Η «Στρατηγική Επικοινωνία» στην καρδιά κάθε επιτυχημένης εταιρείας

της Αργυρώς Κεφάλα* |

Όλο και πιο συχνά ακούμε στον επιχειρηματικό κλάδο τις έννοιες «Στρατηγική Επικοινωνία» και «Δημόσιες Σχέσεις». Όμως τι είναι τελικά αυτά τα δύο; Και ποιος είναι ο ρόλος και η λειτουργία τους στη σύγχρονη επιχείρηση;

Η εποχή που οι Δημόσιες Σχέσεις ήταν, για πολλούς, ένα δελτίο Τύπου ή μια εκδήλωση, έχει πλέον περάσει. Οι Δημόσιες Σχέσεις, από το κλασικό μοντέλο της μονόδρομης επικοινωνίας του «γραφείου τύπου» έχουν πλέον περάσει σε μια αμφίδρομη και συμμετρική λειτουργία που χτίζει σχέσεις εντός και εκτός οργανισμού και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του management. Σήμερα, μέσα από τα νέα εργαλεία της ψηφιακής επικοινωνίας, οι Δημόσιες Σχέσεις και η Στρατηγική Επικοινωνία βασίζονται σε ένα πολυμορφικό και διαδραστικό μοντέλο. Παράλληλα, διατηρούν τα οφέλη των έντυπων και ηλεκτρονικών Μέσων, της διαπροσωπικής επικοινωνίας, αλλά και τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου στα Μέσα και σε καμπάνιες multimedia. Αυτή η σύγκληση (convergence) πεδίων, εργαλείων και επικοινωνιακών λειτουργιών κάνουν τον τομέα της Στρατηγικής Επικοινωνίας πιο συναρπαστικό από κάθε άλλη εποχή!

Ωστόσο, πολλές εταιρείες «ανακαλύπτουν» και χρησιμοποιούν τα εργαλεία που τους προσφέρει το ψηφιακό περιβάλλον με έναν τρόπο «τεχνικό» και αποσπασματικό, με συχνά ασαφή αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει λόγω της απουσίας μια κεντρική στρατηγική και ενός ολοκληρωμένου επικοινωνιακού σχεδιασμού για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων της εταιρείας. Οι ψηφιακές πλατφόρμες και η κινητή τηλεφωνία δημιουργούν τεράστιες δυνατότητες, αρκεί να γνωρίζει κανείς πως να τις διαχειριστεί μέσα σε ένα συνολικότερο πλάνο που αξιοποιεί όλες τις μορφές επικοινωνίας και όλα τα μέσα.

Μια εταιρεία που υιοθετεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνίας αναγνωρίζει ότι η διαχείριση της φήμης ενός οργανισμού δεν επαφίεται σε περιστασιακές αναρτήσεις στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, αλλά απαιτεί μία μακροπρόθεσμη οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και άλλους stakeholders. Επίσης, κατανοεί τη σημασία της αποτελεσματικής Εσωτερικής Επικοινωνίας για την εικόνα του οργανισμού προς τα έξω, αλλά και την επίτευξη εσωτερικών στόχων.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής επικοινωνίας (Strategic Communication), τόσο η Διαχείριση Φήμης, όσο και η Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων, αποτελούν πολύτιμο κομμάτι του επιτυχημένου μάνατζμεντ. Παράλληλα, κρίνεται απαραίτητη η εξειδικευμένη γνώση για ειδικά πεδία, όπως, η Εταιρική Επικοινωνία, η Πολιτική Επικοινωνία, η Επικοινωνία για την Βιομηχανία Τουρισμού, οι Δημόσιες Σχέσεις για Μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς, η Επικοινωνία στον τομέα της Ψυχαγωγίας και Life style, οι Διεθνείς Δημόσιες Σχέσεις και άλλοι τομείς.

Το μεταπτυχιακό Master’s Degree in Strategic Communication & Public Relations που προσφέρει το Deree - The American College of Greece, πιστοποιημένο από το New England Association of Schools and Colleges, είναι ένα πρόγραμμα που διδάσκει τη νέα γενιά ειδικών της επικοινωνίας την στρατηγική θεώρηση, την εκτέλεση ποιοτικών και ποσοτικών ερευνών, στρατηγικές καμπάνιας σε online περιβάλλον και με κοινωνικά μέσα δικτύωσης, δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας και εφαρμογών multimedia ανάλογα με τις ανάγκες ενός οργανισμού. Ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία στους σπουδαστές να επιλέξουν τα ειδικά πεδία της αγοράς που τους ενδιαφέρουν στους τομείς που προαναφέρθηκαν, μέσα από μαθήματα που έχουν σχεδιασθεί γι αυτόν ακριβώς τον λόγο.

*καθηγήτρια και υπεύθυνη του μεταπτυχιακού προγράμματος MA in Strategic Communication & Public Relations στο Deree - The American College of Greece.



kathimerini.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα