Travelmyth: Η καινοτόμα μηχανή online αναζήτησης ξενοδοχείων

του Στάθη Κετιτζιάν |

Ο Στέφανος Βασδέκης και ο Γιάννης Νούσης είναι παιδικοί φίλοι από την ηλικία των 5 ετών. Μετά το τέλος της σχολικής τους ζωής (1998) και κατά το πρώτο έτος των σπουδών τους (πολιτικός μηχανικός ο Στέφανος, φυσικός ο Γιάννης) έφτιαξαν την πρώτη τους διαδικτυακή εταιρεία. Από τότε έχουν ιδρύσει μαζί συνολικά 8 startups σε χώρους όπως web hosting, e-commerce, travel, software, social networks και internet marketing. Τα τελευταία 5 χρόνια ασχολούνται με την Travelmyth, η οποία βοηθά τους ταξιδιώτες να βρίσκουν τα καλύτερα ξενοδοχεία που ταιριάζουν στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους. Ο Γιάννης μίλησε στο epixeiro.gr για αυτό το τελευταίο τους πρότζεκτ.

Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;

Σαν ταξιδιώτες παρατηρήσαμε ότι τα μεγάλα sites αναζήτησης ξενοδοχείων δεν έδιναν ικανοποιητικές απαντήσεις σε αναζητήσεις εξειδικευμένων κατηγοριών ξενοδοχείων καθώς και σε σύνθετες αναζητήσεις. Για παράδειγμα όταν θέλαμε να ψάξουμε για ένα ξενοδοχείο μπροστά σε παραλία δεν υπήρχε κάποιο site που να έχει συγκεντρωμένα τα δεκάδες χιλιάδες ξενοδοχεία που είναι μπροστά σε παραλία και να μπορεί κάποιος να αναζητήσει διαθεσιμότητες και να συγκρίνει τιμές από τα sites κρατήσεων. Αντίστοιχα, σε μία αναζήτηση για ξενοδοχεία με πισίνα, τα άλλα sites παρουσίαζαν τα ξενοδοχεία με τις καλύτερες κριτικές που έχουν και πισίνα, ενώ αυτό που ψάχναμε εμείς ήταν τα ξενοδοχεία με τις καλύτερες πισίνες…





Τι το ξεχωριστό προσφέρει η Travelmyth, ποια η καινοτομία του και ποια τα οφέλη για τους χρήστες και αντίστοιχα για τους ξενοδόχους; Σε τι διαφέρει από άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες;

Αναδεικνύουμε τα καλύτερα ξενοδοχεία σε κάθε κατηγορία ώστε να βρίσκει ο κάθε χρήστης αυτό ακριβώς που του ταιριάζει περισσότερο. Για παράδειγμα στην κατηγορία «ξενοδοχεία που δέχονται σκύλους» οι άλλες πλατφόρμες μένουν στην πληροφορία αν το ξενοδοχείο δέχεται σκύλους ή όχι. Εμείς πηγαίνουμε σε βάθος συλλέγοντας απαντήσεις σε περισσότερες από 20 ερωτήσεις: Από το κόστος, μέχρι το αν υπάρχουν χώροι για να παίζουν οι σκύλοι και ακόμα αν επιτρέπεται να ανεβαίνουν στα κρεβάτια. Από τις απαντήσεις που συλλέγουμε βαθμολογούμε τη «φιλικότητα προς τους σκύλους» κάθε ξενοδοχείου και τα ξενοδοχεία που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία εμφανίζονται πρώτα στα αποτελέσματα. Το όφελος για τους χρήστες είναι ότι βρίσκουν τα καλύτερα ξενοδοχεία για αυτό ακριβώς που ψάχνουν και για τους ξενοδόχους ότι μέσα από την Travelmyth προβάλλεται το ξενοδοχείο τους στις κατηγορίες που ξεχωρίζει. Έτσι, οι χρήστες που ενδιαφέρονται για αυτές οι κατηγορίες, αν δεν έψαχναν στην Travelmyth ενδεχομένως να μην έβρισκαν το συγκεκριμένο ξενοδοχείο.

Ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της Travelmyth;

Λειτουργούμε σαν μηχανή σύγκρισης τιμών ξενοδοχείων, οπότε πληρωνόμαστε από τα μεγάλα sites κρατήσεων για τους επισκέπτες που ξεκινούν την αναζήτησή τους στην Travelmyth και την ολοκληρώνουν σε κάποιο από τα συνεργαζόμενα sites. Επίσης, τους τελευταίους μήνες δοκιμάζουμε τη δυνατότητα «book on Travelmyth» που εμφανίζεται σαν συμπληρωματική επιλογή στη σύγκριση τιμών από τα άλλα sites κρατήσεων. Σε αυτήν την περίπτωση η κράτηση ολοκληρώνεται στο site μας και λειτουργούμε και εμείς σαν site κρατήσεων.





Τι εμπόδια συναντήσατε στην αρχή και πώς τα ξεπεράσατε;

Το σημαντικότερο εμπόδιο στην αρχή ήταν ότι για να ξεκινήσουμε έπρεπε να αποκτήσουμε πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο στις βάσεις των δύο τουλάχιστον μεγαλύτερων sites κρατήσεων ξενοδοχείων παγκοσμίως, ώστε να μπορούμε να αναζητούμε διαθεσιμότητες και τιμές. Αυτές οι συμφωνίες μας πήραν 6-8 μήνες για να ολοκληρωθεί η κάθε μία και χρειάστηκε υπομονή και επιμονή για να τις πετύχουμε.

Πόσα ξενοδοχεία βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα; Έχετε επίσης συνεργασίες και με ξενοδοχεία του εξωτερικού, πείτε μας δυο λόγια για αυτό.

Έχουμε περισσότερα από ένα εκατομμύριο επτακόσιες χιλιάδες ξενοδοχεία και καταλύματα σε 77 κατηγορίες. Από αυτά, περίπου τα 34 χιλιάδες βρίσκονται στην Ελλάδα. Έχουμε ξενοδοχεία από όλες τις χώρες του κόσμου καθώς έχουμε όλα τα ξενοδοχεία που έχουν τα μεγάλα sites κρατήσεων.

Βάσει ποιας φιλοσοφίας λειτουργεί η εταιρεία σας; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;

Είμαστε τεχνολογική εταιρεία και η ποιότητα των αποτελεσμάτων που προσφέρουμε βασίζεται στις τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει, οπότε το κύριο μέλημά μας κάθε μέρα είναι η βελτίωση της τεχνολογίας μας. Στο επίπεδο της λήψης αποφάσεων είμαστε data-driven και όταν δεν υπάρχουν αρκετά δεδομένα δοκιμάζουμε παράλληλα διαφορετικές λύσεις και τις συγκρίνουμε για να κρατήσουμε την καλύτερη. Δεν έχουμε κάποιο μυστικό πέρα από τη συνεχή επιμονή.

Πόσα άτομα απασχολεί αυτό τον καιρό η εταιρία; Το πρότζεκτ ξεκίνησε με δικό σας κεφάλαιο ή είχατε κάποιου είδους χρηματοδότηση;

Μόνιμα στο γραφείο της εταιρίας προς το παρόν δουλεύουμε μόνο οι συνιδρυτές και με τους συνεργάτες μας που βρίσκονται σε διάφορα μέρη του κόσμου επικοινωνούμε μέσω γνωστών online platforms που χρησιμοποιούμε και εργαλείων διαχείρισης που έχουμε αναπτύξει. Στα πλάνα μας είναι σταδιακά να χτίσουμε μόνιμη ομάδα στην Αθήνα. Το project ξεκίνησε και συνεχίζει να χρηματοδοτείται με δικά μας κεφάλαια από προηγούμενες εταιρίες μας.




Αυτό τον καιρό συμμετέχετε στον κύκλο του Orange Grove. Πείτε μας δυο λόγια για αυτό. Πώς σας έχει βοηθήσει ως τώρα;

Τα co-working spaces προσφέρουν εκπληκτικές ευκαιρίες networking. Είμαστε σε καθημερινή βάση σε επαφή με άλλους επιχειρηματίες ενώ σε σταθερή βάση πραγματοποιούνται πολλά και ενδιαφέροντα events. Επίσης στο Orange Grove μας δίνεται συχνά η δυνατότητα να έχουμε one-on-one sessions με επιχειρηματίες από το εξωτερικό που έρχονται ως επισκέπτες και οι οποίοι παρέχουν πολύ χρήσιμο feedback για την Travelmyth.

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας;

Τον ελεύθερο χρόνο μας τον περνάμε με τις οικογένειές μας καθώς και παρακολουθώντας τις νέες τάσεις και τεχνολογικές εξελίξεις. Τον τελευταίο καιρό πειραματιζόμαστε στους χώρους του A.I. και του Blockchain. Φυσικά, μας αρέσουν τα ταξίδια και προσπαθούμε να ταξιδεύουμε όποτε μας δίνεται η ευκαιρία.

Η Travelmyth ξεκίνησε από εσάς και τον Στέφανο Βασδέκη, με τον οποίο είστε φίλοι και συμμαθητές από το δημοτικό ενώ εκτός από αυτό το πρότζεκτ, έχετε δημιουργήσει μαζί άλλες 7 startups από το 1998. Πείτε μας δυο λόγια για όλη αυτήν την πορεία σας.

Έχουμε την τύχη να έχουμε ζήσει όλη την σημαντική εξέλιξη της πορείας του Internet από το ξεκίνημα μέχρι και σήμερα. Οι τεχνολογικές δυσκολίες που είχαμε στο παρελθόν ήταν τεράστιες σε σχέση με σήμερα ενώ όταν ξεκινήσαμε και για αρκετά χρόνια μετέπειτα δεν υπήρχε ο όρος startup ούτε φυσικά κάποια οργανωμένη κοινότητα επιχειρηματιών.

Σε όλα αυτά τα χρόνια είχαμε επιτυχίες αλλά και αποτυχίες όμως ποτέ δεν σκεφτήκαμε να εγκαταλείψουμε τον χώρο καθώς η δυνατότητα που σου προσφέρεται να δημιουργήσεις κάτι που χρησιμοποιούν άλλοι άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο καθημερινά είναι κάτι το ανεκτίμητο.

Το σημαντικότερο στην πορεία μας είναι ότι ταιριάζουμε σαν ομάδα και έτσι μπορούμε να αποφασίζουμε και να υλοποιούμε πολύ γρήγορα τις ιδέες μας.

Τι νεότερο μπορούμε να περιμένουμε από την Travelmyth στο σύντομο μέλλον;

Στο σύντομο μέλλον θα βλέπετε την Travelmyth όλο και περισσότερο. Είμαστε σε φάση γρήγορης ανάπτυξης, με ένα προϊόν που λειτουργεί και το χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες χρήστες ανά τον κόσμο. Οι πληροφορίες που παρέχει η Travelmyth αυξάνονται καθημερινά όπως και ο αριθμός των ξενοδοχείων που πλέον έχουν ξεπεράσει τα 1,7 εκατομμύρια.



epixeiro.gr




Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα