Πώς "απογειώθηκε" το εταιρικό ομόλογο της Aegean

Μια από τις πλέον επιτυχημένες εκδόσεις εταιρικού ομολόγου των τελευταίων ετών ήταν αυτή της Aegean. Η αεροπορική εταιρεία συμφερόντων των οικογενειών Βασιλάκη, Λασκαρίδη και Κωνσταντακόπουλου πέτυχε να συγκεντρώσει με άνεση τα 200 εκατ. ευρώ του αρχικού της στόχου, έχοντας δεχθεί εγγραφές από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές που ξεπέρασαν το μισό δισ. ευρώ (527 εκατ. ευρώ).

Το, δε, τελικό ύψος του προσφερόμενου επιτοκίου διαμορφώθηκε στο 3,60%, χαμηλότερα όχι μόνο από το αντίστοιχο (3,90%) του 10ετούς ομολόγου του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και πολύ κοντά στις δύο εταιρικές εκδόσεις που αποτέλεσαν ορόσημο για την οργανωμένη αγορά του Χ.Α., της Μυτιληναίος και του ΟΠΑΠ. Η πρώτη συγκέντρωσε 300 εκατ. ευρώ (οι εγγραφές αντιστοιχούσαν σε 740 εκατ. ευρώ) με επιτόκιο 3,10% και η δεύτερη 200 εκατ. ευρώ (με εγγραφές για 421 εκατ. ευρώ) και επιτόκιο 3,50%.

Όπως έλεγαν αναλυτές στον απόηχο της χθεσινής ολοκλήρωσης της δημόσιας πρότασης, η Aegean πέτυχε να εκδώσει ομόλογο με χαμηλότερο κουπόνι από αεροπορικούς ομίλους του μεγέθους της Air France – KLM. Ακόμη και εάν δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη, η έκδοση της Aegean πέραν της ενδελεχούς προετοιμασίας που πραγματοποίησαν οι Συντονιστές Κύριοι Ανάδοxοι της έκδοσης (Πειραιώς - Eurobank) και κύριοι ανάδοχοι (Alpha Bank – Euroxx), αξιοποίησε και το θετικό momentum που είχε διαμορφωθεί όλο το προηγούμενο διάστημα στην αγορά λόγω της εξόδου της Ελλάδας στις αγορές με νέο 10ετές ομόλογο, αλλά και της διπλής αναβάθμισης από τη Moody’s.



Είναι χαρακτηριστικό πως η μεγαλύτερη ζήτηση για ομολογίες εκδηλώθηκε από retail επενδυτές, με την τελική κατανομή να διαμορφώνεται σε 60% (120.000 Ομολογίες) σε ιδιώτες επενδυτές και 40% (80.000 Ομολογίες) σε Ειδικούς Επενδυτές. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί, η διαπραγμάτευση επί των ομολογιών στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Οργανωμένης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών θα ξεκινήσει στις 13 Μαρτίου.

Πλέον η εταιρεία διαθέτει μια νέα δεξαμενή κεφαλαίων ύψους 200 εκατ. ευρώ που θα εξυπηρετήσουν το επενδυτικό της πλάνο. Όπως έχει γνωστοποιήσει η εταιρεία, ποσό έως 147,1 εκατ. περίπου θα διατεθεί, από το πρώτο τρίμηνο του 2019 μέχρι και το τελευταίο τρίμηνο του 2023, για τη χρηματοδότηση μέρους των προγραμματισμένων προκαταβολών που θα καταβληθούν βάσει του συμφωνηθέντος προγράμματος απόκτησης 30 συνολικά αεροσκαφών από την Airbus (συμπεριλαμβανομένων και των κινητήρων), νέας γενιάς, της οικογένειας Α320neo, δύο τύπων A320neo και Α321neo, με δικαίωμα προαίρεσης για 12 επιπλέον αεροσκάφη.

Οι παραδόσεις των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2020 και να ολοκληρωθούν το τελευταίο τρίμηνο του 2024, με προβλεπόμενες παραδόσεις δύο αεροσκαφών για το έτος 2020, οκτώ αεροσκαφών για το έτος 2022, δέκα αεροσκαφών για το έτος 2023 και δέκα αεροσκαφών για το έτος 2024.

Ακόμη, ποσό έως 27,5 εκατ. περίπου θα διατεθεί μέσα στη διετία 2019-2020 για τη χρηματοδότηση μέρους της κατασκευής εκπαιδευτικού κέντρου και γραφείων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της επένδυσης εκτιμάται από 18 έως 24 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο στο τέλος του 2021. Τέλος, ποσό έως 21,6 εκατ. περίπου θα χρησιμοποιηθεί μέσα στο 2019 για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν επιστροφές κεφαλαίου και διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους της εταιρείας.

Του Νίκου Χρυσικόπουλου
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!