Στην Κρήτη τα πρώτα έργα αστικής ανάπλασης

Τα πρώτα έργα αστικής ανάπλασης, που χρηματοδοτούνται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Jessica, ξεκινούν από την Κρήτη.

Πρόκειται για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ και κτιρίου εμπορικών χρήσεων και δημοτικού κτιρίου στο Ρέθυμνο, τριώροφου συγκροτήματος καταστημάτων και γραφείων με υπόγειο πάρκινγκ στο Ηράκλειο και τη βελτίωση του οδικού δικτύου προς το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 27,3 εκατομμύρια ευρώ και η συμμετοχή του Jessica πλησιάζει τα 13 εκατομμύρια ευρώ.

Το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ύψους 258 εκατομμυρίων ευρώ, τροφοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ, ανακυκλούμενα κεφάλαια (επιστροφές, έσοδα από την επένδυση κ.λπ.) και μέσω των τραπεζών επιτυγχάνει την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων. Ετσι, ο συνολικός προϋπολογισμός μπορεί να φθάσει και το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, όπως επισήμανε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης. Στο στάδιο της αξιολόγησης βρίσκονται δύο ακόμα επενδύσεις στην Κρήτη , η κατασκευή κέντρου αποθεραπείας και αποκατάστασης και η επέκταση δημόσιου πάρκινγκ στα Χανιά. Την έναρξη ανάλογων προγραμμάτων στο αμέσως επόμενο διάστημα σε Αττική και Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε ο υπουργός.

Για το Jessica Κρήτης πραγματοποιήθηκε χθες σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του προέδρου της Παγκρήτιας Συνεταιριστικής Τράπεζας Γ. Λεμπιδάκη, του επικεφαλής του προγράμματος στην Κρήτη Ν. Μυρτάκη και του ειδικού γραμματέα ΣΔΙΤ Ν. Μαντζούφα.

ethnos.gr