Δρομολογούνται τα έργα για να αποτελέσει η Ελλάδα σημαντική πύλη εισόδου για LNG

Η μετατροπή πλοίων προκειμένου να χρησιμοποιούν πετρέλαιο ντίζελ πλοίων ή εναλλακτικά καύσιμα, όπως το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) αντί για «βαρύ μαζούτ» είναι η επιλογή που προκρίνεται προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας, σήμερα, στο 18ο Mare Forum Greece.

Όπως επεσήμανε ο κ. Σταθάκης στο ναυτιλιακό φόρουμ, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού συμφωνήθηκε από το 2020 κανένα πλοίο να μην χρησιμοποιεί καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5% και από το 2025 όλα τα νεοσυσταθέντα πλοία να έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειωμένες κατά 30% σε σύγκριση με το 2013.

Οι εναλλακτικές επιλογές για την επίτευξη των στόχων είναι η καύση υβριδικών καυσίμων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, η εγκατάσταση «πλυντηρίων», που καθαρίζουν τους ρύπους που εκπέμπονται κατά την καύση «βρώμικου» καύσιμου, η αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο άνεμος, ο ήλιος και το υδρογόνο και το ντίζελ / LNG.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σταθάκης εστίασε στον ρόλο του φυσικού αερίου και περιέγραψε έργα που δρομολογεί η κυβέρνηση ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει σημαντική πύλη εισόδου για το LNG: τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου, τον Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας και τους τερματικούς σταθμούς στη Ρεβυθούσα και την Αλεξανδρούπολη. Τέλος αναφέρθηκε και στις προσπάθειες να εξελιχθεί η Ελλάδα σε παραγωγό υδρογονανθράκων με την πρόσφατη κύρωση από τη Βουλή τεσσάρων συμβάσεων μίσθωσης, σχετικά με την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, καθώς και σε αντίστοιχους διαγωνισμούς για Ιόνιο και Κρήτη, που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ενεργειακών ομίλων διεθνούς βεληνεκούς.



Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα