Ελ. Βενιζέλος: Οι υψηλές πτήσεις και οι προσδοκίες λόγω ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Cosco

Της Στεφανίας Σούκη

«Η νέα σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το Ελ. Βενιζέλος σε μόλις μία ώρα, σε συνδυασμό με τα σχέδια της Cosco για επενδύσεις στο λιμάνι με τη δημιουργία, μεταξύ άλλων, νέων ξενοδοχείων και υποδομών για την υποδοχή μεγάλων κρουαζιεροπλοιων δημιουργεί περαιτέρω ευκαιρίες και συνέργειες μεταξύ της Διεθνούς Αερολιμήν Αθηνών, της COSCO, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και του ίδιου του δήμου της Αθήνας με τον οποίο το αεροδρόμιο ήδη συνεργάζεται για την προώθηση του προορισμού».

Αυτο επισημαίνουν οι επιτελείς του Ελ. Βενιζέλος και μάλιστα στην αρχή μιας χρονιάς που ξεκίνησε με το ... δεξί, αν ληφθεί υπόψη ότι σε «έναν παραδοσιακά μήνα χαμηλών επιδόσεων όπως είναι ο Ιανουάριος για το αεροδρόμιο, η αύξηση της επιβατικής κίνησης ήταν στο +6,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017, γεγονός το οποίο οφείλεται στην ενίσχυση της διεθνούς κίνησης σε ποσοστό 12%». Η Ελλάδα, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, έχει ακόμη δρόμο ώστε να καθιερωθεί ως προορισμός για όλο το χρόνο, ωστόσο αν γίνουν συγκεκριμένες κινήσεις, με τις νέες επενδύσεις στο κομμάτι των υποδομών και των νέων υπηρεσιών, φαίνεται ότι έχει τώρα σαφώς περισσότερες πιθανότητες δεδομένης και της δυναμικής του προορισμού.

Eυρωπαϊκές επιδόσεις και συνδέσεις

Σημειωτέον ότι ήδη κατά τη διάρκεια της περιόδου 2012- 2017 το Ελ. Βενιζέλος συγκαταλέγεται στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ανεξαρτήτως μεγέθους, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική τους κίνηση: Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (Αirports Council International- ACI Europe) το Ελ. Βενιζέλος είχε αύξηση 68%. Οπως επισημαίνει μάλιστα η συγκεκριμένη ανάλυση, «οι εντυπωσιακές επιδόσεις ενός σημαντικού αριθμού αεροδρομίων ανά την Ευρώπη (σ.σ. μεταξύ των οποίων και του Ελ. Βενιζέλος) στην πενταετία είναι ένα σημαντικό δείγμα του αυξανόμενου ανταγωνισμού στον κλάδο. Μία ακόμη παράμετρος που επιβεβαιώνει την αύξηση του ανταγωνισμού στον τομέα των αερομεταφορών μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αεροδρομίων και κόμβων έχει να κάνει με το ότι από το 2012 ο αριθμός των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με πάνω από 25 εκατ. επιβάτες έχει αυξηθεί από τα 14 στα 24».

Επισημαίνεται εδώ ότι, με βάση τα στοιχεία του ACI Europe, το 2017 ήταν η καλύτερη χρονιά για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια από το 2004, όταν η αεροπορική κίνηση είχε ...εκτοξευθεί λόγω της προσχώρησης 10 νέων χωρών στην Ε.Ε.. Η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο αυξήθηκε κατά 8,5% την περασμένη χρονιά, με αυξήσεις τόσο εντός όσο και εκτός της Ε.Ε.

Στα ίδια επίπεδα ήταν και οι ρυθμοί αύξησης στο Ελ. Βενιζέλος με μία αύξηση της επιβατικής κίνησης για το σύνολο του έτους κατά 8,6%, στα 21,74 εκατομμύρια επιβάτες, αποτελώντας ιστορικό ρεκόρ για το αεροδρόμιο των Σπάτων, το οποίο ετοιμάζεται για ακόμη υψηλότερα νούμερα φέτος, δεδομένων και των ανακοινώσεων από πλευράς των αεροπορικών εταιρειών τόσο για τη θερινή σεζόν όσο και για το χειμώνα του 2018. Ενδεικτικά, με το βλέμμα στον Οκτώβριο του 2018, η Ryanair μόλις προ ημερών ανακοίνωσε τη σύνδεση της Αθήνας προς την Ακάμπα της Ιορδανίας (την τριακοστή τέταρτη χώρα δραστηριοποίησης για την ιρλανδική low cost), με συχνότητα δύο εβδομαδιαίων πτήσεων για το χειμερινό πρόγραμμα.

Από την άλλη πλευρά, “επενδύοντας” στον προορισμό Αθήνα και τον κόμβο του αεροδρομίου της Αθήνας ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε προ ημερών κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο UK Aviation Club ότι ο όμιλος προετοιμάζεται, άμεσα, εντός των επομένων 3-4 εβδομάδων για την παραγγελία των νέων αεροσκαφών για την περίοδο 2020- 2024, που θα αυξήσουν τη χωρητικότητα και θα εκσυγχρονίσουν περαιτέρω τον στόλο του ομίλου.




newmoney.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα