Κάθε φορά που τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με την περιοδικότητα τριμήνου, το συμπέρασμα παραμένει ίδιο και κάπως πιο ...ενισχυμένο. Ο λόγος αφορά στην αύξηση των εξαγωγών, που σπάει κάθε ρεκόρ. Στο πρώτο εννεάμηνο διαμορφώθηκε σε διψήφιο ποσοστό (12%) και ήταν το δεύτερο υψηλότερο μετά από αυτό της Λετονίας. Τυχαίο; Σε καμία περίπτωση, αν συνυπολογισθεί ότι η συγκεκριμένη χώρα προσφάτως πέρασε κρίση ανάλογη με αυτή της Ελλάδας κι ακόμα προσπαθεί να βγει από το συγκεκριμένο “λούκι”.
Κι όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις - και στην ελληνική - η εξωστρέφεια του επιχειρείν αποτελεί την ασφαλέστερη διέξοδο. Ήδη, οι μονάδες της Βόρειας Ελλάδας, έχοντας αντιληφθεί νωρίς το πρόβλημα, επιχειρούν μια συνολική στροφή ενώ από κοντά ακολουθούν και εκείνες της νότιας. Απλώς, οι βορειοελλαδίτικες εταιρίες έχουν μια μεγαλύτερη κουλτούρα ως προς την εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς, στο πρόσφατο παρελθόν, την καλλιέργησαν στον προνομιακό χώρο της ΝΑ Ευρώπης.

.jpg)
