Η Apple "κλέβει" τους υπάλληλους της Tesla!

Από τα τέλη του 2017 η Apple έχει επιδοθεί σε ένα "κυνήγι" νυν και πρώην υπαλλήλων της Tesla, στους οποίους περιλαμβάνονται μηχανικοί, τεχνικοί ασφάλειας δικτύων και προγραμματιστές ενώ πρόσφατα έχει ξεκινήσει και προσλαμβάνει ειδικούς από την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας.

Οι κινήσεις της Apple αποκαλύφθηκαν μέσα από τις καταχωρήσεις στο LinkedIn αλλά και ομολογίες των ίδιων των εργαζομένων.

Η Apple εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει τον σχεδιασμό και την προ-παραγωγή του δικού της αυτόνομου οχήματος, το οποίο μέχρι στιγμής είναι γνωστό με την κωδική του ονομασία project Titan, όμως οι μεταγραφές από την tesla δεν αφορούν μόνο το αυτοκινητιστικό κομμάτι της εταιρείας. Αν και η Apple προμηθεύεται τα εξαρτήματα για τα smartphones αλλά και τα υπόλοιπα προϊόντα της από τρίτους κατασκευαστές, τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει και σιγά σιγά να υλοποιεί σχέδια για την κατασκευή γραμμής παραγωγής "εντός των τειχών". Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να ελέγχει καλύτερα όλη την διαδικασία αλλά και μακροπρόθεσμα να μειώσει το κόστος κατασκευής αυξάνοντας το κέρδος της.

Τα στοιχεία που αλιεύθηκαν από το LinkedIn δείχνουν πως μόνο μέσα στο 2018 η Apple έχει προσλάβει τουλάχιστον 46 εργαζόμενους απευθείας από την Tesla, με τους 8 από αυτούς να είναι μηχανολόγοι. Μέσα στην λίστα των προσλήψεων, υπάρχουν μηχανολόγοι μηχανικοί, μηχανολόγοι σχεδιαστές, προγραμματιστές, τεχνικοί του συστήματος αυτόνομης οδήγησης αλλά και μηχανικοί. Μέσα σε αυτούς ξεχωρίζει ο πρώην Senior Vice President της Tesla, μηχανολόγος Doug Field.

O Field είχε φύγει το 2013 για την Tesla, στην οποία ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη των νέων οχημάτων της εταιρείας, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το Model 3, το πρώτο όχημα της Tesla προορισμένο για μαζικές πωλήσεις. Ο Field επέστρεψε στην Apple και απορροφήθηκε αμέσως στο Project Titan. H αποχώρηση του θεωρήθηκε καίριο "χτύπημα" στην γραμμή παραγωγής της Tesla.

Αυτό που "εντυπωσιάζει" είναι πως σύμφωνα με τις ομολογίες εργαζόμενων στην Tesla, υπάρχουν πολλές πρόθυμες αποχωρήσεις από την εταιρεία, με ρυθμούς μεγαλύτερους από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Η Tesla από την μεριά της αν και παραδέχεται πως υπάρχει φυγή εργαζομένων προς την Apple, δεν συμφωνεί με την μαζικότητα τους, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για πολύ μικρότερο νούμερο. Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι παραιτήσεις έχουν μειωθεί κατά το 1/3 τους τελευταίους μήνες και πρόσθεσε πως και η ίδια έχει προσλάβει άτομα από την Apple αλλά και άλλες εταιρείες.

Όσον αφορά τον ανταγωνισμό με την Apple για την πρόσληψη των πιο ταλαντούχων εργαζόμενων, ένας εκπρόσωπος της Tesla δήλωσε: "Τους εύχομαι καλή τύχη. Η Tesla βαδίζει στο δύσκολο μονοπάτι. Έχουμε 100 φορές λιγότερα χρήματα από την Apple, έτσι φυσικά μπορούν να δώσουν καλύτερους μισθούς. Έχουμε επίσης 'ανοιχτό μέτωπο' με εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν 100 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από όσα φτιάξαμε εμείς πέρυσι, έχουμε και από εκεί τρομερές πιέσεις".

Γιατί όμως οι εργαζόμενοι της Tesla την εγκαταλείπουν για την Apple;

Όπως αναφέρουν πηγές φιλικά προσκείμενες στους εργαζόμενους που αποχώρησαν, η κυρίαρχη θέση της εταιρείας, το καλύτερο μισθολόγιο και οι παροχές και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Apple, την κάνουν μια πολύ δελεαστική επιλογή. Με πρόχειρες εκτιμήσεις η Apple πληρώνει μιάμιση φορά καλύτερους μισθούς σε τεχνικούς, μηχανολόγους και προγραμματιστές σε σχέση με την Tesla, κάτι πολύ σημαντικό στο Σαν Φρανσίσκο, το οποίο έχει πολύ υψηλό κόστος διαβίωσης.

Ένας άλλος λόγος είναι τα ανταλλάγματα σε μετοχές που δίνει η εταιρεία, οι οποίες θεωρούνται πιο σταθερές και προσοδοφόρες σε σχέση με αυτές της Tesla, τα δικαιώματα των οποίων σπεύδουν να πουλήσουν σε κάθε ευκαιρία φεύγοντας από την εταιρεία.

Μπορεί ο Elon Musk να καλλιεργεί την πεποίθηση πως η Tesla θα βγει από το χρηματιστήριο έχοντας βρει σίγουρη χρηματοδότηση, με την τιμή της μετοχής να φτάνει τα 420 δολάρια, όμως η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Η JP Morgan προβλέπει πως οι μετοχές της Tesla θα μειωθούν από τα 320 δολάρια που είναι τώρα, στα 195 δολάρια μέχρι το τέλος του 2018. Η Tesla έχει "έκαψε" 700 εκατ. δολάρια μόνο στο δεύτερο τρίμηνο και αυτή την περίοδο προσπαθεί να να μειώσει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες και να βελτιώσει την οικονομική της υγεία με σημαντικό χρέος. Ο Musk υποσχέθηκε πως η εταιρεία θα γίνει κερδοφόρα στο δεύτερο μισό του έτους, όμως μέχρι στιγμής κανένα γνωστό στοιχείο δεν συνηγορεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Tesla έχει επίσης να αντιμετωπίσει τα επακόλουθα της υπερβολικής έκθεσης του Elon Musk στα κοινωνικά δίκτυα, στα οποία πολλές φορές προβαίνει σε ανάρμοστες ή και βιαστικές εκφράσεις τις οποίες μετά προσπαθεί να μαζέψει, έχοντας όμως ήδη προκαλέσει ζημιά στην εταιρεία του. Η ανάρτηση του, για παράδειγμα, στις αρχές Αυγούστου σχετικά με την πρόθεση του να κάνει την Tesla ιδιωτική, αν και προς στιγμή ενθουσίασε τους επενδυτές της, στην συνέχεια τον έβαλε σε προβλήματα με τις ρυθμιστικές αρχές καθώς δεν αποκαλύπτει την πηγή της χρηματοδότησης του, η οποία όπως δείχνουν οι εξελίξεις δεν είναι καθόλου "εξασφαλισμένη", οδηγώντας την μετοχή της εταιρείας σε πτώση πάνω από 15%.

Όλο αυτό το περιβάλλον οδηγεί μερικούς από τους καλύτερους εργαζόμενους της Tesla έξω από την πόρτα της εταιρείας, ενώ κάποιοι από τους αποχωρήσαντες ομολόγησαν ότι το κάνουν με βαριά καρδιά, χαρακτηρίζοντας την Tesla σαν την καλύτερη εταιρεία που θα μπορούσαν να εργαστούν.

Η πλήρης ανακοίνωση της Tesla σχετικά με τον ανταγωνισμό της με την Apple, αναφέρει κάποια από τα προβλήματα της εταιρείας αλλά και την αποφασιστικότητα της να προχωρήσει με κάθε κόστος.

"Η Tesla βαδίζει στο δύσκολο μονοπάτι. Έχουμε 100 φορές λιγότερα χρήματα από την Apple, έτσι φυσικά μπορούν να δώσουν καλύτερους μισθούς. Έχουμε επίσης 'ανοιχτό μέτωπο' με εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν 100 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από όσα φτιάξαμε εμείς πέρυσι, έχουμε και από εκεί τρομερές πιέσεις. Δεν έχουμε ακόμη χρήματα για διαφημίσεις ή εγκρίσεις ή εκπτώσεις, οπότε πρέπει να επιβιώσουμε μόνο με την ποιότητα των προϊόντων μας. Πιστεύουμε στην αποστολή μας και αυτό μας αποζημιώνει για τον χρόνο μας που θυσιάζουμε αλλά και την αρνητικότητα που αντιμετωπίζουμε. Ο κόσμος πρέπει να κινηθεί προς την αειφόρο ενέργεια και πρέπει να το κάνει τώρα".

emea.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα