ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Συμμετέχετε στην έρευνα της Ε.Ε. για την επανεξέταση του ορισμού των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ορίζονται οι πολύ μικρές, οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) (σύσταση 2003/361/ΕΚ της 6ης Μαΐου 2003).
Η επανεξέταση αυτή αποσκοπεί να εξασφαλίσει ότι ο ορισμός των ΜΜΕ εξακολουθεί να είναι κατάλληλος και χρήσιμος στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον.

Το παρόν ερωτηματολόγιο θα βοηθήσει να αξιολογηθεί η καταλληλότητα του υπάρχοντος ορισμού για τις ΜΜΕ και θα σταθμίσει τις επιλογές για πιθανές τροποποιήσεις της σύστασης, έτσι ώστε να συνεχιστεί η εξειδικευμένη πολιτική στήριξης προς τις ευρωπαϊκές μικρές επιχειρήσεις.

Με την παροχή ενός κοινού ορισμού για το ποια θεωρείται «γνήσια» ΜΜΕ, οι κύριοι στόχοι της σύστασης είναι οι εξής: 

   - να δημιουργήσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού και να αποφύγει τη στρέβλωση του  ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων
    - να διασφαλίσει την ίση μεταχείριση προς όλες τις ΜΜΕ και
    - να βελτιώσει τη συνεκτικότητα και την αποτελεσματικότητα των πολιτικών για τις ΜΜΕ.


Ως «γνήσια» ΜΜΕ θεωρείται μια επιχείρηση το μέγεθος της οποίας μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα. Έχουν θεσπιστεί διάφορες ευρωπαϊκές πολιτικές για να εξασφαλιστεί ότι οι εν λόγω ΜΜΕ ωφελούνται από την οικονομική στήριξη, τη μείωση των τελών, τον μειωμένο διοικητικό φόρτο κ.λπ. Ο ορισμός της ΕΕ για τις ΜΜΕ αποτελεί επιχειρησιακό εργαλείο για την επιλογή των ΜΜΕ που θα πρέπει να ωφελούνται από τις πολιτικές αυτές.

Για να αναγνωριστούν αυτές οι «γνήσιες» ΜΜΕ, ο ορισμός της ΕΕ για τις ΜΜΕ βασίζεται σε 3 κριτήρια: 

     -  αριθμός απασχολουμένων·
     -  χρηματοοικονομικές παράμετροι·
     -  ανεξαρτησία/ιδιοκτησία.

Το κριτήριο των απασχολούμενων ατόμων (λιγότερα από 250 ετήσια ισοδύναμα πλήρους απασχόλησης) θεωρείται το πιο σημαντικό και πρέπει να πληρούται.

Πρέπει επίσης να πληρούνται οι χρηματοοικονομικές παράμετροι που συνδέονται με τον κύκλο εργασιών (≤ 50 εκατ. ευρώ) ή με τον συνολικό ισολογισμό (≤ 43 εκατ. ευρώ), έτσι ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις μιας επιχείρησης σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της και τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων τομέων (π.χ. ο τομέας του εμπορίου και της διανομής έχει, από τη φύση του, μεγαλύτερο κύκλο εργασιών από τον μεταποιητικό τομέα). Ο ορισμός προβλέπει τη δυνατότητα υπέρβασης για ένα από τα δύο αυτά ανώτατα χρηματοοικονομικά όρια.

Η ανεξαρτησία και η ιδιοκτησία είναι το τρίτο κριτήριο που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Μια ΜΜΕ που ανήκει σε έναν μεγάλο όμιλο μπορεί να έχει πρόσβαση σε στήριξη μη διαθέσιμη σε ανταγωνιστές της του ίδιου μεγέθους που δεν έχουν τέτοιες σχέσεις. Συνεπώς, ο ορισμός της ΕΕ για τις ΜΜΕ κάνει διάκριση μεταξύ ανεξάρτητων επιχειρήσεων, συνεργαζόμενων επιχειρήσεων (ιδιοκτησία μεταξύ 25 % και 50 %) και συνδεδεμένων επιχειρήσεων (ιδιοκτησία άνω του 50 %).

Μια επιχείρηση είναι ανεξάρτητη, εάν είναι πλήρως αυτόνομη ή δεν έχει κανέναν εταίρο ή καμία συνδεδεμένη οντότητα. Δεν είναι ανεξάρτητη, εάν έχει σχέσεις με άλλες οντότητες (είτε με τη μορφή συνεργαζόμενων εταίρων είτε συνδεδεμένων εταιρειών). Σ' αυτές τις περιπτώσεις, ο αριθμός των απασχολουμένων και τα χρηματοοικονομικά στοιχεία (κύκλος εργασιών και ισολογισμός) αυτών των άλλων οντοτήτων πρέπει να προστεθούν στα στοιχεία της επιχείρησης.

Το πλήρες κείμενο της σύστασης, μαζί με οδηγίες και παραδείγματα για την πρακτική εφαρμογή του ορισμού της ΕΕ για τις ΜΜΕ, περιλαμβάνονται στον οδηγό χρήσης που διατίθεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η διαβούλευση αυτή είναι σύμφωνη με την οδηγία για την προστασία των δεδομένων (95/46/ΕΚ) και τον κανονισμό ΕΚ αριθ. 45/2001 σχετικά με την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ.



Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας το Ευρωπαικό Δίκτυο Enterprise Europe Network - Hellas καλεί όλες τις επιχειρήσεις να συμμετέχουν, αφιερώνοντας λίγο χρόνο, και να αποτυπώσουν τις απόψεις τους, στην αντίστοιχη διαδικτυακή φόρμα, βοηθώντας το έργο της ΕΕ:


Παρακαλούμε πολύ να συμβάλετε με τις απόψεις σας το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018. 

Οι πληροφορίες που υποβάλλετε είναι εμπιστευτικές. Τα αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχουν συγκεντρωτική μορφή. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την απάντησή σας. 

Όλες οι ερωτήσεις στην παρούσα έρευνα αναφέρονται μόνον στον ορισμό της ΕΕ για τις ΜΜΕ, όπως καθορίζεται στη σύσταση 2003/361/ΕΚ. Δεν αναφέρονται σε τυχόν εθνικό ή άλλο ορισμό των ΜΜΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το Enterprise Europe Network στην ΑΝΚΟ, κα Λιάνα Παπατέρπου, κ. Σπύρο Κελλίδη.

EEN
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Α.Ε. - ΑΝΚΟΜέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου
«Enterprise Europe Network - Hellas»
Φον Καραγιάννη 1-3
50100 Κοζάνη
Τηλ.: +30 24610 24022
Φαξ: +30 24610 49210


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]