Το Ελ. Βενιζέλος δίνει κίνητρα για «άνοιγμα» νέων αγορών

Της Στεφανίας Σούκη

Από τη μία πλευρά, η ευκαιρία για άνοιγμα νέων αγορών όπου μέχρι σήμερα ουσιαστικά δεν υπήρχε καθόλου ή ήταν πολύ περιορισμένη η διασυνδεσιμότητα από το Ελ. Βενιζέλος κι από την άλλη, οι προοπτικές για περαιτέρω άνοδο στον τουρισμό της Αθήνας αλλά και συνολικά στον ελληνικό τουρισμό για το 2018.

Με το σκεπτικό αυτό οι αεροπορικές φαίνεται να αξιοποιούν για την επόμενη χρονιά τα κίνητρα που παρέχει Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών για σύνδεση του αεροδρομίου της Αθήνας με νέους προορισμούς προκειμένου να αυξήσει συνδέσεις και έσοδα από αγορές που μέχρι σήμερα ήταν «κλειστές» για την Ελλάδα. Μετά την Aegean και τη Ryanair, οι οποίες, αμφότερες ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα την μεγάλη ενίσχυση της παρουσίας τους στον κόμβο της Αθήνας, με το μεγαλύτερο, ιστορικά, πρόγραμμα διαθέσιμων θέσεων, μία ακόμη εταιρεία από το χώρο των low cost έρχεται να την παρουσία της στην Αθήνα για το 2018, με νέα δρομολόγια για Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Γεωργία Πολωνία, Λιθουανία και Δημοκρατία της Μολδαβίας, αξιοποιώντας την κινητροδότηση από πλευράς του Ελ. Βενιζέλος.

«Από το καλοκαίρι του 2018 η Wizz Air γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αερομεταφορέας στην Αθήνα με βάση τις διαθέσιμες θέσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Γιώργος Μιχαλόπουλος, Chief Commercial Officer της εταιρείας, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου, εκτεταμένου χαμηλού κόστους δικτύου της εταιρείας από την Αθήνα. «Η ελληνική πρωτεύουσα ήταν από τους top προορισμούς ως προς τη ζήτηση από τους πελάτες μας, χωρίς ωστόσο να έχουμε και την αντίστοιχη προσφορά. Πλέον με τους νέους προορισμούς τους οποίους εντάσσουμε στο δίκτυό μας, στοχεύουμε τόσο στο κομμάτι του τουρισμού για αναψυχή όσο και στον τομέα του επαγγελματικού τουρισμού δεδομένων και των στενών επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Σημειωτέον ότι η εταιρεία είχε παλιότερα περιορισμένη δραστηριότητα στο αεροδρόμιο της Αθήνας, ωστόσο «πλέον με τα κίνητρα που δίνονται από το Ελ. Βενιζέλος για το άνοιγμα νέων αγορών, θεωρούμε ότι η ελληνική αγορά αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μιχαλόπουλος.

Η Wizz Air «προσγειώνεται» στο Ελ. Βενιζέλος σε μία περίοδο κατά την οποία οι αριθμοί εξακολουθούν να ευημερούν για το αεροδρόμιο της Αθήνας, ακολουθώντας την άνοδο από το δεύτερο μισό του 2013 και μετά: Με βάση τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, όπως παρουσιάστηκαν χθες από την διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Οκτωβρίου η επιβατική κίνηση «τρέχει» με ένα +8,5%, ενώ περαιτέρω ανοδικές διαφαίνονται οι προοπτικές και για το 2018 με βάση τα νέα δρομολόγια και τις αυξημένες συχνότητες που έχουν ήδη ανακοινώσει οι αεροπορικές εταιρείες.

Η νέα προσπάθεια που καταβάλλεται ήδη από τη φετινή χρονιά από πλευράς του Διεθνούς Αερολιμένα έχει να κάνει αφενός με την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας σε μεγάλες αποστάσεις (βλ. Scoot για Σιγκαπούρη, Emirates για Νέα Υόρκη, Αir China για Πεκίνο) κι αφετέρου με την επέκταση σε νέες ειδικές αγορές, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έδιναν έσοδα και φαίνεται ότι μπορούν να αποδώσουν (incremental markets). Ακριβώς πάνω (και) σε αυτό το μοτίβο κινήθηκαν Aegean και Ryanair, με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις τους την προηγούμενη εβδομάδα, με τον εκπρόσωπο μάλιστα της Ryanair κ. David O' Brien να τονίζει ότι «το Ελ. Βενιζέλος ανταποκρίθηκε και γι' αυτό ανταποκριθήκαμε κι εμείς». Επόμενος «παίκτης» που ακολουθεί, με βάση τις επίσημες, πάντα, ανακοινώσεις, είναι η Wizz Air, η οποία γνωστοποίησε χθες για την Ελλάδα αύξηση του συνολικού επιχειρησιακού της έργου κατά 447% το 2018 με περισσότερες από 608.000 θέσεις σε 16 δρομολόγια σε 7 χώρες διαθέσιμες από έξι ελληνικά αεροδρόμια. Αριθμός, ο οποίος υπερβαίνει τις 557.000 περίπου επιβάτες που έχει μεταφέρει συνολικά η εταιρεία από την πρώτη της πτήση στην Ελλάδα το 2004 κυρίως προς δημοφιλή ελληνικά νησιά.

Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, επιχειρώντας με έναν στόλο από 86 Airbus Α320 και Airbus A321 και προσφέροντας περισσότερα από 550 δρομολόγια από 28 βάσεις με συνδέσεις 144 προορισμών σε 43 χώρες.



newmoney.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα