ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Σκλαβενίτης: Κερδίζει το στοίχημα της αναγνωρισιμότητας και εκτός Αττικής

Μερίδιο στη συνείδηση των καταναλωτών και εκτός Αττικής κερδίζει η «Σκλαβενίτης» και φαίνεται έτσι να κερδίζει το στοίχημα της αναγνωρισιμότητας στην ελληνική περιφέρεια, βήμα εξαιρετικά σημαντικό για να κερδίσει και μερίδια αγοράς.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας αγοραστών – καταναλωτών που παρουσίασε χθες η εταιρεία IRI στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης η επωνυμία σούπερ μάρκετ που αναφέρουν αυθόρμητα πρώτη σε ποσοστό 35% πανελλαδικά οι ερωτηθέντες είναι η «Σκλαβενίτης», ενώ σε αντίστοιχη έρευνα το 2017 το ποσοστό της πανελλαδικά ήταν 26%.

Στην έρευνα αυτή του 2017 ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος» η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που κατείχε την πρώτη θέση πανελλαδικά στο πλαίσιο της αυθόρμητης αναφοράς με ποσοστό 37%, ποσοστό που στη φετινή έρευνα υποχώρησε στο 30%, φέρνοντας την εν λόγω αλυσίδα στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης.

Υποχώρηση καταγράφουν τα ποσοστά και άλλων μεγάλων αλυσίδων, όπως η «Μασούτης» με 11% από 14% πέρυσι, η Lidl με 5% φέτος από 6% πέρυσι, η «Γαλαξίας» με 2% φέτος από 3% το 2017. Σταθερό είναι το ποσοστό, 4%, της αλυσίδας «My Market».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της ίδιας έρευνας ανά γεωγραφική περιοχή.

Η «Μασούτης» στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» στις υπόλοιπες μεγάλες περιφέρειες πλην Αττικής εξακολουθούν μεν να έχουν τα πρωτεία στις αυθόρμητες αναφορές των καταναλωτών, τα ποσοστά τους, όμως είναι αισθητά χαμηλότερα, σε σύγκριση με πέρυσι. Στη Δυτική Ελλάδα, για παράδειγμα, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» αναφέρθηκε πρώτη από το 35% των καταναλωτών έναντι 52% το 2017, ενώ η «Μασούτης» στη Θεσσαλονίκη είχε στη φετινή έρευνα ποσοστό 40% έναντι 50% το 2017. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εξακολουθεί να έχει τα πρωτεία στην Κρήτη και τα νησιά με ποσοστό 35% έναντι 38% το 2017.

Στην Αττική η «Σκλαβενίτης», όπως και πέρυσι, αποτελεί την αλυσίδα που έρχεται πρώτη στο μυαλό των καταναλωτών σε ποσοστό 50%.

Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, όταν στους καταναλωτές παρέχεται η δυνατότητα πολλαπλής απάντησης και προτείνονται συγκεκριμένες επωνυμίες, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εξακολουθεί, όπως και το 2017, να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό, 81%. Το δεύτερο μεγαλύτερο «μερίδιο» έχει η «Σκλαβενίτης», στο 78% το 2018 από 73% το 2017 και στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Lidl με 50% φέτος έναντι 56% στην αντίστοιχη έρευνα του 2017. Ακολουθεί η My Market με ποσοστό 39% (έναντι 40% το 2017), η Μασούτης με 37% από 38% πέρυσι, ο Γαλαξίας με 23% φέτος από 22% το 2017, το Market In με 11% από 10% πέρυσι και ο Κρητικός με 8% φέτος από 7% πέρυσι.

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα

Με βάση τις απαντήσεις που έδωσαν οι καταναλωτές που έχουν ψωνίσει από την κάθε αλυσίδα τουλάχιστον μία φορά τον τελευταίο μήνα προκύπτουν τα εξής:
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: πηγαίνουν εκεί γιατί έχουν συνηθίσει, έχει ποικιλία προϊόντων και εφαρμόζει πρόγραμμα επιβράβευσης. Κάποιοι δεν το προτιμούν, διότι δεν υπάρχει κατάστημα κοντά τους, ενώ άλλοι θεωρούν ότι έχει υψηλές τιμές.
  • Σκλαβενίτης: συνήθεια, τιμές, ποικιλία και εγγύτητα καταστήματος είναι οι λόγοι που επιλέγουν οι καταναλωτές την αλυσίδα. Το 54% που δεν ψωνίζει από εκεί είναι διότι δεν υπάρχει κοντά κατάστημα, ενώ 22% δεν αναφέρει κάποιο συγκεκριμένο λόγο. Σύμφωνα με τα στελέχη της IRI αυτό αποτελεί πεδίο που μπορεί να το αξιοποιήσει η «Σκλαβενίτης» και να αυξήσει τις πωλήσεις της.
  • Lidl Hellas: οι ανταγωνιστικές τιμές είναι ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές επισκέπτονται την αλυσίδα. Αντιθέτως, όσοι δεν την επιλέγουν για τα ψώνια τους χρησιμοποιούν ως επιχείρημα την χαμηλή, κατά τους ίδιους πάντα, ποιότητα των προϊόντων και το ότι απλώς...δεν τους αρέσει.
  • My Market: εγγύτητα καταστημάτων και προσφορές είναι οι λόγοι που οι καταναλωτές προτιμούν την αλυσίδα. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένα 20% που δεν επισκέπτεται τα My Market χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος λόγος.
  • Μασούτης: εγγύτητα καταστήματος, πρόγραμμα επιβράβευσης, προσφορές, ποικιλία είναι τα πλεονεκτήματα. Στα μειονεκτήματα είναι η απόσταση, γεγονός που εξηγείται από το ότι η αλυσίδα δεν έχει πανελλαδικό δίκτυο.
Μειώνεται η μέση μηνιαία δαπάνη

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI για το 2018 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα σταθερού κώδικα (στην πραγματικότητα τα τυποποιημένα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα στα ράφια των αλυσίδων) αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,6% σε σύγκριση με το 2017. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 έχει κλείσει με αύξηση του τζίρου κατά 4,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ το πρώτο 15ήμερο του Απριλίου καταγράφεται κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων, κατά 8%, πτώση που εν μέρει μόνο συνδέεται με τη διαφορετική ημερομηνία του Πάσχα πέρυσι και φέτος.

Ανησυχία προκαλεί η αντίληψη που κυριαρχεί μεταξύ των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τις αντοχές που έχει το βαλάντιό τους. Από τις απαντήσεις τους προκύπτει μείωση της μέσης μηνιαίας δαπάνης για το σούπερ μάρκετ, στα 312 ευρώ από 317 πέρυσι. Το 11% όσων δηλώνουν ότι μάλλον θα υπερβούν αυτή τη δαπάνη, πιστεύουν σε ποσοστό 46% ότι θα το κάνουν «υποχρεωτικά», λόγω αύξησης των τιμών και των φόρων και μόλις το 10% εκτιμά ότι θα κάνει περισσότερα έξοδα επειδή θα έχει μεγαλύτερο εισόδημα.



businessnews.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                   

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]