνσεων πεζοδρομίων και διάνοιξη οδών. Ήδη ξεκίνησε η διάνοιξη τμήματος της επέκτασης οδού Αγ. Δημητρίου από την Πλατεία Αμμολιανής μέχρι την οδό Ύδρας (4η Δημοτική Κοινότητα) με την πλήρη κατασκευή της οδού με κρασπεδόρειθρα, ράμπες για ΑΜΕΑ και ασφαλτόστρωση καθώς και τη δημιουργία κεντρικής νησίδας και χώρων στάθμευσης. Στα πεζοδρόμια πλάτους έξι μέτρων εκατέρωθεν των δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας προβλέπεται να δημιουργηθούν χώροι ελεύθερης διέλευσης των πεζών και ποδηλατοδρόμοι καθώς και χώροι φύτευσης. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος 2013 και θα δώσει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό με τη σύνδεση της Αγ. Δημητρίου με την Περιφερειακή Οδό και τη Χαριλάου.
Στα έργα περιλαμβάνονται η ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού Αλεξανδρείας στο τμήμα της από την οδό Μ. Μπότσαρη έως την οδό Π. Συνδίκα, που ξεκινά με τον ανασχεδιασμό των πεζοδρομίων και της στάθμευσης.
Προβλέπεται επίσης η ανάπλαση της οδού Σέκερη (2η Δημοτική Κοινότητα), η ανάπλαση της οδού Τρικούπη (Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας) και η ανάπλαση του οικοδομικού τετραγώνου μεταξύ των οδών Καλλιπόλεως, Καισαρείας, Δορυλαίου και Βιζύης (4η Δημοτική Κοινότητα).
Στο τέλος του 2012 πρόκειται να ξεκινήσει και η ανάπλαση του κόμβου Παπαναστασίου – Κ. Καραμανλή, καθώς έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση, όπως επίσης και η ανάπλαση της οδού Αγίου Παύλου (πλακοστρώσεις, ράμπες για ΑμεΑ, χώροι πρασίνου κλπ).
Δυτική Θεσσαλονίκη
Παρεμβάσεις για τον ευπρεπισμό υποβαθμισμένων περιοχών θα πραγματοποιηθούν το 2013 και στα δυτικά της πόλης και συγκεκριμένα στις οδούς Αισώπου, Ταντάλου, Καζαντζάκη, Δώδεκα Αποστόλων, Κάλβου και Αγάθωνος και την ανάδειξη του ιστορικού μνημείου των Δώδεκα Αποστόλων.


