Όλα πάνε ρολόι για την Swatch

Εκτός από το φτιάχνει ρολόγια που έχουν αποτελέσει σύμβολά μόδας για μια ολόκληρη εποχή, η Swatch ξέρει να παράγει και κέρδη. Χθες η Ελβετική εταιρεία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του έτους, στο οποίο παρουσίασε κέρδη 70% περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η εταιρεία, που μεταξύ άλλων φτιάχνει και τα ρολόγια Tissot και τα κοσμήματα Harry Winston, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 15% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017, εν μέρει χάρη στην αύξηση των πωλήσεων σε Αμερική και Ασία. Εκτός από τα προφανή κέρδη για την εταιρεία, η αύξηση αυτή της Swatch έχει και μια άλλη σημειολογία. Δείχνει πως τα παραδοσιακά ρολόγια αντιστέκονται ακόμα smartwatches τα οποία έχουν κατακτήσει την σύγχρονη αγορά. Για παράδειγμα η Apple πουλάει περισσότερα ρολόγια από όλες τις εταιρείες, όμως όπως φαίνεται υπάρχει ακόμα χώρος για τα παραδοσιακά ρολόγια στην αγορά.

Ένα άλλο στοιχείο που προκαλεί εντύπωση είναι πως μεγάλο κομμάτι του καταναλωτικού κοινού που προτίμησε ένα Swatch ανήκει στην γενιά των Millenials, οι οποίοι αγκάλιασαν την "ρετρό" αισθητική -είτε βαρέθηκαν να μιλάνε με την μητέρα τους από το ρολόι τους.

Η Swatch κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της σχεδόν πέντε φορές περισσότερο από τις πωλήσεις της, εν μέρει επειδή έχει υψηλή "λειτουργική μόχλευση" - ένα μέτρο για το πώς τα έσοδα μετατρέπονται σε κέρδη. Μια εταιρεία με υψηλή λειτουργική μόχλευση - συνήθως λόγω υψηλού πάγιου κόστους, συνήθως υποφέρει από μεγάλη πτώση του κέρδους όταν έχει χαμηλές πωλήσεις, επειδή τα κόστη θα καταναλώσουν όλα τα εισερχόμενα έσοδα. Μια εταιρεία με χαμηλό σταθερό κόστος (γνωστός και ως χαμηλή λειτουργική μόχλευση) μπορεί να μειώσει κάθε ευέλικτο κόστος για να αντιμετωπίσει πιο εύκολα τη θύελλα.

Από την άλλη μεριά, οι εταιρείες με υψηλή λειτουργική μόχλευση ξεκινούν να παρουσιάζουν μεγάλα κέρδη όταν αρχίζουν και εισρέουν έσοδα στην επιχείρηση, επειδή τα κόστη τους είναι σταθερά (όπως προσωπικό και υποδομή).

Τα αποτελέσματα της Swatch δείχνουν εκτός από την υγεία της εταιρείας και κάτι ακόμα. Οι Millenials συνεχίζουν να διαμορφώνουν την αγορά και πολλές εταιρείες προσπαθούν πάλι να διορθώσουν τους δεσμούς μαζί τους.

emea.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα