ΕΥ: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ολοκληρωμένο εμπορευματικό και μεταφορικό κέντρο

H Eλλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα για να μετατραπεί αποτελεσματικά σε ένα ολοκληρωμένο εμπορευματικό κέντρο και πύλη της Ευρώπης στον τομέα των μεταφορών, αναπτύσσοντας εθνική στρατηγική σε αυτόν τον τομέα, αναφέρει έρευνα της ΕΥ (Ernst & Young), με τίτλο «Ελλάδα-Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο».

Στην έκθεση σημειώνεται ότι η γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο παρέχει μία ανταγωνιστική δίοδο μεταφορών για το θαλάσσιο εμπόριο της Ευρώπης με την Ασία, καθώς ο χρόνος διέλευσης ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα με προορισμό τον Πειραιά εκτιμάται σε 8-9 λιγότερες ημέρες, σε σύγκριση με άλλα λιμάνια που βρίσκονται στη Βόρεια Ευρώπη, σημειώνει η έκθεση.

Συγκεκριμένα, οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων στα σημαντικά κέντρα logistics της Κεντρικής Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στην Τσεχία, εκτελούνται σε περίπου τέσσερις ημέρες με αποκλειστικές αμαξοστοιχίες, ενώ η διάρκεια της θαλάσσιας μεταφοράς από την Κίνα και μετά, μέσω συνδυασμένων μεταφορών, από τον Πειραιά προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, είναι μικρότερη κατά οκτώ έως εννέα ημέρες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη μεταφορά διαμέσου των λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης.

Οι συνδυασμένες μεταφορές μέσω του λιμανιού του Πειραιά δεν αποτελούν απλά μία ταχύτερη και οικονομικά πιο συμφέρουσα εναλλακτική διαδρομή εφοδιαστικής αλυσίδας για τους μεταφορείς και τους εμπόρους, αλλά και την πιο αξιόπιστη.

Μάλιστα, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως αυτές της Hewlett-Packard, της Sony και της Huawei, οι οποίες χρησιμοποιούν αποκλειστικές αμαξοστοιχίες που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά για τη μεταφορά των προϊόντων τους στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, αποδείχτηκε ότι η ελληνική ενδοχώρα έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει μία στρατηγική, εναλλακτική λύση για τις μεγάλες πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρείες, τις ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών και τους διεθνείς παρόχους logistics, σημειώνει η EY.

Στην έρευνα σημειώνεται, επίσης, ότι η αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα βελτιώσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του.



Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα