Συμβουλές από το MIT για την αύξηση της αποδοτικότητάς σου!

Όλοι έχουμε τις καλές και τις κακές μας ημέρες. Εκείνες που είμαστε πολύ παραγωγικοί και δεν καταλαβαίνουμε πως έχει περάσει η ώρα και εκείνες που οι δείκτες του ρολογιού μοιάζουν κολλημένοι. Βέβαια, υπάρχουν κάποια άτομα και μάλιστα μπορεί να είναι και στο δικό σου γραφείο που είναι πολύ παραγωγικά κάθε ημέρα. Ποιο είναι το μυστικό τους;

Δύο επιστήμονες από το MIT είχαν αυτήν ακριβώς την απορία, γι’ αυτό πραγματοποίησαν μία έρευνα και κατέληξαν ότι υπάρχουν 3 συνήθειες που κάνουν ένα άτομο πιο παραγωγικό.

Σύμφωνα με τους Robert C. Pozen και Kevin Downey, τους δύο επικεφαλής της έρευνας, ο σκοπός ήταν να βοηθήσουν εσένα και τον κάθε εργαζόμενο να αυξήσει την αποδοτικότητά του και να υιοθετήσει τις συνήθειες εκείνες που θα του επιτρέπουν να κάνει κάθε ημέρα (ακόμα) περισσότερα.

Οι ερευνητές εστίασαν σε 7 συνήθειες: στην υιοθέτηση μίας καθημερινής ρουτίνας, στην οργάνωση προγράμματος, στη διαχείριση μηνυμάτων, στην πραγματοποίηση όλων των tasks, στα αποτελεσματικά meetings, στην ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων και στην ανάθεση tasks στους άλλους. 20.000 συμμετέχοντες από 6 ηπείρους συμμετείχαν στην έρευνα. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα;

Καταρχάς, ότι η αποδοτικότητα έχει να κάνει με το να δουλεύεις πιο έξυπνα και όχι απαραίτητα περισσότερο. Δεύτερον, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και εκείνοι που είχαν υψηλότερες θέσεις ήταν και πιο παραγωγικοί. Και τρίτον, η αποδοτικότητά των δύο φύλων κυμαινόταν στα ίδια επίπεδα. Ωραία όλα αυτά. Σε ποια 3 πράγματα κατέληξαν όμως οι ερευνητές ότι πρέπει να κάνεις για να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου;

3 συνήθειες που θα σε κάνουν πιο αποδοτικό


1. Βάλε προτεραιότητες και γίνε συγκεκριμένος

Η καλή ημέρα ξεκινάει από το προηγούμενο βράδυ. Επομένως, οι ερευνητές σε συμβουλεύουν στο τέλος της κάθε ημέρας να βλέπεις το πρόγραμμα της επόμενης και να βάζεις προτεραιότητες στα σημαντικότερα tasks σου. Στη συνέχεια, να σημειώνεις δίπλα στα πιο σημαντικά τα πολύ συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να κάνεις. Για παράδειγμα, πριν από ένα meeting, πρέπει να στείλεις στους συμμετέχοντες την ατζέντα του. Αν πρόκειται να ξεκινήσεις ένα μεγάλο project, πρέπει να καταγράψεις τα μικρά βήματα που πρέπει να κάνεις. Αν πάλι πρέπει να γράψεις ένα μεγάλο κείμενο, πρέπει να φτιάξεις πρώτα το σκελετό του.

2. Υιοθέτησε στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν

Για να είσαι όσο πιο αποτελεσματικός γίνεται, άρχισε να δημιουργείς μία καθημερινή ρουτίνα: για παράδειγμα, σκέψου τι θα φορέσεις ή τι θα φας για πρωινό, έτσι ώστε να μην χάνεις χρόνο και ενέργεια. Και κάθε πρωί στρώνε το κρεβάτι σου γιατί όσο και αν σου φαίνειται περίεργο ακόμα και αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να γίνεις πιο αποδοτικός! Όταν έχεις μεγάλα projects μέσα στην ημέρα, χώρισε τα σε μικρότερα και επιβράβευσε τον εαυτό σου κάθε φορά που ολοκληρώνεις κάποιο από αυτά. Και το σημαντικότερο; Όταν κάτι δεν είναι στη λίστα με τις προτεραιότητές σου, μάθε να αναθέτεις! Κάνει πολύ καλό!

3. Γίνε σαφής

Αρχικά, περιόρισε χρονικά τα meetings σου, προσπάθησε να μην ξεπερνάς τα 90 λεπτά και στο τέλος κάθε συνάντησης προσδιορίστε με τους συναδέλφους σου τα επόμενα βήματα και ποιος πρέπει να κάνει τι. Κάθε ομαδικό project πρέπει να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αν κάτι πάει στραβά, αντί να επιρρίπτετε ευθύνες ο ένας στον άλλον, εστιάστε στα λάθη και στο πώς θα τα επιλύσετε στο μέλλον. Και όσον αφορά στην επικοινωνία; Να είσαι όσο πιο σαφής, προσεκτικός και περιεκτικός γίνεται. Διάβασε και ξαναδιάβασε ένα email προτού το στείλεις. Το ίδιο να κάνεις και με την παρουσίαση ή το report που ετοιμάζεις, αλλά και με τα tasks που αναθέτεις στους συναδέλφους σου.

epixeiro.gr
Αρχική δημοσίευση από Elizabeth Yuko, Συντάκτρια Thrive Global, στο www.thriveglobal.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!