Ο ΔΕΣΦΑ μετατρέπεται σε πύλη εισόδου του φυσικού αερίου στα Βαλκάνια

Της Μαριάννας Τζάννε

Σε πύλη εισόδου όχι μόνο της Ελληνικής αλλά και της Βαλκανικής αγοράς φυσικού αερίου σκοπεύει να μετατραπεί ο ΔΕΣΦΑ με σημείο αναφοράς τις υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου στην νήσο Ρεβυθούσα. Οι εγκαταστάσεις αυτές θα συνεισφέρουν τα μέγιστα στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και αποτελούν ένα ισχυρό κίνητρο επένδυσης για τους ιδιώτες επενδυτές που συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την πώληση του 66% των μετοχών του. Αχίλλειος πτέρνα παραμένει η έλλειψη υπόγειας αποθήκης, θέμα που αντιμετωπίζει εκ νέου το υπουργείο Περιβάλλοντος μετά την ενεργειακή κρίση του περσινού χειμώνα, με την σύσταση Επιτροπής για την αξιοποίηση της αποθήκης της Νότιας Καβάλας.

Την ίδια στιγμή εντείνονται οι διεργασίες για την υπογραφή της βασικής συμφωνίας με τον ΤAP που προβλέπει την συντήρηση και την λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου για την Ελλάδα και την Αλβανία. Τις προηγούμενες μέρες πραγματοποιήθηκαν σχετικές συναντήσεις μεταξύ των διοικήσεων των δύο εταιρειών, με στόχο την υπογραφή "framework agreement" μέχρι τα τέλη του έτους. «Η Ρεβυθούσα, με ενισχυμένη δυναμικότητα και αποθηκευτική ικανότητα και σε συνδυασμό με τα έργα που δρομολογούνται (IGB, Κάθετος Διάδρομος, διασύνδεση με TAP) θα καταστεί το μοναδικό τόσο διασυνδεδεμένο Terminal της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αποκτώντας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», ανέφερε χθες μιλώντας σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σωτήρης Νίκας.

Η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της Ρεβυθούσας το Σεπτέμβριο του 2018, θα αυξήσουν τη δυναμικότητα των εγκαταστάσεων στα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Υπολογίζεται ότι από αυτά, τα 5 δισεκατομμύρια θα εξυπηρετήσουν τις εισαγωγές χωρών της Βαλκανικής μαζί με την Ουγγαρία και τη Σλοβενία που αντιστοιχούν στο 1/3 των αναγκών τους. Τα 2 δισεκατομμύρια κυβικά προορίζονται για την εγχώρια αγορά. Τα έργα αναβάθμισης περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση της 3ης δεξαμενής LNG, χωρητικότητας 95.000 κυβικών μέτρων (συνολικά 225.000 κυβικά), την αύξηση της δυνατότητας αεριοποίησης σε 1400 κυβικά την ώρα και την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων για να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία χωρητικότητας 260.000 κυβικών μέτρων.

Ο ΔΕΣΦΑ ιδρύθηκε το 2007 ως κομμάτι της ΔΕΠΑ. Δέκα χρόνια αργότερα λειτούργησε ως ξεχωριστός διαχειριστής, με την ΔΕΠΑ να κατέχει το 100%. Σήμερα, ο εθνικός διαχειριστής αναπτύσσεται σε ένα πολύ θετικό περιβάλλον για την αγορά του φυσικού αερίου που καλπάζει με αύξηση της ζήτησης κατά 50% από το 2015. Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης έχουν εκτινάξει και τα κέρδη, τα οποία προβλέπεται να αυξηθούν 2,5 φορές σε σχέση με πέρσι και να κλείσουν φέτος στα 94 εκ. ευρώ. Εξαιτίας της υψηλής κερδοφορίας ο ΔΕΣΦΑ θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογή προς τα κάτω των τιμολογίων χρήσης των υποδομών του, η οποία μπορεί να φτάσει το 35% -40% με ισχύ από το Μαίο του 2018. Από την μείωση αυτή θα επωφεληθούν επιχειρήσεις αλλά και νοικοκυριά.



newmoney.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα