ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Οι κατασκευαστικές που μάχονται για τα "χρυσά συμβόλαια" των νέων έργων

H μάχη των μεγάλων έργων είναι σε εξέλιξη για τους κορυφαίους τεχνικούς ομίλους της χώρας. Η Γραμμή 4 του Μετρό, η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος, τα σιδηροδρομικά μαζί με το Καστέλι και την ολοκλήρωση του Ε65 που έχουν πάρει το δρόμο τους αποτελούν κατά βάση τη νέα γενιά big projects στην Ελλάδα.

AΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι σε θέση μάχης για τη διεκδίκηση αυτών των μεγάλων έργων και μαζί οι κορυφαίες εταιρείες της Ευρώπης Vinci και Hochtief αποτελούν τους κύριους πρωταγωνιστές στην κατάκτηση των συμβολαίων.

Στην Υποθαλάσσια Σαλαμίνας εκτιμώμενου κόστους 400 εκατ.ευρώ, που είναι σε δημοπράτηση εδώ και περίπου δύο χρόνια. Τα εταιρικά σχήματα που συμμετέχουν είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS–ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η Β`φάση, και το 2019 να αναδειχθεί ο παραχωρησιούχος. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν περίπου 4 χρόνια.

Για την Γραμμή 4 του Μετρό το μεγαλύτερο από όλα τα έργα με κόστος 1,8 δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) έχουμε 3 μεγάλα σχήματα αποτελούμενα από: 1. ΤΕΡΝΑ-VINCI-SIEMENS, 2. J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, 3. ΑΚΤΩΡ-ANSALDO-HITACHI RAIL ITALY. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος ξεκίνησε πέρυσι τον Αύγουστο, τον Δεκέμβρη αναμένονται οι προσφορές και οι υπογραφές εκτιμάται ότι θα πέσουν μέχρι το τέλος του 2019.

O ΒΟΑΚ που μόλις πριν ένα μήνα δημοπρατήθηκε με 2 ξεχωριστούς διαγωνισμούς από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη Λασιθίου δημιούργησε νέες συμμαχίες. Η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 και στην παραχώρηση έχουμε τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL. Αντίστοιχα στο ΣΔΙΤ έχουμε: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.J&P ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. SHIKUN&BINUI. Είμαστε ακόμα μπροστά σε μία μακρόχρονη πορεία μέχρι την ανάδειξη του αναδόχου στα 2 έργα κόστους περίπου 1,5 δισ.ευρώ.

Nα μην ξεχνάμε ότι στο Αεροδρόμιο Καστελίου που είμαστε στην προσυμβατική περίοδο το έργο πήρε η Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR θα επενδύσει περί τα 500 εκατ.ευρώ, ενώ την ΤΕΡΝΑ την βρίσκουμε και πάλι ως ανάδοχο στα έργα ολοκλήρωσης του Ε65 (νότιο και βόρειο τμήμα) κόστους 700 εκατ.ευρώ. Η Ελληνική εταιρεία έχει κλειδώσει αυτά τα έργα 1,2 δισ.ευρώ έχοντας πάρει κεφάλι στον ανταγωνισμό των έργων, όμως τελικά τα 3 παραπάνω projects κόστους 3,7 δισ.ευρώ θα κρίνουν ποιος θα είναι ο βασιλιάς των κατασκευών στην Ελλάδα για την επόμενη πενταετία (χωρίς να συνυπολογίζουμε τον μεγάλο παράγοντα των έργων 3 δισ.ευρώ στο Ελληνικό).

Στο Πάτρα-Πύργος φαίνεται μπάσιμο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε δύο εργολαβίες, η οποία είναι ανάδοχος και στο έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων. Στο Πάτρα-Πύργος επίσης δύο εργολαβίες εξασφάλισε η GD Infrastrutture.

του Νίκου Καραγιάννη
ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]