Visa: Πέντε προτάσεις για τη βελτίωση των μετακινήσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα

Ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην εμπειρία της καθημερινής μετακίνησης στα αστικά κέντρα παίζει ο τρόπος πληρωμής, που ήδη βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε μορφής μετακίνησης, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Visa σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες που εξετάζει την αυξανόμενη ζήτηση δημόσιων και ιδιωτικών μεταφορών και το σημαντικό ρόλο που παίζει το ψηφιακό εμπόριο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Όπως σημειώνει η Visa, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα και ο αριθμός των “μεγαλουπόλεων" με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων θα αυξηθεί από 43 σήμερα σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.

Στο πλαίσιο αυτό, η Visa με φορείς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, ανέθεσε μια παγκόσμια μελέτη με θέμα "Το Μέλλον των Μεταφορών: Η Μετακίνηση στην Εποχή των Μεγαλουπόλεων” για την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες σήμερα αλλά και στο μέλλον.

Τα βασικά ευρήματα συνδυάστηκαν με τις καινοτομίες του σήμερα και αυτές που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμες τις οποίες αξιολόγησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, προκειμένου να αντιληφθούν τα τεχνολογικά κενά και την αντιμετώπιση των προβληματικών σημείων.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης είναι ότι οι πληρωμές βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε μορφής μετακίνησης και θα συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο σημαντικές καθώς περισσότερες πόλεις χρησιμοποιούν συστήματα ανέπαφων συναλλαγών στα δημόσια μέσα μεταφοράς, ψηφιακές πληρωμές για υπηρεσίες στάθμευσης και ενοικίασης όπως ποδήλατα ή σκούτερ.

Ο Mike Lemberger, SVP, Product Solutions Europe, Visa, εξηγεί: "Η μελλοντική επιτυχία των πόλεων μας είναι συνυφασμένη με και βασίζεται στο μέλλον των μεταφορών και της μετακίνησης. Η Visa και οι συνεργάτες μας έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, τόσο για την διαμόρφωση της εμπειρίας πληρωμών για εκατομμύρια μετακινούμενους σε όλο τον κόσμο όσο και για την υποστήριξη των φορέων μαζικής μεταφοράς στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν βιώσιμες και βολικές λύσεις μεταφοράς που βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων που τις χρησιμοποιούν".

Ο Herman Donner, PhD και Postdoctoral Researcher, από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, συνυπέγραψε την έκθεση και συνοψίζει: "Όταν κοιτάζουμε σε όλο το τεχνολογικό τοπίο, υπάρχουν ήδη πολλά προϊόντα που θα μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές δυσκολίες των ανθρώπων στις μετακινήσεις τους. Ωστόσο, καμία από αυτές τις λύσεις δεν πρέπει να αναπτυχθεί μεμονωμένα. Ως εκ τούτου, μια σημαντική πρόκληση έγκειται στον εντοπισμό πρώτα των σχετικών τεχνολογιών που παρέχουν τα κατάλληλα προϊόντα στην αγορά, και στη συνέχεια στη διαχείριση της εφαρμογής τους σε συνδυασμό με ένα ευρύ φάσμα εμπλεκόμενων φορέων συμπεριλαμβανομένου των παρόχων υπηρεσιών μετακίνησης, εταιρειών τεχνολογίας, ιδιοκτητών υποδομών, και οργανισμών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς".

"Με βάση την έρευνά μας, πιστεύουμε ότι πολλές από αυτές τις μικρές και προστιθέμενες αλλαγές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σημαντική διαφορά στην καθημερινή μετακίνηση των ανθρώπων, είτε πρόκειται για βοήθεια στην εύρεση χώρου στάθμευσης, ή την χαμηλότερη τιμή για να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους είτε να σχεδιάσουν τις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες συγκοινωνίες", προσθέτει ο Donner.

Η μελέτη αντικατοπτρίζει την γνώμη 19.000 καταναλωτών σε 19 χώρες και ανέδειξε σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα παγκοσμίως, όπως:

- Χρόνος Μετακινήσεων: Το 46% των επιβατών παγκοσμίως έχουν δει τους χρόνους μετακίνησης τους να αυξάνεται, ενώ οι μισοί (52%) απογοητεύονται από την εμπειρία της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών. Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (37%) αναμένουν ότι ο χρόνος μετακίνησης τους θα αυξηθεί κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.

- Χρήση αυτοκινήτου: Το αυτοκίνητο παραμένει ο σημαντικότερος τρόπος μεταφοράς τόσο για τη μετακίνηση (60%) όσο και για το προσωπικό ταξίδι (61%), ωστόσο μόνο το 42% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-25 ετών αποκαλούμενοι και Generation Z χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να φτάσουν στη δουλειά, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο ή για προσωπικό ταξίδι. Παράλληλα, η πιο δυσάρεστη πτυχή της οδήγησης είναι η προσπάθεια ανεύρεσης χώρου στάθμευσης, αναφέρει το 64% των ερωτηθέντων, ακολουθούμενη από τον κίνδυνο προστίμου σε περίπτωση στάθμευσης περισσότερης ώρας από το επιτρεπτό (44%) και ότι πληρώνουν για χώρο στάθμευσης περισσότερο από ό,τι χρειάζονται (42%).

- Χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς: Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες για να φτάσουν στην εργασία, το σχολείο ή το πανεπιστήμιο (44%), όμως αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 54% για προσωπικές μετακινήσεις, όπως η ψυχαγωγία. Οι επιβάτες επιλέγουν τύπο μεταφοράς με βάση τρεις παράγοντες: ευκολία, αξιοπιστία και συνωστισμό. Η σημασία κάθε παράγοντα διαφέρει, όμως, ανάλογα με την ηλικία:

1. Οι ερωτηθέντες ηλικίας 56+- (αποκαλούμενοι και Baby Boomers) απάντησαν: Ευκολία (82%), Αξιοπιστία (84%) και Συνωστισμός (72%)
2. Ερωτηθέντες ηλικίας 46-55 (αποκαλούμενοι και GenX) απάντησαν: Ευκολία (79%), Αξιοπιστία (82%) και Συνωστισμός (71%)
3. Ερωτηθέντες ηλικίας 26-45 (αποκαλούμενοι και Millennials) απάντησαν: Ευκολία (74%), Αξιοπιστία (76%) και Συνωστισμός (67%)
4. Ερωτηθέντες ηλικίας 18-25 (αποκαλούμενοι και GenZ) απάντησαν: Ευκολία (62%), Αξιοπιστία (67%) και Συνωστισμός (55%)

- Πληρωμές: Η πολυπλοκότητα στις πληρωμές κόμιστρου είναι κοινή και συχνή αναφορά ανάμεσα στους ερωτηθέντες. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, αν ήταν ευκολότερη η πληρωμή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε άνοδο κατά 27%.

Σε ό,τι αφορά τα σημαντικότερα εμπόδια, το 47% δήλωσε ότι η ανάγκη για διαφορετικά εισιτήρια για διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης είναι ένα ζήτημα, το 44% δήλωσε ότι το να μη γνωρίζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι ένα πρόβλημα, ενώ για το 41% οι υπηρεσίες που αναφέρονται ως “Μόνο μετρητά” είναι ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αυτές οι παράμετροι καθιστούν λιγότερο πιθανή τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και πιο πιθανή τη χρήση του αυτοκίνητου.

Την ίδια στιγμή, όσον αφορά τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα συμβουλεύουν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο, ενώ το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία μπορούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμο το αυτοκίνητο και να πληρώνουν μέσω της εφαρμογής.

Με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης η Visa καταθέτει μια σειρά προτάσεων που θα αλλάξουν την εμπειρία μετακίνησης στα αστικά κέντρα. Οι 5 σημαντικότερες είναι:

• Επένδυση στη συνδεσιμότητα. Οι δήμοι πρέπει να επενδύσουν σε μια υποδομή δεδομένων αδιάκοπης λειτουργίας η οποία είναι θεμελιώδης για τις τεχνολογικές λύσεις που ζητούν οι καταναλωτές. Υποστηρίζει τις ανταλλαγές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που μπορούν να ενημερώσουν τους ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους, καθώς και να δώσουν πληροφορίες στις πόλεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες τους πληρούν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση.

• Δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας πληρωμής για την υποστήριξη των μετακινήσεων των επιβατών με πολλαπλά "μέσα". Οι Δήμοι και οι πολεοδόμοι πρέπει να συνεργαστούν με ομάδες προβληματισμού, με αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους πληρωμών όπως η Visa. Καθώς μια και μόνο μετακίνηση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερες μεταφορές (π.χ. αυτοκίνητο + μετρό + ποδήλατο), καθίσταται επιτακτική η δημιουργία μιας απλής και απλουστευμένης εμπειρίας πληρωμών για τον επιβάτη, από τις ανέπαφες πληρωμές ως τις πληρωμές εντός εφαρμογής ή τις λύσεις πλατφόρμας.

• Ενσωμάτωση προσωπικού έλεγχο ταυτότητας στην εμπειρία πληρωμής. Καθώς οι εταιρείες και οι δήμοι ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πληρωμές, πρέπει επίσης να ενσωματώσουν την άμεση πιστοποίηση ταυτότητας. Ο ρόλος της ψηφιακής ταυτότητας (Digital ID) στο οικοσύστημα είναι κρίσιμος για την αντιμετώπιση των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τόσο η πληρωμή όσο και ο προσωπικός έλεγχος ταυτότητας είναι εύκολοι και απρόσκοπτοι.

• Σχεδιασμός συστημάτων εμπορίου λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέλη της κοινωνίας. Κατά το σχεδιασμό του οικοσυστήματος του εμπορίου, όλα τα μέλη του οικοσυστήματος των μεταφορών πρέπει να προβλέψουν στη μελέτη τους ότι θα περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της κοινωνίας, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα μείνει αποκλεισμένος.

• Προώθηση στρατηγικών συνεργασιών για την ανάπτυξη σημαντικών πληροφοριών. Οι πόλεις πρέπει να συνεργάζονται με οργανισμούς που μπορούν να έχουν ευρύτερες πληροφορίες βοηθώντας στον σχεδιασμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα Big Data μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατανάλωση, την κυκλοφορία και την αλλαγή τάσεων για την πρόβλεψη των αναγκών σε πραγματικό χρόνο καθώς και για την παροχή πληροφοριών στις πόλεις που μπορούν να βοηθήσουν στο μελλοντικό σχεδιασμό.

emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!