ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Οδηγός επιτυχίας σε ένα networking event

Η πιο σημαντική συμβουλή προς όλους, και έμπειρους και λιγότερο έμπειρους στο networking, αυτό ​που πρέπει να έχει διαρκώς στο μυαλό του κάποιος που θα παραστεί σε μια εκδήλωση επαγγελματικής δικτύωσης, είναι απλή: Μην προσπαθείτε να πουλήσετε σε αυτούς που θα γνωρίσετε.

Το networking είναι καλλιέργεια σχέσεων, όχι πώληση. Κανείς δεν πηγαίνει σε ένα networking event με σκοπό να αγοράσει κάτι, άρα μην προσπαθείτε να πουλήσετε γιατί θα σας αποφεύγουν.

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν αυτοπεποίθηση και το προσωπικό τους «στυλ» στον τρόπο που κάνουν νέες γνωριμίες. Ας ξεκινήσουμε από τις πρακτικές συμβουλές συμπεριφοράς και παρουσίας:
  • Φτάσετε νωρίς - μετά από κάποια ώρα ο κόσμος έχει ζαλιστεί από τα νέα πρόσωπα και λειτουργεί με κούραση.
  • Ντυθείτε καλά. Στις εκδηλώσεις networking «φοράτε» την ενδυμασία του networking, όχι της δουλειάς ή του στυλ σας. Το σακάκι είναι εργαλείο δουλειάς!
  • Έχετε μαζί σας back up επαγγελματικές κάρτες. Ο πρωτάρης networker πάντα «ξεμένει» από κάρτες. Μπορεί και να μην τις χρησιμοποιήσετε όλες (και μην βγάζετε ένα κουτί κάθε φορά που θέλετε να δώσετε μια σε κάποιον) αλλά καλό είναι να τις έχετε. Ο κόσμος είναι εκεί για αυτό το σκοπό, άρα ανταλλάσσει στοιχεία πολύ πιο εύκολα από ότι σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση.
  • Βάζετε στην αριστερή τσέπη τις δικές σας κάρτες και στη δεξιά αυτές που λαμβάνετε από τους άλλους. Εχω δεί άνθρωπο να δίνει κατά λάθος κάρτα άλλου.
  • Έχετε ένα – κατά προτίμηση καλό - στυλό στην εσωτερική τσέπη από το σακάκι σας. Από τους 20-30 ή 50 ανθρώπους που θα χαιρετήσετε και θα ανταλλάξετε κάρτες, σίγουρα θα παρουσιαστούν ένας, 2 ή 3 που θα θέλατε να δώσετε προτεραιότητα στην επικοινωνία. Σημειώνετε Α, Β, ή Γ ανάλογα με το πόσο άμεσο ή σημαντικό κρίνετε (ή έχετε συμφωνήσει μαζί τους) να είναι το follow up.
  • Αν έχετε πάει σε σοβαρή εκδήλωση, θα σας έχουν δώσει ταμπελάκι στην είσοδο, μην το βάλετε στην τσέπη σας. Σε ένα χώρο με τόσο κόσμο είναι χρήσιμο κάποιος να μπορεί να δει ποιος είστε και να σας μιλήσει. Εάν το ταμπελάκι δεν στέκεται σε αυτό που φοράτε, δεν φταίει το ταμπελάκι, μάλλον φοράτε λάθος ρούχο για την περίσταση. Ξαναδιαβάστε τη δεύτερη συμβουλή.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ. Στις εκδηλώσεις networking υπάρχει μια σχετική φασαρία από τους ανθρώπους που συνομιλούν, άρα, όταν χρειαστεί να πλησιάσετε τον συνομιλητή σας προκειμένου να σας ακούει, δεν θέλετε να σας προδώσει η αναπνοή σας. Φροντίστε να είστε χορτάτοι.
  • Κάνετε focus στις γνωριμίες, όχι στο φαγητό! Χέρια ελεύθερα από πιάτα, χαρτοπετσέτες και καναπεδάκια και μην διακινδυνεύσετε να χαμογελάσετε με φαγητό στα δόντια!
  • Αν είστε πρωτάρης, προσκαλέστε κάποιον γνωστό σας με μεγαλύτερη εμπειρία στο networking. Παράλληλα, φροντίστε να είναι κάποιος που γνωρίζει καλά τι κάνετε, πόσο καλός είστε και τι επαφές είναι χρήσιμο να κάνετε. Είναι πάντα πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό να μιλάμε για τους άλλους παρά για τον εαυτό μας, και όταν είναι στοχευμένο αυτό που λέει κάποιος για εμάς δημιουργεί το σωστό ενδιαφέρον στους τρίτους. Εάν ο άλλος είναι πιο έμπειρος από εσάς στο networking, θα σας βοηθήσει και στο να μην μείνετε και μιλάτε μεταξύ σας όλη τη βραδιά.
  • Κρατήστε τη σωστή αναλογία χρόνου σε κάθε συζήτηση που κάνετε ώστε να προλάβετε να κλείσετε την κουβέντα με αυτό στο οποίο θέλετε να καταλήξετε. Μην ξεκινάτε ατελείωτες συζητήσεις.
  • Ο καλός networker έχει ένα στόμα και δύο αφτιά και τα χρησιμοποιεί με αυτήν την αναλογία. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να κάνετε κάποιον να ενδιαφερθεί για εσάς είναι να του κάνετε έξυπνες ερωτήσεις ώστε να αρχίσει να σας μιλάει για κάτι που τον ενδιαφέρει.
  • Μην ξεχνάτε ότι η δικτύωση αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης, όχι χόμπι. Ως εργαλείο λοιπόν έχει μέθοδο και χρειάζεται προετοιμασία αλλά και εξάσκηση. Την πρώτη φορά που θα λάβετε μέρος σε μια σοβαρή εκδήλωση δικτύωσης θα αξιοποιήσετε λίγο τις γνωριμίες, τις επόμενες περισσότερο, γιατί η επανάληψη θα σας έχει κάνει καλύτερους.

Εξάλλου, ο χρυσός κανόνας των networking events είναι ότι η ουσία τους δεν βρίσκεται στο ίδιο το event αλλά στους δύο χρόνους που το περιβάλλουν: το ΠΡΙΝ από αυτό, και το ΜΕΤΑ. Εχετε προετοιμαστεί σωστά στο τι θα λέτε, ποιους στοχεύετε να γνωρίσετε/μιλήσετε, σε τι follow up promise θα κατευθύνετε τη συζήτηση; Αυτή θα είναι η επιτυχία.

της Έλλης Γλύτσου
National Director, BNI Greece

πηγή: epixeiro.gr


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]