Πέντε απλοί τρόποι με τους οποίους ο Elon Musk κατορθώνει το αδύνατο

Του Bryan Collins

Ο Elon Musk είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς και επιτυχημένους επιχειρηματίες του 21ου αιώνα.

Γεννημένος στη Νότια Αφρική, είναι ο CEO της SpaceX, της Tesla, της Neuralink και της The Boring Co. Επιπλέον, η Musk βοήθησε στην ανάπτυξη ή ίδρυση εταιρειών όπως το PayPal, το SolarCity και το Hyperloop.

Πώς λοιπόν ο Musk επιτυγχάνει τόσα πολλά και επιτρέπει στις ομάδες του να πετυχαίνουν; Εφαρμόζει αυτές τις πέντε στρατηγικές.

Ξεκάθαρη επικοινωνία

Πολλά στελέχη επιχειρήσεων και μηχανικοί χρησιμοποιούν ορολογία, ακρωνύμια και όρους που δεν βγάζουν νόημα σε κανέναν παρά μόνο σε εκείνους που συμμετέχουν άμεσα στα projects.

Πώς τα καταφέρνει λοιπόν η SpaceX, μια εταιρεία που ασχολείται με περίπλοκες τεχνολογίες που αψηφούν την καθημερινή γλώσσα;

Ο Musk εξαφάνισε τα αρκτικόλεξα από την εταιρεία. Επιμένει οι ομάδες του επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας την καθημερινή γλώσσα.

Ο Musk έστειλε ένα email στην SpaceX λέγοντας ότι τα ακρωνύμια που δεν εγκρίνει ο ίδιος θα πρέπει να εξαλειφθούν. Δεν θέλει να έχει να διαχειριστεί ένα τεράστιο γλωσσάριο με όρους ή οι μηχανικοί του να κάθονται στις συναντήσεις χωρίς να καταλαβαίνουν ακριβές τι λένε οι άλλοι.

Σύμφωνα με τον βιογράφο του, Ashlee Vance, ο Musk είπε στην SpaceX, "Η βασική δοκιμή για ένα ακρωνύμιο είναι να αναρωτηθούμε αν βοηθάει ή επιδεινώνει την επικοινωνία".

Μαθήματα από την αποτυχία

Το Σεπτέμβριο του 2017, ο Musk κυκλοφόρησε ένα σαρκαστικό βίντεο με μουσική από τους Monty Python και τίτλο "Πώς Μπορείτε Να Μην Προσγειώσετε Έναν Πύραυλο"

Το βίντεο παρείχε τους πολλούς λόγους για τις αποτυχημένες απόπειρες προσγείωσης των πυραύλων από το 2013. Αυτοί περιλάμβαναν τη βλάβη ενός αισθητήρα κινητήρα ή την εξάντληση του υδραυλικού υγρού.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Musk κυνηγά την αποτυχία προς όφελος του. Το μοντάζ ολοκληρώνεται με δύο επιτυχημένες προσγειώσεις. Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία προσγείωσε κάθετα δύο πυραύλους Falcon 9 στο Ακρωτήριο Canaveral.

Κάποτε είπε: "Η αποτυχία είναι μια επιλογή εδώ. Εάν δεν αποτυγχάνετε, τότε δεν είστε αρκετά καινοτόμοι".

Σχέδιο για την κατρακύλα

Παρόλο που ο Musk πιέζει τις ομάδες του να πετυχαίνουν φιλόδοξους στόχους σε συγκεκριμένο χρόνο, σχεδιάζει για το χειρότερο.

Πάρτε για παράδειγμα την Tesla.

Από τότε που ιδρύθηκε το 2003, η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ξεμείνει από μετρητά πολλές φορές και έχει επικριθεί από τους αναλυτές.

Ο Musk χρειάστηκε να στηρίξει την εταιρεία με προσωπικά του κεφάλαια και η Tesla γνώρισε οικονομική ασφάλεια μόνο τα τελευταία χρόνια αφού άρχισε να στέλνει και να πωλεί τα αυτοκίνητά της.

Το 2014, η εταιρεία άφησε πίσω τα οικονομικά της προβλήματα, αφού άντλησε 2 δισεκατομμύρια δολάρια με την πώληση ομολόγων για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του μεγαλύτερου εργοστασίου μπαταρίας στον κόσμο. Ο Musk είπε:

Δεν χρειαζόμαστε απαραίτητα όλα τα χρήματα για το Gigafactory αυτή τη στιγμή, αλλά αποφάσισα να τα συγκεντρώσω από τώρα, γιατί ποτέ δεν ξέρεις πότε θα έρθει κάποια άτιμη κατάρρευση.

Συνδυασμός πολλών δεξιοτήτων

Σε έναν τρίτο, η εξεύρεση λύσης για την αποδοχή πληρωμών στο διαδίκτυο, η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εκτόξευση επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων δεν φαίνονταν να έχουν πολλά κοινά στοιχεία.

Ωστόσο, ο Musk είναι ο άρχοντας του συνδυασμού πολλαπλών ομάδων δεξιοτήτων από κλάδους όπως η μηχανική, το μάρκετινγκ, η οργανωτική διαχείριση και πολλά άλλα.

Το 2016, η Wall Street Journal έγραψε ότι η SpaceX είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής της SolarCity. Ομοίως, η Tesla και η SolarCity συνεργάζονται στενά για να βελτιώσουν τις τεχνολογίες των μπαταριών τους.

Ο CEO της μητρικής εταιρείας Google, Alphabet, Larry Page θεωρεί τον Musk πρότυπο στην διεκπεραίωση των πραγμάτων, χάρη στην ικανότητά του να συνδυάζει μαθήματα από τις εταιρείες του. Είπε στον Vance:

"Θα πρέπει να έχεις ένα αρκετά ευρύ μηχανικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θα πρέπει να έχεις κάποια κατάρτιση σε θέματα ηγεσίας και λίγη εκπαίδευση διοίκησης επιχειρήσεων ή γνώση για το πώς να χειριστείς τα πράγματα, να τα οργανώσεις και να συγκεντρώσεις χρήματα".

Eσωτερικές και εξωτερικές προθεσμίες


Μετά την ίδρυση της SpaceX, ο Musk όρισε μια ημερομηνία για να πετάξει το Falcon 1 το 2003, αλλά η εκτόξευση καθυστέρησε μέχρι το 2006. Επίσης, η Tesla φημίζεται για τις προθεσμίες που λήγουν. Το πρώτο της αυτοκίνητο, το Tesla Roadster, βγήκε στους δρόμους το 2008, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του.

Για κάποιο διάστημα, οι αναλυτές και οι συγγραφείς κορόιδευαν την τάση του Musk να χάνει βασικές προθεσμίες και είχαν τοποθετήσει την Tesla σε ένα "Watch Death".

Τώρα, ο Musk έχει μάθει την αξία να θέτει προθεσμίες δημόσια και ιδιωτικά. Είπε:

Θες να προσπαθήσεις να υποσχεθείς στον κόσμο κάτι που περιλαμβάνει περιθώριο χρονοδιαγράμματος. Αλλά για να επιτευχθεί το δημόσια υπεσχημένο πρόγραμμα, πρέπει να έχεις ένα εσωτερικό πρόγραμμα που να είναι πιο επιθετικό από αυτό. Μερικές φορές εξακολουθες να χάνεις το εξωτερικό χρονοδιάγραμμα.

Πιο πρόσφατα, ο Musk κέρδισε ένα δημόσιο στοίχημα στο Twitter ότι οι ομάδες του στην Tesla θα μπορούσαν να κατασκευάσουν τη μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου στον κόσμο σε λιγότερο από 100 ημέρες.

Ο Elon Musk είναι ένα ακραίο παράδειγμα υπερπαραγωγικού CEO και επιχειρηματία. Ωστόσο, αντί να χάνετε χρόνο, μπορείτε να αυξήσετε ριζικά τις πιθανότητες επιτυχίας σας μελετώντας τον τρόπο που ενεργεί. 
 
 
capital.gr/forbes

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα