ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Οι 4 που θα αποφασίσουν για επενδύσεις 24 εκατ. ευρώ

Του Κώστα Τσαούση 

Ο Κωνσταντίνος Μαύρος (κάτω δεξιά στη φωτ.) έχει διεθνή πείρα στον χρηματοοικονομικό κλάδο, στην ενέργεια και τις υποδομές, καθώς και στον ευρύτερο κλάδο της τεχνολογίας, έχοντας χειριστεί συμφωνίες μεγάλου μεγέθους και συνεργαστεί με θεσμικούς οργανισμούς παγκοσμίως. Εχει, επίσης, επενδύσει επιτυχώς σε εταιρείες στον τεχνολογικό κλάδο, με ενεργή εμπλοκή από την έναρξη μέχρι την έξοδο. Εκτός των άλλων, έχει πείρα σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου (πάνω δεξιά στη φωτ.) είναι συνιδρυτής του Found.ation και του TEDxAthens, με εμπειρία στη δημιουργία προγραμμάτων acceleration, μέσω των οποίων έχουν υποστηριχθεί πάνω από 100 startup εταιρείες. Επίσης, έχει εργαστεί στη συμβουλευτική μεγάλων οργανισμών (ενδεικτικά Cosmote, Eurobank, CityofAthens, EIT Digital).

Ο Eric Parks (κάτω αριστερά στη φωτ.) έχει επιχειρηματικές προσλαμβάνουσες από τη Silicon Valley ως συνιδρυτής του Pinnata, επενδυτικές εμπειρίες ως angel investor (ενδεικτικά Pollfish). Επίσης, έχει υπάρξει πολυβραβευμένο στέλεχος διεθνών διαφημιστικών ομίλων όπως η Omnicom και η Leo Burnett.

O Αχιλλέας Πετρόπουλος (πάνω αριστερά στη φωτ.) έχει διαγράψει πολυετή πορεία ως στέλεχος επιχειρήσεων σε διαφορετικές φάσεις ανάπτυξης και ωρίμανσης (ενδεικτικά OgilvyOne, Think Digital, L’Oreal), ενώ έχει διατελέσει εκτελεστικός σύμβουλος σε επενδυτικά σχήματα στον χώρο της τεχνολογίας.

Οι τέσσερίς τους αποτελούν την ιδρυτική ομάδα, τους partners ενός νέου venture capital fund, του Velocity Partners. Το εν λόγω fund -από τη νέα γενιά των Equifunds- ξεκινά την επενδυτική του δραστηριότητα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018. Εχει ήδη συγκεντρώσει 24 εκατ. ευρώ και επικεντρώνεται στο στάδιο του pre-seed και seed, ενώ υποστηρίζεται από θεσμικούς επενδυτές όπως το Equifund, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (EIF) και η Eurobank, αλλά και κορυφαίους ομίλους της ελληνικής αγοράς στους χώρους του λιανεμπορίου, των media, της ναυτιλίας, της φαρμακοβιομηχανίας κ.λπ. Και όπως διαβάζω σε ένα σχετικό ενημερωτικό σημείωμα: «Οι όμιλοι αυτοί εκτός από συνεπενδυτές στο νέο fund θα προσφέρουν τεχνογνωσία στις νέες εταιρείες καθοδηγώντας τις σχετικά με τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες καινοτομίας στους χώρους δραστηριοποίησής τους, προσφέροντας πεδίο ανάπτυξης και πειραματισμού καθώς και πρόσβαση στην αγορά (go-to-market pad) κατά περίπτωση, φτάνοντας έως το first customer pledge και το product distribution».

Πάντως, οι τεχνικές λεπτομέρειες αφορούν κυρίως τα μέλη των ομάδων και τους εκπροσώπους των εταιρειών που θα διεκδικήσουν να έχουν το Velocity ως επενδυτή τους. Εδώ θα παραμείνουμε στην ουσία, δηλαδή στον ρόλο του νέου fund και στις επιδιώξεις του, κάτι που θέλησα να βγει μέσα από μικρές δηλώσεις, επισημάνσεις, παρατηρήσεις των partners του. Ο Κωνσταντίνος Μαύρος θέλησε -και σωστά- να συνδέσει τον ερχομό της νέας γενιάς των Equifunds με τον βαθμό ανταπόκρισης και ωρίμανσης της αγοράς των startup. «Η νέα γενιά funds έρχεται σε ένα ιδανικό χρονικό σημείο για την αγορά. Το 2017 έκλεισε έχοντας προσφέρει αρκετές σημαντικές ειδήσεις (εξαγορές Taxibeat, Innoetics - νέες επενδύσεις σε Pollfish, Blueground), οι οποίες επιβεβαιώνουν ότι οι Ελληνες επιχειρηματίες χτίζουν προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία μπορούν να προσελκύσουν ξένα επενδυτικά κεφάλαια, να διακριθούν και να αναπτυχθούν σε διεθνές επίπεδο, αλλά και να αποτελέσουν στόχους εξαγορών. Αυτή η βάση μπορεί και πρέπει να αποτελέσει σημείο εκκίνησης και εκτόξευσης για τις τεχνολογικές εταιρείες της χώρας μας το 2018. Παράλληλα, είναι δεδομένος ο στόχος αναστροφής του brain drain που έχει βιώσει η Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια, που στην περίπτωσή μας αφορά την επιστροφή εξειδικευμένου και έμπειρου δυναμικού με διεθνείς παραστάσεις στον χώρο της ψηφιακή οικονομίας και της τεχνολογίας. Κλείνοντας, είναι εξαιρετικά θετικό και αισιόδοξο το γεγονός ότι πλέον βλέπουμε ιδρυτές με έναν ή δύο ολοκληρωμένους επιχειρηματικούς κύκλους έτοιμους να επιχειρήσουν εκ νέου, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις προηγούμενες εμπειρίες τους».

Ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου έκανε κάτι πολύ χρήσιμο: ένα σχόλιο πάνω στα μαθήματα του άμεσου παρελθόντος (της εποχής του Jeremie) και τα διδάγματα που βγήκαν από αυτά. 
«Η προηγούμενη επενδυτική περίοδος (2013-2016) προσέφερε χρήσιμα διδάγματα στο σύνολο του οικοσυστήματος, «επιχειρηματίες - επενδυτές - δομές υποστήριξης νέων εταιριών», τα οποία, κατά τη γνώμη μας, θα αποτελέσουν οδηγό για την επενδυτική περίοδο των Equifunds. Το βασικότερο σημείο αφορά τη στόχευση και την αξιοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που έχει η Ελλάδα ως χώρα εκκίνησης. Βλέπουμε ότι εταιρείες προερχόμενες από τις αγορές στις οποίες η Ελλάδα παραδοσιακά πρωταγωνιστεί, όπως αυτές του Travel-Tech, του Maritime-Tech, αλλά και ευρύτερα του B2B/Enteprise software χώρου, κατάφεραν μέσα σε λίγα χρόνια να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν σημαντικά στο εξωτερικό, προσελκύοντας ελληνικά και διεθνή επενδυτικά κεφάλαια. Ενα άλλο σημείο στο οποίο θεωρούμε ότι η εμπειρία του Jeremie αποτέλεσε οδηγό για το Equifund ως χρηματοδοτικό εργαλείο, είναι η δημιουργία επενδυτικών επιλογών σε πολύ πρώιμα στάδια επένδυσης (pre-seed), έτσι ώστε να καλυφθεί η ανάγκη που υπήρχε στο οικοσύστημα τα προηγούμενα χρόνια και αφορά τη δυνατότητα πρώτης χρηματοδότησης και υποστήριξης σε επίπεδο business engineering για ομάδες που μόλις ξεκινούν, οι οποίες στο εξωτερικό συνήθως απευθύνονται σε ιδιώτες “επενδυτές-αγγέλους” και προγράμματα εκκόλαψης».

Τέλος, ο πολύπειρος Eric Parks φτάνει στο ζουμί της υπόθεσης, απαντώντας με τον δικό του τρόπο στο ερώτημα «τι ψάχνουμε από τις ομάδες». Πιο συγκεκριμένα, «ως pre-seed και seed fund ψάχνουμε ολοκληρωμένες, έμπειρες και συμπληρωματικές ομάδες νέων επιχειρηματιών/ιδρυτών, με πλήρη αφοσίωση στο υπό ανάπτυξη project. Παράλληλα θα πρέπει να έχουν προδιαγράψει με ακρίβεια τις χρηματοδοτικές ανάγκες που έχει η εταιρεία τους για τους επόμενους 6, 12 και 18 μήνες, και να είναι σε θέση να αναλύσουν και να εξηγήσουν με ακρίβεια τις επιλογές τους σε σχέση με το fund deployment, τη χρήση δηλαδή των κεφαλαίων που ζητούν, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με μια σειρά από στόχους που θα πρέπει να επιτύχει η εταιρεία, είτε σε επίπεδο ανάπτυξης προϊόντος, είτε σε επίπεδο εισόδου στην αγορά-στόχο και ανάπτυξης πελατολογίου. Είναι τέλος εξαιρετικά σημαντικό να είναι σε θέση να παρουσιάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο (working prototype) του προϊόντος ή της υπηρεσίας που αναπτύσσουν».



newmoney.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]