Είναι το InsurTech το μέλλον των ασφαλιστικών υπηρεσιών;

H ασφάλεια ζωής είναι ένα από τα πιο δύσκολα προϊόντα όσον αφορά την πώληση του, καθώς απαιτεί από τον πελάτη να σκεφτεί τον θάνατό του ή την ασθένεια του, χωρίς άμεσα ορατά ανταποδοτικά οφέλη. Και παρά τις καινοτομίες και την τεχνολογία που έχει εισέλθει σε άλλες καθημερινές πτυχές της ζωής του και έχει αντικαταστήσει υπηρεσίες που μέχρι πριν μερικά χρόνια θα φαινόταν αδιανόητο (βλ. FinTech) η τεχνολογία και η καινοτομία στον τομέα ασφάλισης ζωής παραμένει εδώ και καιρό σχεδόν ανύπαρκτη.

Oμως τα πράγματα πρόκειται σιγά σιγά να αλλάξουν καθώς μια μικρή μεν, αλλά σημαντική για να αγνοηθεί μερίδα διεθνών ασφαλιστικών εταιρειών προσπαθούν να εκσυγχρονίσουν αυτές τις υπηρεσίες, βρίσκοντας τρόπους για την ασφάλιση ψηφιοποίηση της ασφάλισης ζωής, προσελκύοντας έτσι νεότερους καταναλωτές. ταυτόχρονα δίνουν την δυνατότητα στους "κατεστημένους" φορείς να ανανεώσουν τις παραδοσιακές προσφορές τους είτε μέσω απευθείας συνεργασίας είτε μέσω χρήσης των υπηρεσιών τους.

Ποια όμως είναι τα προβλήματα που καλείται να ξεπεράσει το InsurTech και να δώσει λύσεις; Ένα από αυτά είναι η έλλειψη εκπαίδευσης, καθώς 40% των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Υπηρεσιών Ζωής ότι αισθάνονται εκφοβισμένοι από τη διαδικασία της ασφαλιστικής κάλυψης ζωής, συχνά υπερτιμώντας δραστικά το κόστος της και δείχνοντας αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο ή ποιο είδος κάλυψης θα αγοράσει.

H διαδικασία υποβολής αιτήσεων και οι προδιαγραφές και τα ψιλά γράμματα που υπάρχουν στα ασφαλιστήρια, "τρομάζουν" τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν μπορούν να σκεφτούν και να υπολογίσουν τι ανάγκες μπορεί να κληθούν να αντιμετωπίσουν στο μέλλον σχετικά με την υγεία τους, ενώ αντίστοιχα προβλήματα δημιουργούν οι επιτροπές εντός των ασφαλιστικών εταιρειών οι οποίες καλούνται να αξιολογήσουν και να "χτενίσουν" το ιατρικό ιστορικό κάθε υποψήφιου πελάτη. Αυτή η προοπτική, σύμφωνα με την έρευνα, δημιουργεί πολλά περισσότερα προβλήματα από όσα καλείται να λύσει για τις ασφαλιστικές.

Oι περισσότερες ασφάλειες ζωής "ξεχνιούνται" καθώς βάση αντικειμένου δεν είναι από τα προϊόντα που χρησιμοποιεί ο αγοραστής, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που την "ξεχνάνε" λίγο μετά την αγορά της. Οι ασφαλιστές και οι πελάτες τους έχουν έτσι μειωμένες επαφές, σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τους ασφαλιστές του κλάδου αυτοκινήτου.

H ανάγκη για εκσυγχρονισμό της ασφάλισης ζωής είναι σαφής. Οι συνολικές πωλήσεις επιβραδύνονται και έχουν φτάσει σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Και επειδή είναι είναι τόσο στενά ελεγχόμενος χώρος, η καινοτομία έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια, όμως αυτό μπορεί να αλλάξει. Οι νέες επιχειρήσεις που έχουν αναδυθεί έχουν έτοιμες λύσεις οι οποίες μπορεί να μην είναι οι καλύτερες δυνατές, όμως είναι μια αρχή. Είναι πια στο χέρι των ασφαλιστικών εταιρειών να αγκαλιάσουν την τεχνολογία και την καινοτομία και να επιτρέψουν μέσα από αυτή να αναδυθεί μια νέα εποχή για την ασφάλιση ζωής.

emea.gr