Πώς το Πλαίσιο κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία και τα μερίδιά του εν μέσω κρίσης

Ξεκινώντας τα πρώτα βήματά της στο χώρο της πληροφορικής το 1969 με εφαλτήριο το γνωστό σε όλους κατάστημα της οδού Στουρνάρη στα Εξάρχεια, η εταιρεία "Πλαίσιο” έχει διανύσει 49 χρόνια ισχυρής παρουσίας στην ελληνική αγορά. Η ευρεία γκάμα των προϊόντων που διαθέτει πλέον περιλαμβάνει όλο το ψηφιακό οικοσύστημα (ηλεκτρονικούς υπολογιστές και hardware, προϊόντα ήχου και εικόνας, κινητά τηλέφωνα, tablet), αλλά και είδη γραφείου, αναλώσιμα και πολλά άλλα. Το δε brand Turbo-X, που ξεκίνησε το 1986 ως ο πρώτος στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικός υπολογιστής στα μέτρα του πελάτη, το 2013 μπήκε στην κατηγορία των κινητών τηλεφώνων, των tablet και των τηλεοράσεων και ένα χρόνο μετά, το 2014 αναδείχθηκε Νο1 brand σε πωλήσεις tablet στην Ελλάδα, ξεπερνώντας τεράστιους πολυεθνικούς παίκτες.

Παράλληλα η "Πλαίσιο”, έχει καταφέρει να αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις, όπως πέρυσι, όταν αναδείχθηκε από τους ίδιους τους εργαζομένους της ως ένας από τους δέκα καλύτερους εργασιακούς χώρους στην Ελλάδα (Best Workplace in Greece).

Στα χρόνια της κρίσης, ο Όμιλος, που σήμερα αριθμεί 24 καταστήματα (23 στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία), υιοθέτησε μία συνετή στρατηγική "ενεργητικής άμυνας”, όπως την χαρακτηρίζει ο Κώστας Γεράρδος Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ, που τον έβγαλε πραγματικά κερδισμένο.

Καθώς έβλεπε την κρίση να εξελίσσεται και αντιλαμβανόμενη ότι ως ένας αμιγώς ελληνικός Όμιλος θα έπρεπε να στηριχθεί σε αυτά που βγάζει, η διοίκηση του Ομίλου έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα την ενίσχυση των ταμειακών ροών (cash flow). Δεύτερο ζητούμενο ήταν η κερδοφορία, ενώ η αύξηση πωλήσεων ήρθε σε τρίτη μοίρα. Αποτέλεσμα; Από το 2008 έως και το 2017 η "Πλαίσιο” ήταν κερδοφόρα, εμφάνισε πολύ μεγάλο cash flow και κέρδισε μερίδια αγοράς. Μάλιστα ο όμιλος - που με 23 καταστήματα έκανε το 2017 τζίρο περίπου 290 εκατ. ευρώ - έχει τον καλύτερο δείκτη απόδοσης πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο.

Η δυναμική αυτή συνεχίστηκε και το α’ εξάμηνο του 2018, όπως αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά 7,2% στα 137 εκατ. ευρώ από 128 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2017. Το μικτό κέρδος ήταν βελτιωμένο κατά 2,7% (στα 28,3 εκατ. ευρώ). Επίσης σημαντικά ενισχυμένα κατά 37,3% ήταν τα κέρδη προ φόρων που άγγιξαν τα 1,3 εκατ. ευρώ από τα 0,9 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογη πορεία ακολούθησαν και τα κέρδη μετά φόρων στα 0,8 εκατ. ευρώ. Η ταμειακή ρευστότητα παραμένει στα υψηλά επίπεδα των 39 εκατ. ευρώ, η καθαρή ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 22,9 εκατ. ευρώ και η εταιρεία διένειμε μέρισμα ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στους μετόχους. Επιπλέον οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές συρρικνώθηκαν κατά πλέον των 10 εκατ. ευρώ, ενώ το ποσοστό των ξένων κεφαλαίων προς το σύνολο του παθητικού μειώθηκε κατά 280 μονάδες βάσης (στο 38,9% από το 41,7%). Τέλος, η "Πλαίσιο” εμφάνισε το α’ εξάμηνο του έτους ισχυρή κεφαλαιακή βάση, με διατήρηση των ιδίων κεφαλαίων σε επίπεδο άνω των 90 εκατ. ευρώ.



Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του εξαμήνου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της "Πλαίσιο”, κ. Γεώργιος Γεράρδος, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

"Το πρώτο εξάμηνο κινήθηκε σε κλίμα συγκρατημένης καταναλωτικής διάθεσης στην Ελλάδα και σχετικά χαμηλών προσδοκιών για ανάκαμψη. Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ανάκαμψη του ενοποιημένου Κύκλου Εργασιών μας κατά πλέον του 7%, επίδοση σαφώς ανώτερη αυτής του ευρύτερου κλάδου των λιανικών πωλήσεων. Ιδιαίτερα ικανοποιητικά κυμάνθηκαν οι πωλήσεις του τομέα της κινητής τηλεφωνίας, ο οποίος μας εξέπληξε θετικά καταγράφοντας δυναμική αύξηση των εργασιών σε ποσοστό πλέον του 25%. Αν και το κόστος πωλήσεων και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν επίσης ανοδικές τάσεις, ένα μέρος αυτών πρέπει να αποδοθεί σε δαπάνες για τη λειτουργία τον Ιούλιο των δύο νέων καταστημάτων της Πλαίσιο. Η ωρίμανση των σχετικών επενδύσεων μας επιτρέπει να επιδιώκουμε τη διατήρηση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων που επιτεύχθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο για το σύνολο του 2018, παρά το εξαιρετικό (συγκρίσιμο) δεύτερο εξάμηνο της χρήσης 2017, δεδομένο που καθιστά δυσκολότερη, αλλά όχι αδύνατη την εκπλήρωσή της".

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του κ. Κώστα Γεράρδου, έχοντας ένα δίκτυο καταστημάτων το οποίο είναι πολύ νοικοκυρεμένο και με την περιρρέουσα οικονομική κατάσταση στη χώρα να φαίνεται ότι σταθεροποιείται, η "Πλαίσιο" είναι έτοιμη να περάσει από την "ενεργητική άμυνα” στη συγκριτικά πιο επιθετική αλλά λελογισμένη επέκταση, ενώ στα σχέδια της είναι τα επόμενα δύο χρόνια να προχωρήσει σε επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ (ήδη έχει ανοίξει δύο μεγάλα καταστήματα σε Χανιά και Αγία Παρασκευή).

capital.gr