Συμβουλές online διαφήμισης για μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

του Κάρολου Τσιλιγκιριάν

Σήμερα στο επίκεντρο της συζήτησής μας βρίσκεται το PPC (pay per click). Δηλαδή για τη διαφήμιση που χρεώνεται με τα κλικ. Είτε μέσα από το Google Adwords, είτε από το Facebook, είτε από άλλες πλατφόρμες. Όσο κλικάρεται η διαφήμιση τόσο χρεώνεται ο πελάτης. Πρόκειται για μία μέθοδο που εξυπηρετεί σημαντικά όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, ιδιαιτέρως όμως τις μικρές και μεσαίες.

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Google για ένα ευρώ που ξοδεύει μία επιχείρηση σε διαφήμιση, εισπράτει δύο! Αυτό συμβαίνει σε ένα περιβάλλον που γίνεται όλο και πιο έξυπνο, όλο και πιο αποτελεσματικό, όλο και πιο Interactive ενώ ταυτόχρονα παρέχει πλήθος στατιστικών για ενημέρωση και ανάλογη δράση.

Στο άρθρο αυτό θα δούμε μερικές συμβουλές για μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.


Φοβού τη διαφημιστική απάτη από τα robot

Είναι γνωστό (σίγουρα όχι σε όλους) ότι αυτός ο τρόπος διαφήμισης είναι επιρρεπής στην απάτη διαφόρων ρομπότ (κλικάρουν διαφημίσεις για να «τρώνε» προϋπολογισμό). Και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό, περίπου 50% του budget μιας επιχείρησης μπορεί να χαθεί με αυτόν τον τρόπο. Παρένθεση σημαντική, σε παλαιότερες εποχές όπου δεν υπήρχε η online διαφήμιση, αυτό επίσης συνέβαινε εξ’ αιτίας της ανεπαρκούς στόχευσης, κάτι που αποφεύγεται στην online διαφήμιση.

Η Google όταν αντιληφθεί τέτοιου είδους δράση, διορθώνει τα πράγματα και πιστώνει τα κλικ. Όμως, στο διάστημα που χρειάζεται για να γίνει αυτό, το budget σας μπορεί να τελειώσει και η διαφήμιση να μην «τρέχει».

Υπάρχουν λύσεις που προσφέρουν οι κατάλληλοι συνεργάτες, με ειδικά λογισμικά, οι οποίοι μπορούν να σας γλυτώσουν από κόπο, χρόνο και χρήμα.


Οι λέξεις-κλειδιά αποτελούν κλειδί!

Διαλέξτε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά γιατί αυτές θα καθορίσουν την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Προτιμήστε τις φράσεις (περισσότερες από δύο λέξεις) για να εξασφαλίσετε ότι το budget σας δεν θα ξοδεύεται άσκοπα. Εξ’ άλλου οι φράσεις αποτελούν τo 70% των αναζητήσεων.

Εκτός από εσάς, που ξέρετε τη δουλειά σας απ’ έξω και ανακατωτά, μπορείτε να βοηθηθείτε από μια σειρά εργαλεία που βοηθούν στο σχεδιασμό λέξεων-κλειδιά, με πρώτο και καλύτερο αυτό της Google.

Κατά τη διάρκεια της διαφήμισης, αν δείτε λέξεις-κλειδιά, που δεν σκοράρουν καλά, αφαιρέστε τις. Να ξέρετε ότι στις 100 λέξεις οι 20 θα κάνουν τη δουλειά!

Βελτιώστε τις σελίδες προορισμού (landingpages)

Πρόκειται για τις σελίδες στις οποίες οδηγείται ο χρήστης αφού κλικάρει στη διαφήμισή σας. Οι οποίες πρέπει:
  • να φορτώνουν γρήγορα
  • να μην έχουν pop-up
  • να είναι σαφείς (όχι πολλά και πολύπλοκα μηνύματα)
  • να είναι εύκολες στη χρήση
  • να είναι ωραία σχεδιασμένες
  • να μην έχουν άσχετο περιεχόμενο
  • να έχουν ξεκάθαρο call to action
Να ξέρετε ότι ακόμα κι αν πιστεύετε ότι είναι οι τέλειες σελίδες, πάντα μπορείτε να βρείτε κάτι να διορθώσετε/ αλλάξετε και κατά συνέπεια να τεστάρετε!


Κάντε το σωστό προϋπολογισμό

Ο καλύτερος τρόπος για να ορίσετε το budget σας σωστά είναι να ξέρετε καλά το στόχο σας. Να μπορείτε να απαντήσετε σε ερωτήσεις όπως:

Πόσα περιμένετε να κερδίσετε από τα καινούρια leads; Ποια είναι η αναμενόμενη διάρκεια ζωής των πελατών που ελπίζετε να κερδίσετε;

Επιλέξτε την «ακριβή αντιστίχοιση» στις λέξεις-κλειδιά για να αποφύγετε να καταναλώσετε το budget σας γρήγορα. Ορίστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά. Έτσι γλυτώνετε από την κατά λάθος ενεργοποιήση της διαφήμισης.

Παρόλα αυτά η διαφήμιση λειτουργεί με τον παγκόσμιο κανόνα των συναλλαγών: «Αν δεν δώσεις, δεν παίρνεις».


Πειραματιστείτε!

Όπως γράψαμε και παραπάνω οι διαφημιστικές καμπάνιες αυτής της μορφής μπορούν να δεχτούν διαρκείς τροποποιήσεις, από πολύ μικρές μέχρι πολύ μεγάλες. Θέλει διάβασμα των στατιστικών, υπομονή, επιμονή και πειραματισμό.



Πηγή: hotelmag.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα