SoftOne: Η εταιρεία επιχειρηματικού λογισμού με τζίρο 20 εκατ. ευρώ και η καινοτομία της κοινής στέγης τριών brands

Τη νέα εποχή στην οποία προσβλέπει να προσχωρήσει παρουσίασε χθες η SoftOne, μέλος του Ομίλου Εταιρειών Olympia, η οποία σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Electra Metropolis στο κέντρο της Αθήνας, παρουσίασε τους στρατηγικούς της σχεδιασμούς για το άμεσο μέλλον. Σε μία εκδήλωση, που κινείτο γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ευρύτερη αγορά του επιχειρηματικού λογισμικού.

Η ιδέα της SoftOne Technologies γεννήθηκε το 2002. Όταν η τότε νεοσύστατη startup εταιρεία ξεκινούσε τη διαδρομή της, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια και την καινοτομία. Ένας από τους κυριότερους λόγους που η SoftOne έχει κάνει σημαντικά άλματα προόδου, έγκειται στο γεγονός ότι 17 χρονιά από την ίδρυσή της, λειτουργεί ακόμα γύρω από μία startup logic. Η εταιρεία το 2013 δημιούργησε την πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα enterprise mobility, αλλάζοντας τους όρους που μπορεί κάποιος να εργάζεται. Ενώ εσχάτως, το 2018, κυκλοφόρησε το SoftOne Series 5, μία πλατφόρμα που καλύπτει τα κενά μεταξύ έξυπνων συσκευών και διαδικτύου. Υπογραμμίζεται, ότι την τελευταία τριετία η SoftOne «τρέχει» με ρυθμούς ανάπτυξης 16%, τη στιγμή που έχει στο πελατολόγιό της 18.000 επιχειρήσεις.

Ο στρατηγικός στόχος της SoftOne είναι συγκεκριμένος. Να καταστεί η εταιρεία ηγέτιδα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, έχει κάνει ήδη ανοίγματα στο εξωτερικό. Το 2013 άνοιξε τη θυγατρική της στη Ρουμανία και κατόπιν, ακολούθησαν άλλες δύο θυγατρικές σε Κύπρο (2017) και Βουλγαρία (2018).

Με την ολοκλήρωση μίας σειράς στρατηγικών επενδυτικών κινήσεων που περιλάμβαναν την εξαγορά των εταιρειών UNISOFT και PROSVASIS, η SoftOne έχει μετεξελιχθεί σε ένα σχήμα ομίλου εταιριών πληροφορικής με συνολικό τζίρο που αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ, στο τέλος της χρήσης του 2019. Με προσδοκώμενο EBITDA για το 2019 στα 4,5 εκατ. ευρώ.

O Όμιλος SoftOne περιλαμβάνει πλέον τρία brands υπό την ίδια στέγη (SoftOne, UNISOFT, PROSVASIS), εξυπηρετώντας έτσι μία συνεχώς αυξανόμενη βάση 47.000 και πλέον πελατών σε 4 συνολικά χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία). Να επισημάνουμε, ότι με την εξαγορά της εταιρείας Prosvasis, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων λογισμικού και υπηρεσιών εκπαίδευσης για λογιστικά και φοροτεχνικά γραφεία, ο Όμιλος SoftOne επέλεξε μ' αυτό τον τρόπο να ενισχύσει τη θέση του στην ελληνική αγορά λογισμικού πληροφορικής και cloud υπηρεσιών, επιταχύνοντας τη διείσδυση της στον κλάδο των λογιστικών και φοροτεχνικών γραφείων. H Prosvasis ιδρύθηκε το 2005 και έχει καταφέρει μέσα από μία πολυεπίπεδη δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά να αποκτήσει ένα διευρυμένο πελατολόγιο άνω των 4.500 λογιστικών γραφείων. Τη στιγμή που είχε προχωρήσει νωρίτερα και η εξαγορά της UNISOFT, ενός εκ των κορυφαίων κατασκευαστών business software στην Ελλάδα, με δραστηριότητα ευθέως συμπληρωματική σε αυτή της SoftOne. Η UNISOFT, με περισσότερα από 30 χρόνια παρουσίας και ένα πολύ ευρύ πελατολόγιο, έχει αναπτύξει κορυφαίες εφαρμογές, όπως το Κεφάλαιο ERP (σ.σ. λύση μηχανογράφησης στην ελληνική αγορά) με περισσότερες από 20.000 υλοποιήσεις.

Η SoftOne δίνει έμφαση στη νέα αγορά του σχηματίζεται. Τη λεγόμενη Long Tale αγορά. Η οποία όπως σχολίαζε ο CEO της εταιρείας κ. Αντώνης Κυριαζής, είναι περίπου ίση με την ήδη υπάρχουσα αγορά των μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Τα οικονομικά μεγέθη στην Long Tale market μπορούν να φτάσουν τα 40-50 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα φυσικά της επιδιωκόμενης ανάπτυξης. Σε περίπτωση επιβεβαίωσης των άνω αριθμών, η SoftOne θα διεκδικούσε μερίδιο της τάξης του 20%. Βέβαια, ο κ. Κυριαζής πρόσθετε πως αυτή η Long Tale αγορά για την οποία γίνεται λόγος, βρίσκεται υπό διαμόρφωση και συναρτάται με το πότε θα υπάρξουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις από την ΑΑΔΕ.

Σημειώνεται, ότι η Olympia Group, που αυτή τη στιγμή είναι κάτοχος του 34% των μετοχών της SoftOne, μπήκε στη σύνθεση εξαγοράζοντας τις μετοχές παλαιών μετόχων. Δεν έγινε δηλαδή κάποια Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Κυριαζής, δεν χρειάζεται κιόλας ΑΜΚ στο άμεσο μέλλον. Καθώς η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει θέμα ρευστότητας ή ανάγκη περαιτέρω χρηματοδότησης. Αυτό που πρόσφερε σε μεγάλο βαθμό ο Όμιλος Olympia, είναι ότι έδωσε στην SoftOne την ασφάλεια να κάνει μεγάλα επιχειρηματικά βήματα και να εφαρμόσει τη λογική «Think Big».

Τέλος, όσον αφορά τη δράση της εταιρείας στο εξωτερικό, στρατηγικής σημασίας είναι η κατάκτηση της ηγετικής θέσης της SoftOne στη Ρουμανία. Σε μία χώρα που, όπως αναγνωρίζεται, υπάρχουν ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες και προϋποθέσεις. Η Βουλγαρία βρίσκεται πιο πίσω, ενώ το παράδειγμα της Κύπρου είναι διαφορετικό. Η επένδυση με τη θυγατρική της SoftOne εκεί συνιστά συνέχιση του πλάνου της στην Ελλάδα. Ουσιαστικά η Μεγαλόνησος αποτελεί ένα παράθυρο προς τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και στόχος της SoftOne, είναι μέχρι το 2020 να βρίσκεται στη 2η ή 3η θέση στο business software της κυπριακής αγοράς.


Χρήστος Δημόπουλος
bizness.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!