Η αύξηση των εξαγωγών επόμενο στοίχημα για την 3Α

Σε διψήφιο ποσοστό επί του τζίρου της θέλει η 3αλφα – Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ να αντιστοιχούν οι εξαγωγές ορίζοντας την συγκεκριμένη εξέλιξη κεντρικό επόμενο στόχο της. Όχημα για την επίτευξή του αποτελούν τόσο τα τυποποιημένα όσπρια όσο και τα χύμα προϊόντα ως πρώτες ύλες, δραστηριότητα η οποία εμφανίζει σημαντική προοπτική ανάπτυξης. Τα επόμενα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν ακόμη τη δραστηριοποίηση σε νέα προϊοντική κατηγορία, κοντά στις σημερινές δραστηριότητες της 3αλφα που αφορούν στα όσπρια και το ρύζι.

Σήμερα οι εξαγωγές της εταιρείας αντιστοιχούν στο 8%-9% επί του τζίρου της και επόμενο στοίχημα είναι το ποσοστό αυτό να γίνει διψήφιο. Η εταιρεία εξάγει ήδη τα προϊόντα της σε 25 χώρες, κυρίως σε αυτές που υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των εξαγωγών της, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Ρουμανία, ενώ διαπραγματεύσεις με λιανεμπορικές επιχειρήσεις υπάρχουν και στη Μεγάλη Βρετανία.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει εξάλλου η εταιρεία και στις εξαγωγές οσπρίων χύδην -ως πρώτων υλών- δραστηριότητα που σε μεγάλο βαθμό είναι επανεξαγωγή ποσοτήτων που εισάγονται στην Ελλάδα. Αξίζει, άλλωστε, να σημειωθεί ότι αν και η εταιρεία τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με Έλληνες παραγωγούς -330 πλέον από 249 το 2010- το ισοζύγιο ελληνικών προς εισαγόμενες πρώτες ύλες παραμένει αρνητικό. Συγκεκριμένα, όπως ανάφερε χθες στο πλαίσιο ενημέρωσης των ΜΜΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Άγης Καραγεωργίου το 70% των οσπρίων που τυποποιεί και συσκευάζει η 3αλφα πρόκειται για εισαγόμενα και το 30% για ελληνικά. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στην αλλαγή των καλλιεργούμενων ειδών στην Ελλάδα που συντελέστηκε από τη δεκαετία του ‘80 κι έπειτα, καθώς η πλειονότητα των αγροτών στράφηκε προς υψηλά επιδοτούμενες καλλιέργειες. Μέχρι τότε το 90% των οσπρίων στην ελληνική αγορά ήταν εγχώριως παραγόμενα.

Εντός συνόρων η εταιρεία διευρύνει τις συνεργασίες της με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πλέον πρόσφατη εξέλιξη το ισχυρό ενδεχόμενο τοποθέτησης των προϊόντων ρυζιού που διαθέτει στα ράφια της «Μασούτης». Μέχρι τώρα στην αλυσίδα υπήρχαν μόνο τα προϊόντα οσπρίων της 3αλφα.

Το 2017 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκσε 25,82 εκατ. ευρώ έναντι 26,19 εκατ. ευρώ το 2016, καταγράφοντας ελαφρά μείωση της τάξης του 1,4%. Σε ότι αφορά τους όγκους που διακίνησε, η ηγετική θέση της εταιρείας στην Ελληνική αγορά αποτυπώθηκε και από τη σημαντική παραγωγική της δυναμική, καθώς το 2017 αγόρασε, επεξεργάστηκε και συσκεύασε 140 τόνους την ημέρα για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και 75 τόνους την ημέρα για προϊόντα επαγγελματικής χρήσης.

Τα μικτά κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 6,47 εκατ. ευρώ από 6,15 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,3%. Επιπλέον, το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρίας κατέγραψε άνοδο κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 24,7% από 23,5% την χρήση 2016. Σημειώνεται ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της 3αλφα - ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ, κατά την διετία 2016-2017 ενισχύθηκε συνολικά κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, αντικατοπτρίζοντας την στροφή της εταιρίας σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Τα κέρδη προ φόρων της για τη χρήση 2017 ανήλθαν σε 1,5 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν κατά 33,4% και διαμορφώθηκαν στο ύψος των 827.000 ευρώ. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στο «κούρεμα» των απαιτήσεων κατά 50% που είχε η 3αλφα από την «Μαρινόπουλος». Την περίοδο 2012 - 2016 η εταιρεία υλοποίησε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ, ενώ τη διετία 2017 - 2018 πραγματοποιεί επενδύσεις επίσης 2 εκατ. ευρώ κυρίως στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Επιπρόσθετα, η εταιρία εντός του 2017 πέτυχε να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των 12,82 εκατ. ευρώ, έναντι 12,4 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση του 2016. Παράλληλα, ο συνολικός της δανεισμός κατέγραψε ξανά μείωση ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα υπερδιπλασιάστηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά.

της Δήμητρας Μανιφάβα
businessnews.gr