Spar: Τι θέλει στην Ελλάδα

Kοντά ένα χρόνο μετά τις πρώτες επίσημες ανακοινώσεις για την επαναφορά του brand στην ελληνική αγορά, η διοικητική ομάδα της Spar Hellas, υπό τον Φοίβο Καρακίτσο, ανακοίνωσε χθες κατά τη διάρκεια του πρώτου spar forum τους στόχους που έχουν τεθεί για την επόμενη τριετία.

Ποιοι είναι αυτοί; Τζίρος 1,1-1,2 δις. ευρώ, μερίδιο 7% στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, και δίκτυο άνω των 400 καταστημάτων. Μαγιά για αυτή την επαναδραστηριοποίηση αποτελεί το δίκτυο, οι καταναλωτές και ο τζίρος που παράγουν σήμερα τα μέλη του ομίλου αγορών Αστέρα, (σ.σ. ο Αστέρας αποτελεί την πρώτη συνεργασία που έχει συνάψει η SPAR Hellas).

H διοικητική ομάδα της Spar Hellas (σ.σ. στην ομάδα που "τρέχει” το όλο project βρίσκονται αρκετά πρώην στελέχη της Μαρινόπουλος) ευελπιστεί ότι θα πιάσει τους στόχους που έχει θέσει. Όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Spar Hellas, Φοίβος Καρακίτσος προτεραιότητα είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης αλυσίδας ανεξάρτητων καταστημάτων, που θα προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και μεγάλη ποικιλία προϊόντων. Τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις της Spar Hellas, ο ίδιος εκτίμησε πως θα αγγίξουν τα 127 εκατ. ευρώ ενώ το δίκτυο θα αριθμεί έως τα τέλη του έτους τα 48 σημεία. Ήδη ο τζίρος των καταστημάτων που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο "τρέχουν" με ρυθμούς αύξησης 30%, όπως είπε ο ίδιος, ενώ από την αρχή του έτους καταστήματα Spar υπάρχουν σε πέντε περιοχές της χώρας, κυρίως νησιωτικές, δυο καταστήματα βρίσκονται στην Αθήνα ενώ το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η λειτουργία νέων σημείων στην Πελοπόννησο και στα Ιόνια νησιά.

Aπό την πλευρά του ο κ. Γιώργος Παπαντώνης, πρόεδρος του ομίλου αγορών Αστέρας, παραδέχθηκε πως οι όμιλοι αγορών στην Ελλάδα δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό brand. "Γιατί το ισχυρό όνομα δεν είναι μόνο ζήτημα παροχών και αριθμών είναι κάτι παραπάνω. Δεν καταφέραμε να πείσουμε προμηθευτές και καταναλωτές ότι τα μέλη μας ανήκαν σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο”, είπε. Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει ο Αστέρας από τη δεκαετία του ’90 οπότε και δημιουργήθηκε, επιδιώκει να το κάνει πλέον κάτω από την "ομπρέλα" της Spar. Όπως είπε ο κ. Παπαντώνης, η επιχείρηση που εντάσσεται στην "ομπρέλα" της Spar διασφαλίζει τη βιωσιμότητά της, μέσα από την παροχή τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης και παράλληλα προσφέρει ελευθερία κινήσεων, σε αντίθεση με την ένταξη σε σύστημα franchise.

O διευθύνων σύμβουλος της Spar International, Tobias Wahmuht, ανέφερε πως παρά τα εμπόδια υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης για το σήμα στην Ελλάδα και τόνισε πως η εταιρεία του διαθέτει όλα τα "όπλα” και κυρίως το brand για να ανταγωνισθεί όλες τις μεγάλες αλυσίδες. Σήμερα η Spar δραστηριοποιείται σε 48 χώρες, διαθέτει 12.700 καταστήματα και έχει πωλήσεις 34,5 δισ. ευρώ.

της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr