Στα 19-20 εκατ. τουρίστες ο στόχος για το 2013

Προκειμένου να ενισχυθεί η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας υπάρχουν συνεχείς συναντήσεις των φορέων του κλάδου με τους υπουργούς της κυβέρνησης, προκειμένου να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός για το επόμενο διάστημα και κυρίως για τη νέα χρονιά. O πρόεδρος του HATTA κ. Γιώργος Τελώνης μιλώντας στην «ΗτΣ» τόνισε ότι: «Παρά το γεγονός πως το 2012 αποτέλεσε μια πολύ κακή χρονιά για τον κλάδο, εκτιμάμε πως η χρονιά θα κλείσει με 16 εκατ. αφίξεις ξένων τουριστών, ενώ τα έσοδα θα είναι σίγουρα λιγότερα σε σχέση με πέρσι, αλλά θα καταγράψουν τελικά μικρή πτώση. Ωστόσο η χώρα μας πλέον αποτελεί έναν ασφαλή προορισμό, η εικόνα της στα ξένα ΜΜΕ έχει αλλάξει, ενώ υπάρχει και μια απίστευτη κυβερνητική κινητοποίηση για την τόνωση του τουρισμού. Αν γίνουν άμεσα όλες οι παρεμβάσεις που χρειάζονται, τότε το 2013 θα αποτελέσει χρονιά έκπληξη, με εκτόξευση των αφίξεων στα 19-20 εκατ. τουρίστες, η οποία θα ανεβάσει ανάλογα και τα έσοδα τόσο του κράτους όσο και των ελληνικών επιχειρήσεων».

Προβολή

O πρόεδρος του HATTA κ. Γιώργος Τελώνης

Όμως για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος των 19-20 εκατ. τουριστών, επισημαίνει ο κ. Τελώνης, θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η στοχευμένη διαφημιστική προβολή της Ελλάδας σε ξένα ΜΜΕ, αλλά και να είναι έντονη η παρουσία μας στις ξένες αγορές με διάφορες ενέργειες, να αλλάξει η πολιτική στις αερομεταφορές, να δράσουν οι πρεσβείες και τα προξενεία της χώρας απλοποιώντας ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες κατά την έκδοση βίζας, να συνεχίσει να υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά και, βέβαια, να είναι έτοιμοι οι επαγγελματίες του κλάδου να υποδεχθούν έναν τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει και όπως τονίζει ο πρόεδρος του HATTA όλοι οι υπουργοί που εμπλέκονται με τον τομέα του τουρισμού καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες.

Αναφέρει ότι η υπουργός Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη είναι γνώστης του κλάδου με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης ήδη έχει χαράξει νέα πολιτική στις αερομεταφορές και προχωρεί στο άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων, ο υπουργός Εξωτερικών κ. Δημ. Αβραμόπουλος επίσης έχει κινητοποιήσει όλο τον μηχανισμό στις πρεσβείες και προξενεία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης επιδιώκει να αναβιώσει και πάλι ο παραδοσιακός κλάδος της χώρας μας -η ακτοπλοϊα- η οποία βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού.

Πιλοτικό πρόγραμμα βίζας

Θεαματικά ήταν τα αποτελέσματα από την συνεργασία Ελλάδας - Τουρκίας μέσω του πιλοτικού προγράμματος που πραγματοποιήθηκε σε 5 νησιά του Αιγαίου και οι Τούρκοι επισκέπτες μετέβαιναν στα συγκεκριμένα νησιά χωρίς τη γραφειοκρατική διαδικασία έκδοσης βίζας. Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Τελώνη ο αντίστοιχος τούρκικος σύνδεσμος Tursab του HATTA ζήτησε την επέκταση του πιλοτικού προγράμματος σε όλη την Ελλάδα. Ωστόσο ο κ. Τελώνης εκτιμά πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να επιτευχθεί λόγω Συνθήκης Σένγκεν, αλλά θα μπορούσε να επεκταθεί συμπεριλαμβάνοντας τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία, ώστε να ανοίξει η Πύλη της Κωνταντινούπολης (15 εκατ. κάτοικοι) από την οποία μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας πάρα πολλοί Τούρκοι τουρίστες.

Μάλιστα οι επισκέπτες από την Κωνσταντινούπολη υπολογίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες! Όσον αφορά στην έκδοση Visa από τις χώρες που καλύπτει η Συνθήκη Σένγκεν, ο κ. Τελώνης αναφέρει χαρακτηριστικά πως ήδη έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα από το υπουργείο Εξωτερικών, ώστε να διευκολυνθούν οι ξένοι τουρίστες και να εκδοθούν όσον το δυνατόν περισσότερες βίζες.

Υψηλό κόστος και ΦΠΑ

Κατάρρευση του εγχώριου τουρισμού

Βαρύ είναι το πλήγμα που έχει δεχθεί ο εγχώριος τουρισμός, καθώς οι τουρίστες από 3,5 εκατ. το 2009 έπειτα από 3 χρόνια ανέρχονται σε μόλις 1,5 εκατ. ταξιδιώτες δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε ξενοδοχειακές μονάδες και καταλύματα κυρίως της περιφέρειας.

Ειδικότερα όπως αναφέρει ο πρόεδρος του HATTA, η κατάρρευση του εγχώριου τουρισμού οφείλεται αφενός στην κατάργηση των προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού και αφετέρου στη μεγάλη πτώση που έχουν υποστεί τα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών.

Επίσης το κόστος μετάβασης σε κάποιο νησί, αλλά και η διατήρηση του υψηλού ΦΠΑ στην εστίαση, δημιουργούν τις ιδανικές προϋποθέσεις για την καθίζηση των εγχώριων τουριστών.

Χαρακτηριστικά ο κ. Τελώνης ανέφερε πως ο επιβάτης ενός πλοίου καταβάλλει ΦΠΑ 13%, ενώ το εισιτήριο για το αυτοκίνητό του φορολογείται με 23%, κάτι το οποίο κάνει το κόστος εντελώς απαγορευτικό για τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.

Του Γιώργου Ανδρή
imerisia.gr