10 τρόποι πρόληψης και χειρισμού των συγκρούσεων μέσα σε μία επιχείρηση

Δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί έτοιμοι να αντιμετωπίσουν και να χειριστούν πιθανές συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο.


Απαιτείται συγκεκριμένη προεργασία και κατανόηση, τόσο του θέματος όσο και της θέσης του ηγέτη μέσα στην επιχείρηση, για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου προβλήματος και για την επαναφορά της ομάδας.


Κατανοήστε και αξιολογήστε τις συναισθηματικές αντιδράσεις των ανθρώπων: Όταν υπάρχουν ισχυρές συναισθηματικές αντιδράσεις γύρω από κάποια διαφορά, ο μηχανισμός άμυνας του ανθρώπου μπορεί να τον καλέσει «σε μάχη», ακυρώνοντας την ικανότητα λογικής σκέψης. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με τους εμπλεκόμενους. Ο διαπληκτισμός δεν καταλήγει πουθενά.

Αποκτήστε αυτογνωσία: Συνηθίζετε να αποφεύγετε τις συγκρούσεις ή είστε ένας «επιθετικός» ηγέτης; Μάθετε τον εαυτό σας, το πως αντιμετωπίζετε τις συγκρούσεις και την επιρροή που έχετε σε τέτοιες καταστάσεις. Δεν θα ανταποκρίνονται όλοι με τον ίδιο τρόπο στο στυλ σας και μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστείτε και να επιδείξετε καλύτερες ηγετικές ικανότητες.

Λάβετε υπόψιν όλες τις απόψεις: Σε κανέναν δεν αρέσει να του λένε πως κάνει λάθος. Είναι πάντα σημαντικό να λαμβάνετε υπόψιν όλες τις πλευρές. Στην πραγματικότητα, ο διάλογος συνήθως σταματά όταν η άποψη ή οπτική κάποιου χαρακτηρίζεται ως λανθασμένη.

Βρείτε την ρίζα του προβλήματος: Κάποιες φορές, μια σύγκρουση είναι το αποτέλεσμα ενός βαθύτερου προβλήματος, ακόμη και σε επίπεδο διαχείρισης. Βρείτε την πηγή της σύγκρουσης και επιλύστε το θέμα.

Αποδεχθείτε τους ανθρώπους: Οι άνθρωποι επεξεργάζονται τις πληροφορίες και λαμβάνουν αποφάσεις με διαφορετικό τρόπο ο ένας από τον άλλον. Το να γνωρίζετε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνουν τις αποφάσεις τους τα μέλη της ομάδας σας θα σας δώσει σημαντική κατανόηση της γενικότερης εικόνας.

Πραγματοποιήστε συχνές συναντήσεις: Υιοθετήστε εβδομαδιαία «open sessions» με στόχο το brainstorming γύρω από το τι λειτουργεί και τι όχι εντός του εργασιακού χώρου. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε πιθανά θέματα πριν εξελιχθούν σε μεγαλύτερα προβλήματα.

Ζητήστε από την ομάδα σας να δημιουργήσει ένα πρωτόκολλο επίλυσης συγκρούσεων: Οι άνθρωποι συνηθίζουν το αποδέχονται κάτι που βοήθησαν να δημιουργηθεί. Η επένδυση στη δημιουργία ενός πρωτοκόλλου επίλυσης συγκρούσεων θα έχει πολλά μακροπρόσθεσμα οφέλη για την εταιρεία σας.

Ζητήστε από την ομάδα σας να υιοθετήσει κανόνες επικοινωνίας: Δεν είναι όλοι οι τρόποι επικοινωνίας αποδεκτοί σε έναν χώρο εργασίας. Καλέστε την ομάδα σας να αναγνωρίσει τους μη αποδεκτούς τρόπους και τις αντιπαραγωγικές συμπεριφορές γύρω από την επικοινωνία και να δημιουργήσει κατευθυντήριες γραμμές τις οποίες θα είναι πρόθυμη να ακολουθήσει.

Να είστε σε εγρήγορση και να επιβάλλετε τα μέτρα που έχουν αναπτυχθεί: Σε κανέναν δεν αρέσει να ασχολείται με το θέμα της σύγκρουσης. Ωστόσο, εφόσον υπάρξουν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για την επίλυση των συγκρούσεων και την επικοινωνία, αυτές θα πρέπει να εφαρμοστούν με στρατηγικό και συνεπή τρόπο.


Χρήστος Κοτσακάς
Δημοσιογράφος
epixeiro.gr

Με πληροφορίες από Globe and Mall