Οι νέες αφίξεις με επώνυμα ξενοδοχεία στην Αθήνα

Και νέα ονόματα προστίθενται στο μακρύτερο, πλέον, κατάλογο των επωνύμων «παικτών» της αθηναϊκής ξενοδοχειακής αγοράς, με τα brands που έχουν ήδη «χτίσει» θέση να αναζητούν να ενισχύσουν την παρουσία τους κι άλλα, όπως η Rosewood, να βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις ή να βολιδοσκοπούν την αγορά προκειμένου να πάρουν θέση.

Την «ακτινογραφία» της παρουσίας των ξένων αλλά και ελληνικών ξενοδοχειακών brands στην αγορά της Αθήνας επιχειρεί η γνωστή εταιρεία συμβούλων gbr consulting, η οποία μάλιστα καταγράφει στο τρίτο τρίμηνο του 2018 διψήφια αύξηση, της τάξεως του 10,7%, σε ετήσια βάση όσον αφορά το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο των ξενοδοχείων της Αθήνας (7,2% σε τριμηνιαία). Ωστόσο, την ίδια στιγμή το ποσοστό πληρότητας στο ίδιο διάστημα, στο τέλος Σεπτεμβρίου εμφανίζεται μειωμένο, σε ποσοστό 1,1%, γεγονός το οποίο φαίνεται να εξηγείται κυρίως από το μεγάλο μερίδιο των βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων μέσα από τις γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες (Airbnb, booking.com κ.τ.λ.) όσο και από την αύξηση του ανταγωνισμού με τη λειτουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων.

Όσον αφορά το πόσο ...επώνυμη είναι αυτή την στιγμή η ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας, στα γνωστά brands περιλαμβάνονται αυτά της γαλλικής Accor (Νοvotel, Sofitel), η οποία ενδιαφέρεται να ενισχύσει την παρουσία της, η Best Western, η COCO- MAT, η Hapimag, η Ηilton η οποία φαίνεται να παρατείνει για μία ακόμη κατά τι, έως την λήψη των οριστικών αποφάσεων (η σχετική σύμβαση έληγε στο τέλος του τρέχοντος έτους), την παρουσία της στο εμβληματικό ξενοδοχείο της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, η Hyatt στη λεωφόρο Συγγρού, IHG Intercontinental (Athenaeum Intercontinental, Crowne Plaza & Holiday Inn), Libra Group (Αria), Marriott (Marriott, Marriott, The Luxury Collection, Design Hotels).

Επίσης, η Melia Hotels International, η οποία, κατά τις πληροφορίες, φαίνεται ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκτείνει την παρουσία της στο όμορο «Κάνιγγος 21», ιδιοκτησίας του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Επικούρησης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων, του Ταμείου το οποίο έχει βγεί προς μακροχρόνια μίσθωση, Radisson Hotel Group, Somewhere, Tui (Club Lookea, Club Maramara) και Wyndham (Wyndham Grand, Wyndham Hotels & Resorts, Dolce and Ramada). Από το 2019 στη λίστα προστίθενται επίσης η Four Seasons στον Αστέρα Βουλιαγμένης, το MGallery της Accor στο Σύνταγμα ενώ και η Marriott επεκτείνει την παρουσία της στο κέντρο μέσα από το νέο Autograph της οδού Ακαδημίας. Στα νέα πολυτελή brands που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν παρουσία στην ελληνική πρωτεύουσα θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η Rosewood με μεγάλη διεθνή παρουσία σήμερα, αλλά και ειδικά στην Ευρώπη σε υφιστάμενα ξενοδοχεία στο Λονδίνο, το Παρίσι και την Τοσκάνη και νέες αφίξεις από το 2020 σε Βενετία, Εδιμβούργο, Βιέννη, και Μόναχο.



Σε ξένα brands φαίνεται να ποντάρει και ο ΕΦΚΑ, που πραγματοποιεί το διαγωνισμό για την εκμίσθωση του πρώην ξενοδοχείου Esperia στην Σταδίου, ο οποίος έλαβε παράταση χθες για τις 10 Δεκεμβρίου προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερομένους να συγκεντρώσουν τα δικαιολογητικά, όπως και για το διατηρητέο της οδού Ζαλοκώστα για το οποίο επίσης δόθηκε χθες παράταση. Ακολουθεί ο έτερος διαγωνισμός για το πρώην Ambassadeur στην Ομόνοια, ιδιοκτησίας του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.), όπου οι προσφορές έχουν προγραμματιστεί να κατατεθούν την επόμενη εβδομάδα, στις 15 Νοεμβρίου.

«Την ίδια στιγμή, αρκετά νέα ξενοδοχειακά projects, βρίσκονται υπό κατασκευή ή υπό σχεδιασμό, ειδικά μέσα ή στα πέριξ του εμπορικού τριγώνου της Αθήνας, με την περιοχή κοντά στην πλατεία Αγίας Ειρήνης να πρωταγωνιστεί.

Της Στεφανίας Σούκη
newmoney.gr