ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Συστάσεις: Τελικά πόση επίπτωση έχουν στην καριέρα μας;

Η πορεία από τα ακαδημαϊκά έδρανα περνάει μέσα από το δρόμο των συστάσεων και των συστατικών επιστολών. Παλαιότερα, σε πολυεθνικές ζητούσαν συστάσεις. Μάλιστα, ακόμη και σε συμβουλευτικές εταιρίες -που ειδικεύονται στη στελέχωση- οι συστάσεις είναι μέρος της διαδικασίας για επαλήθευση των στοιχείων που δίνει το στέλεχος.

Αναρωτιέμαι, αν κάποιος δεν έχει συστάσεις, πως μπορεί να βρει εργασία; Οι ταλαντούχοι millennials θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην εξέλιξη τους; Οι «φτασμένοι» ηγέτες που θέλουν να αλλάξουν οργανισμό, χρειάζεται να έχουν συστάσεις;

Αναρωτιέμαι, γιατί είναι τόσο έκδηλη η ανάγκη να ρωτήσουμε άλλους για να αξιολογήσουμε νέους υποψήφιους; Θα ζητούσαμε για τη στρατηγική της εταιρίας μας, να στηριχτούμε σε απόψεις άλλων, που είναι εκτός της εργασιακής κουλτούρας και δυναμικής της εταιρίας μας; Οι εταιρίες έχουν στα χέρια τους πλήθος εργαλείων (κέντρα αξιολόγησης, παιχνίδια ρόλων, ψυχομετρικά τεστ, συνεντεύξεις, αλληλεπίδραση με μελλοντικούς συνεργάτες). Οι επαγγελματίες του χώρου είναι σε θέση να αξιολογήσουν, τους υποψηφίους, σε πραγματικές συνθήκες και κυρίως στο περιβάλλον, που θα δράσουν. ‘Εχουμε δει ηγέτες να «απογειώνονται», όταν βρίσκονται σε νέα επαγγελματική στέγη, που το όραμα τους είναι ευθυγραμμισμένο με την πορεία, που θέλει να πάρει ο οργανισμός, εκείνη την εποχή. Ακόμη, έχουμε δει πεπειραμένα στελέχη με εξαιρετικές επιτυχίες, να «αποτυγχάνουν» στα επόμενα βήματα τους και ο κύριος λόγος είναι να μην καταφέρουν να πιάσουν τον παλμό της εταιρίας. Οι δεξιότητες και η στρατηγική τους σκέψη είναι απαράμιλλες, όπως και οι συστάσεις για αυτούς.

Παράλληλα υπάρχουν και οι εργοδότες (αν και είναι άγραφος κανόνας να μη δίνονται αρνητικές συστάσεις), που πιστεύοντας πως δίνουν καλές συστάσεις για τα στελέχη που φιλοξενούσαν στους κόλπους τους, στην ουσία τους κατακεραυνώνουν. Συνεπώς, ποιες συστάσεις μετράνε;

Για εμένα, οι συστάσεις που μετράνε είναι αυτές της αγοράς, με την προϋπόθεση το στέλεχος να είναι ορατό σε αυτή. Αν από πολλαπλές πηγές έρχεται το ίδιο μήνυμα, υπάρχει λόγος. Αν οι αντίστοιχοι στο ίδιο ιεραρχικό επίπεδο, τον αναγνωρίζουν και τον/την έχουν ακούσει, προμηνύεται πως αυτό το στέλεχος έχει καλές πιθανότητες να είναι αντάξιο της φήμης του.

Από τη θητεία μου στη στελέχωση, τα «αγαπημένα» μου στελέχη, ήταν αυτά που ήταν εσωστρεφείς προσωπικότητες, ή ακόμη δεν είχαν βρεθεί σε εκείνο το γόνιμο εργασιακό περιβάλλον για να ξεδιπλώσουν όλες τις ικανότητες τους. Αυτοί, αποδεικνύονταν ηγέτες στα εργασιακά περιβάλλοντα με συμβατές κουλτούρες με αυτούς (λόγω ανάγκης έβγαιναν μπροστά, επειδή δεν υπήρχε κανένας άλλος), και έκαναν θαύματα.

Το αντίστοιχο συμβαίνει με τους millennials, που δε τους ξέρει κανείς και δοκιμάζονται σε επίπονα και πολυπληθή κέντρα αξιολόγησης και θριαμβεύουν. Είναι εκείνοι, που με την κατάλληλη εκπαίδευση, προετοιμάζονται, για να στελεχώσουν την εταιρία ως διάδοχη κατάσταση. Μάλιστα, σε μικρές ηλικίες αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης. Ειδικά στο εξωτερικό είναι σύνηθες και μάλιστα πολλοί Έλληνες/Ελληνίδες τα έχουν καταφέρει.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι:
  • Οι συστάσεις που προέρχονται από την αγορά έχουν μια μεγαλύτερη βαρύτητα.
  • Οι επαγγελματίες του χώρου οφείλουν να αξιολογήσουν το προφίλ χωρίς παρωπίδες.
  • Αλλάζει ο καταλύτης, αλλάζει το αποτέλεσμα.
  • Δεν είναι όλοι για όλα. Για όλους υπάρχει μια θέση σε κάποιο οργανισμό.
  • Τυχόν εργασιακές αστοχίες, δε μας κάνει λιγότερο αποτελεσματικούς, αλλά περισσότερο έμπειρους να διαχειριστούμε μελλοντικές κρίσεις.
  • Οι συστάσεις είναι πολύ σημαντικές για να φτιάξεις ένα δίκτυο γνωριμιών και να καλλιεργήσεις σχέσεις. Στο στάδιο της συνέντευξης όταν κλείνει η πόρτα, μέσα μένει μόνο η αξία του στελέχους και η αλληλεπίδραση που έχει με το υπάρχον οργανισμό.
  • Η χημεία είναι πολύ σημαντικό κομμάτι που οι συστάσεις μπορούν να προλειάνουν ένα έδαφος, αλλά δε θα κλείσουν μια συμφωνία.

Συνεπώς, ρισκάρετε να κυνηγήσετε το όραμα σας για τον όποιο οργανισμό, ακόμη και αν δεν υπάρχουν συστάσεις. Ποτέ δε ξέρεις, αν η εταιρία είναι σε εκείνη τη φάση της αλλαγής, που ψάχνει το δικό σου προφίλ!
Κατερίνα Αντωνοπούλου
Executive Coach, Life Clinic Group
epixeiro.gr

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]