Επενδυτικός οργασμός σε νέες κατοικίες στα Νότια Προάστια

Μπορεί η επένδυση του Ελληνικού, που υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει σε βάθος πολλών ετών κεφάλαια ύψους 8 δισ. ευρώ, να μην αναμένεται να ξεκινήσει ούτε φέτος, παρά τις αρχικές περί του αντιθέτου κυβερνητικές εξαγγελίες, όμως, το έργο σε συνδυασμό με τα σχέδια ανάπλασης, που υλοποιούνται ή σχεδιάζονται στην αττική Ριβιέρα, αποτελούν "μαγνήτη” για νέα projects, κατά βάση, στην αγορά κατοικίας. Ως εκ τούτου, ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός επενδυτών επιδιώκει να δώσει το "παρών” στα γειτονικά, με την έκταση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου- που είναι δυόμιση φορές μεγαλύτερη από αυτήν του Πριγκιπάτου στο Μονακό- προάστια.

Τα νέα projects

Με τη ζήτηση για κατοικίες να είναι ισχυρή στα προάστια που γειτνιάζουν με τη θάλασσα, η κυπριακή εταιρεία Emerald Developments έχει αναπτύξει στις οδούς Άλφα και Πρώτης στο Ελληνικό πολυτελές συγκρότημα πολυτελών κατοικιών. Η εταιρεία σχεδιάζει ένα ακόμη συγκρότημα κατοικιών στα Νότια Προάστια, στη Γλυφάδα κοντά στις οδούς Κωνσταντίνου Καραμανλή, Καλυψούς και Νήσους. Θα αποτελείται από δύο κτήρια κατοικιών που θα διαθέτουν συνολικά οκτώ διαμερίσματα, από 53 έως περίπου 200 τ.μ., ένα duplex, δύο επιπέδων, διαμέρισμα, τέσσερα ρετιρέ 250 έως 300 τ.μ. και τρεις κατοικίες (townhouse) 253 έως 415 τ.μ.

Έως το τέλος του 2019 υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το οικιστικό project που αναπτύσσει η ολλανδική Ten Brinke Hellas σε οικόπεδο περίπου 930 τ.μ. Πρόκειται για πενταώροφο κτήριο κατοικιών στην οδό Πόντου στο Ελληνικό, που θα διαθέτει συνολικά 14 διαμερίσματα.

Μένοντας στο Ελληνικό, στα σχέδια βρίσκεται οικιστική ανάπτυξη 4.550 τ.μ. που θα διαθέτει δυο αυτόνομες κτιριακές μονάδες και θα αποτελείται από 24 πολυτελή διαμερίσματα με ιδιωτικούς κήπους, roof garden και πισίνες.

Την ίδια στιγμή η -ολλανδικών συμφερόντων- Sturdious Property Development Hellas, που επενδύει στην μεγάλη ζήτηση για νεόδμητα σπίτια στα Νότια Προάστια, σχεδιάζει την ανάπτυξη τεσσάρων ορόφων κτηρίου με φυτεμένο δώμα στις οδούς Ελπίδος και Παλλάδος στη Βάρκιζα, που θα αναπτυχθεί σε οικόπεδο 850 τ.μ.

Από την λίστα των επενδυτών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι Κινέζοι, με εταιρεία συμφερόντων από τη χώρα του Δράκου να σχεδιάζει την ανάπτυξη πενταώροφου κτηρίου κατοικιών σε κεντρική οδό της Γλυφάδας, που θα διαθέτει 11 διαμερίσματα.

Συγκρότημα με σουίτες και υπερπολυτελή διαμερίσματα βρίσκεται στα σκαριά και στο Καβούρι.

Τα έργα ανάπλασης

Εκτός από τη σχεδιαζόμενη ανάπλαση στο Ελληνικό, μία ακόμη μελλοντική άφιξη στην Ριβιέρα περιλαμβάνει την μαρίνα Αλίμου, με το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την επιλογή αναδόχου για την ανακαίνισή της να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού, με τα σχέδια να περιλαμβάνουν την υλοποίηση, σε επιφάνεια 57.836 τ.μ., εστιατορίων, αναψυκτηρίων, εμπορικών καταστημάτων, ξενοδοχείων, συνεδριακών κέντρων, μουσείων, ενυδρείου, αθλητικών εγκαταστάσεων κτλ. Θα δημιουργηθούν ακόμη ελικοδρόμιο και υδατοδρόμιο, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση υδροπλάνου εντός της λιμενολεκάνης της μαρίνας.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται και τα έργα υποδομής για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Το έργο περιλαμβάνει την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής μέσω των υπογείων ξηρών καναλιών τα οποία θα κατασκευαστούν, τη δημιουργία της νέας Λεωφόρου Ποσειδώνος, τη σύνδεση της πόλης με το πάρκο και τη θάλασσα, μέσω δύο πεζοδιαβάσεων και τη δημιουργία μονάδας καθαρισμού υδάτων εντός του Κηφισού, προκειμένου να μπορεί να αρδεύεται το πάρκο 220 στρεμμάτων που θα δημιουργηθεί σε δεύτερη φάση της ανάπλασης.

Λίγο πριν από τη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται και το έργο, ύψους 5,7 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την ανάπλαση επιφάνειας 15.600 τ.μ. στο Μικρολίμανο. Προβλέπεται η μετατροπή της παραθαλάσσιας ζώνης, πλάτους 9,2 μέτρων, που σήμερα έχει καταληφθεί από αυθαίρετες κατασκευές, σε κοινόχρηστο χώρο περιπάτου. Η δημιουργία ζώνης με πλάτος 6,5 μέτρων όπου θα "απλωθούν" τα στέγαστρα και τα τραπεζοκαθίσματα, ενώ η Ακτή Κουμουνδούρου θα μειωθεί περίπου κατά το ήμισυ και θα μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!