Τα backlinks στο SEO και οι κατηγορίες τους

Τι είναι τα backlinks στο SEO και πως κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος τους;

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με το τι είναι το Search Engine Optimization, τα backlinks (ή links) είναι ένας σημαντικός SEO παράγοντας της προώθησης ιστοσελίδων, που επηρεάζει τις κατατάξεις των ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης Google.

Τα backlinks αποτελούν τις αναφορές μιας ιστοσελίδας (ενός συγκεκριμένου URL μιας ιστοσελίδας) με την μορφή ενός υπερσυνδέσμου, που όταν κάποιος πατήσει πάνω του οδηγείται στην ιστοσελίδα που λαμβάνει το backlink.

Η Google, για να κατατάξει τις σελίδες στα οργανικά της αποτελέσματα, κοιτάει μαζί με άλλους παράγοντες την ποιότητα των backlinks που έχει η κάθε μία.

Πως καθορίζεται η ποιότητα ενός backlink ή πότε ένα backlink θεωρείται ΠΟΙΟΤΙΚΟ;

Ένα backlink θεωρείται ποιοτικό όταν ισχύουν τα παρακάτω:
  • Όταν προέρχεται από μία άλλη σελίδα η οποία έχει σχετική θεματολογία με την δική μας.
  • Όταν το backlink είναι «contextual», δηλαδή προέρχεται μέσα από κείμενο σε δημοσιευμένο άρθρο.
  • Όταν προέρχεται από μία ιστοσελίδα η οποία έχει «authority» στα μάτια των χρηστών της Google αλλά και στην ίδια την Google.
  • Όσο πιο ποιοτικά είναι τα backlinks που οδηγούν σε μία σελίδα, τόσο αυτή η σελίδα θα σκαρφαλώνει με τον καιρό σε υψηλότερες θέσεις στις οργανικές κατατάξεις της Google.

Τα contextual backlinks δεν είναι τα μόνα τα οποία μία σελίδα μπορεί να αποκτήσει ή τα μόνα που χρειάζεται.

Η καλύτερη στρατηγική για κάθε μία σελίδα που έχουμε σαν στόχο να ανεβάσουμε και να διατηρήσουμε ψηλά στην Google είναι να υπάρχουν διάφορα είδη από backlinks πίσω σε αυτήν, κάτι που προσδίδει μία «φυσικότητα» στα μάτια της Google, η οποία την βοηθάει να γλυτώσει πιθανά penalty και αποκλεισμό από το index, σε περίπτωση κάποιας ενημέρωσης του αλγόριθμου της που στοχεύει να «καθαρίσει» το διαδίκτυο από ιστοσελίδες που δεν ακολουθούν τους κανόνες της.

Τα backlinks είναι πολλών ειδών και ανάλογα το είδος τους κατηγοριοποιούνται ως εξής:
  • contextual links από εξωτερικά blogs: Όπως ήδη αναφέραμε, τα οποία είναι και τα πιο ποιοτικά έως ώρας,
  • footer links: Αυτά που έρχονται από το κάτω μέρος μιας ιστοσελίδας, το footer,
  • sidebar links: Αυτά που έρχονται από τα sidebars μιας ιστοσελίδας,
  • internal links: Τα links σε μία δική μας σελίδα από μία άλλη, στο ίδιο όμως domain,
  • image Links: Τα links που δεν έρχονται μέσα από το κείμενο ενός άρθρου αλλά από μία εικόνα που αποτελεί η ίδια το link,
  • PDF Links: Τα links που έρχονται μέσα από PDF αρχεία,
  • PPT Links: Τα links που έρχονται μέσα από PowerPoint αρχεία,
  • Social Media Links: Τα links που έρχονται μέσα από την εφαρμογή ενός «share» μιας σελίδας στο εκάστοτε κοινωνικό δίκτυο,
  • Press Release Links: Τα links που έρχονται μέσα από Δελτία Τύπου,
  • Do Follow Links: Τα links που περνάνε ένα μέρος του seo authority που πιθανόν έχουν στην σελίδα την οποία παίρνει το link,
  • No Follow Links: Τα links που δεν περνάνε κανένα μέρος του seo authority που πιθανόν έχουν στην σελίδα η οποία παίρνει το link,
  • Blog comment links: Τα links τα οποία δημιουργούνται όταν κάποιος χρήστης καταχωρεί ένα σχόλιο σε ένα blog και συμπληρώνει τα πεδία «Όνομα» και «Website». Το url που θα βάλει ο χρήστης στο τελευταίο θα εμφανιστεί σαν link με τίτλο αυτό που θα βάλει ο χρήστης στο πεδίο «Όνομα».

Δείτε εδώ μία σχετική παρουσίαση με τα backlinks και την σημασία τους στο SEO.

της Ιωάννας Βαΐου
SEO Strategist, JOANNAVAIOU.COM
Πηγή: epixeiro.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα