Αυξάνονται τα ασφάλιστρα στις ασφάλειες αυτοκινήτων

Παρά τις σαφείς και πολυετείς προειδοποιήσεις έγκριτων παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς πως απαιτείται η αύξηση των τιμολογίων στα συμβόλαια αυτοκινήτου, είναι αμφίβολο τελικά αν μέσα στο 2019 θα δούμε σημαντική ανατίμησή τους, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών εξακολουθεί να είναι οξύτατος.

Mόλις προ διμήνου ο κ. Δημήτρης Ζορμπάς (μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και καθ’ ύλην αρμόδιος για τον κλάδο των οχημάτων) είχε διαμηνύσει μεταξύ άλλων ότι:

• Oι ασφαλιστικές εταιρείες πιθανόν να υποχρεωθούν να καταγράφουν ζημίες στον κλάδο του αυτοκινήτου από το 2019, αν δεν προχωρήσουν σε αυξήσεις των τιμολογίων τους.

• Aπό το 2012 έως και το 2017, η μέση υποχώρηση των τιμολογίων κυμαίνεται γύρω στο 47%.

• H αύξηση των τιμολογίων θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει από το 2016, αλλά αντίθετα, από τότε έχει παρατηρηθεί πτώση γύρω στο 15%.

Aμέσως μετά, άλλοι παράγοντες προέβλεψαν αυξήσεις μέσα στο 2019 που θα προσέγγιζαν το 10%, εκτιμώντας πως ο δείκτης των ζημιών θα εμφανίσει περαιτέρω επιδείνωση την επόμενη χρονιά και πως μέσα σε ένα περιβάλλον αυστηρού εποπτικού ελέγχου (Solvency II), οι εταιρείες θα αναγκάζονταν να ανεβάσουν τα τιμολόγιά τους.

Στη συνέχεια ωστόσο υπήρξαν «ψυχραιμότερες» εκτιμήσεις, όπως αυτές του προέδρου της Mega Brokers Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος αναφέρθηκε σε μικρά μονοψήφια ποσοστά ανόδου των τιμολογίων μέσα στο 2019.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι εκτιμήσεις του προέδρου της ασφαλιστικής εταιρείας INTERLIFE Γιάννη Βοτσαρίδη, ο οποίος μιλώντας στο Euro2day.gr σημείωσε: «Πιστεύω ότι οι τιμολογήσεις των συμβολαίων θα κινηθούν περίπου στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Ίσως κάποιοι δυσφορήσουν με αυτόν τον ισχυρισμό, αλλά είμαι βέβαιος ότι αυτοί που ξιφουλκούν υπέρ της θεωρίας ότι οι τιμές θα ανέβουν, ίσως είναι και οι πρώτοι που θα τις μειώσουν! Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπογραμμίσω, σχετικά με τις υπερβολικές μειώσεις τιμολογίων που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια σε ασφαλιστήρια συμβόλαια, ότι το “πτωχευτικό” ασφάλιστρο είναι απαράδεκτο. Πώς είναι δυνατόν να πουλάς 50 ευρώ κάτι που έχει κόστος 100 ευρώ; Εν κατακλείδι, εάν τελικά υπάρξουν αυξήσεις, αυτές πιθανότατα θα γίνουν από αυτούς που είχαν εφαρμόσει “πτωχευτικά” ασφάλιστρα και θα είναι σχετικά μικρές».

Στη «διγλωσσία» πολλών ασφαλιστικών ομίλων αναφέρθηκε και άλλος παράγοντας του κλάδου, καταγγέλλοντας συγκεκριμένο στέλεχος, το οποίο ξιφουλκούσε έναντι των «πτωχευτικών ασφαλίστρων» στις αρχές του 2018, όταν λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποφασίσει να περικόψει τα τιμολόγια της δικής του εταιρείας κατά 10%...

Σύμφωνα με τον ίδιο παράγοντα, «πολλά θα κριθούν από το πόσο μια εταιρεία έχει καταφέρει να συμμαζέψει το κόστος της. Αν ναι, ή έστω αν δεν έχει προχωρήσει σε πολύ μεγάλες μειώσεις τιμολογίων κατά τα τελευταία χρόνια, τότε θα έχει την πολυτέλεια να μην προχωρήσει σε αυξήσεις. Αν όχι, θα αναγκαστεί να το κάνει, έστω και λίγο, έστω και παραμετρικά.

Xαρακτηριστική για το θέμα είναι η άποψη του Αλέξη Πανταζή, συνιδρυτή και εκτελεστικού διευθυντή της Hellas Direct: «Εκτιμώ ότι θα δούμε διαφοροποίηση μεριδίων αγοράς, με τους πιο εξειδικευμένους παίκτες στον χώρο (π.χ. Anytime, Hellas Direct) να κερδίζουν σε βάρος εκείνων που δεν έχουν επενδύσει σε τεχνολογία και υποδομές κατά τα τελευταία χρόνια. Οι “κλασικές” ασφαλιστικές εταιρείες θα αναγκαστούν να αυξήσουν τα τιμολόγιά τους στον χώρο του αυτοκινήτου, ή θα περιοριστούν σε κλάδους με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, με την προϋπόθεση ότι τα φυσικά δίκτυα διανομής τους δεν θα δεχτούν μειώσεις προμηθειών. Ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα αλλάξουν αυτές οι ισορροπίες στην αγορά, τόσο θα διαφοροποιηθεί και το μέσο ασφάλιστρο. Ένα, όμως, είναι σίγουρο: Σε ένα χρόνο από σήμερα, οι εταιρείες που δεν έχουν μεταβάλει το λειτουργικό τους μοντέλο και δεν θα έχουν επενδύσει μακροπρόθεσμα, δεν θα μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικές».

Tου Στέφανου Kοτζαμάνη
euro2day.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!