Πλήρης μεταμόρφωση για τα ταξίδια πολυτελείας

Σύμφωνα με την έκθεση του ITB για το 2017-2018 με τίτλο “Boom Or Bust? Where is Tourism Heading”, ο κόσμος των ταξιδιών πολυτελείας μπαίνει σε μια πορεία πλήρους μεταμόρφωσης, η οποία πρόκειται να δώσει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία στους πελάτες τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Στο μεταξύ, ψηφιακοί βοηθοί και ρομπότ εισάγονται στο παιχνίδι και ετοιμάζονται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ταξιδιωτική και τουριστική αγορά του μέλλοντος. Αυτή τη στιγμή τα ταξίδια πολυτελείς αποτελούν μόνο το 7% όλων των ταξιδίων διεθνώς, αλλά το 20% των χρημάτων που διατίθενται για ταξίδια, λόγω των μεγάλων αντίτιμων. Έχοντας αυτό κατά νου, η Luxury Hotel Association προβλέπει ότι η πολυτελής ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί φτάνοντας τα 1,154 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022.

Ωστόσο, η ελιτίστικη αυτή ταξιδιωτική αγορά, που παραδοσιακά στόχευε σε οικονομικά εύπορους ταξιδιώτες και επαγγελματίες, πρόκειται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον, αφού καλείται να προσαρμοστεί στα νέα ενδιαφέρονται των καταναλωτών. Σήμερα, οι ταξιδιώτες, ανεξαρτήτως εισοδήματος, δίνουν τα χρήματά τους για να ζήσουν ξεχωριστές εμπειρίες και λιγότερο για προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι αντί για εντυπωσιακά ξενοδοχεία, οι καταναλωτές αναζητούν εντυπωσιακές εμπειρίες από τα πολυτελή ξενοδοχεία.

Η πολυτελής πλευρά της βιομηχανίας της φιλοξενίας καλείται να αναπροσαρμοστεί για να επιβιώσει και μέχρι το 2022 αναμένεται τα 2 τρίτα των πολυτελών ξενοδοχείων να έχουν μετατραπεί σε εμπειριοκεντρικά. Κινούμενα σε αυτό το πλαίσιο, τα ξενοδοχεία πολυτελείας αναμένεται να αλλάξουν εκ βάθρων, και όσον αφορά το design, αλλά και τις ίδιες τις υπηρεσίες, δημιουργώντας και συνεργασίες με άλλους πολυτελείς κλάδους για να τις αναβαθμίσουν, όπως γυμναστήρια και κέντρα ευεξίας κλπ, ενώ αναμένεται ακόμη και συνεργασία με την Airbnb.

Ρόλο κλειδί, σε αυτήν την αλλαγή που λαμβάνει χώρα, θα έχει αδιαμφισβήτητα η τεχνολογία. Στο μέλλον, κάτι που ήδη έχει αρχίσει σταδιακά να συμβαίνει, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της θα είναι ικανά να μεταλλάξουν ολόκληρη την ταξιδιωτική εμπειρία φέρνοντάς την πιο κοντά στα ατομικά και ξεχωριστά ενδιαφέροντα του κάθε επισκέπτη. Από την διαμονή, την εξυπηρέτηση μέχρι την είσοδο στο δωμάτιο και τη θέα, η τεχνολογία θα μεταμορφώνει την εμπειρία κάθε ταξιδιώτη και μετατρέποντάς τη σε αυτό που λέγεται “κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του”.

Χέρι χέρι με την τεχνολογία και την ανάπτυξή της, στο μέλλον, τα ξενοδοχεία θα αλλάξουν και ως προς τη δομή, τη λειτουργία τους και την ίδια τη διαδικασία δημιουργίας τους. Ανάμεσα στις τόσες νέες τάσεις, θα υπάρχουν και οι ψηφιακοί βοηθοί, όπως τα chatbots, ή άλλες συσκευές επικοινωνίας, όπως τα robots, τα οποία, ενδεχομένως να αντικαταστήσουν την φυσική παρουσία κάποιου μέρους υπαλλήλων. Τέλος, τα ξενοδοχεία αυτά αναμένεται, να αλλάξουν και πριν ακόμα δημιουργηθούν, αφού η πολυτέλεια αυτή θα σχεδιάζεται σύμφωνα με τη γνώμη του μελλοντικού καταναλωτικού κοινού. Πώς θα γίνεται αυτό; Μέσω της εικονικής πραγματικότητας, η οποία θα χρησιμοποιείται πριν ακόμη δημιουργηθεί το ξενοδοχείο ώστε το κοινό να κρίνει το εγχείρημα και να εγκρίνει ή να το απορρίψει. Κέρδος διπλό για τα ξενοδοχεία πολυτελείας, τα οποία θα κερδίσουν και χρόνο και χρήμα αλλά και θα έχουν σίγουρη την επιτυχία με την δημιουργία τους.


hotelmag.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα