ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Στα 1.400 ευρώ η μέση ετήσια απόδειξη για online αγορές

της Αλεξάνδρας Γκίτση

Επιφυλακτικοί παραμένουν οι Έλληνες καταναλωτές σε ότι αφορά τις online αγορές κάτι που φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να πληρώσουν για αυτές.. Μπορεί η συγκεκριμένη αγορά να τζιράρει στην Ελλάδα πάνω από 4,2 δισ. ευρώ (πηγή: E-Commerce Europe) δηλαδή πάνω από 2% του ΑΕΠ, να "τρέχει” με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης και η μέση ετήσια απόδειξη να αγγίζει τα 1.400 ευρώ, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο πληρώνουν οι καταναλωτές δείχνει και τον φόβο που έχουν για αυτό τον τρόπο κατανάλωσης.

Σύμφωνα με στοιχεία, που παρουσιάσθηκαν χθες στο πλαίσιο εκδήλωσης, που διοργάνωσε ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GReek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του Συνδέσμου), προκύπτει πως 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές επιλέγει την αντικαταβολή ως τρόπο πληρωμής των e-αγορών του. Γιατί; Γιατί θεωρεί την αντικαταβολή ως τρόπο διασφάλισης ότι τα προϊόντα που αγοράστηκαν θα παραδοθούν. Θεωρεί ότι μέσω της αντικαταβολής έχει τη δυνατότητα να ελέγξει την παραγγελία κατά την παραλαβή ενώ πιστεύει πως είναι ο πιο βολικός τρόπος πληρωμής.

Αντίστοιχο ποσοστό, δηλαδή 1 στους 2 Έλληνες, καταναλωτές δήλωσε πως χρησιμοποιεί κάποιο μέσο ηλεκτρονικής πληρωμής για να ξεπεράσει το πρόβλημα της έλλειψης μετρητών, με τη συνολική χρήση των καρτών online να έχει αυξηθεί πλέον στο 54% από 44% που ήταν πριν από τα capital controls. Την ίδια στιγμή 1 στους 2 χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά την κάρτα για online αγορές όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό των χρηστών που ψωνίζει με κάρτα αγγίζει το 65%. Η ουσία πάντως είναι ότι ο πιο διαδεδομένος τρόπος πληρωμής με βάση τη συχνότητα, παραμένει η αντικαταβολή (70%), οι κάρτες (58%), και το e-πορτοφόλι (40%).

Σύμφωνα με τον GR.EC.A με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής. Προκειμένου να υποστηρίξει την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, ο GRECA, προχώρησε στη θεσμοθέτηση του Σήματος Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, το οποίο χορηγείται σε όσες εταιρίες πληρούν 120 κριτήρια πιστότητας και ποιότητας. Ήδη 70 επιχειρήσεις (από τα 300 μέλη του Συνδέσμου) έχουν πιστοποιηθεί ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται τα πιστοποιημένα μέλη να ανέλθουν σε 100.

Σήμερα, στη χώρα οι online καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια, σε σύνολο 7 εκατ. χρηστών internet, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops αφού περισσότεροι από το 80% των e-shoppers επιλέγουν και ελληνικά καταστήματα.



capital.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                              

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]