ΟΣΕ: «Στις ράγες» η πρώτη ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμου

Της Μαριάννας Τζάννε

Η σύμπραξη της Goldair από τον τομέα των Logistics με τους Αυστριακούς σιδηροδρόμους είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία, μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα αναπτύξει με δικά της βαγόνια τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η σχετική σύμβαση για την μίσθωση τεσσάρων μηχανών από την ΓΑΙΑΟΣΕ και θα ακολουθήσει η σύμβαση με την ΕΕΣΣΤΥ για την συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Στόχος της Rail Gargo –Goldair όπως είναι η επωνυμία της νέας εταιρείας, είναι να εξυπηρετήσει σε πρώτη φάση το μεταφορικό έργο στην Θεσσαλονίκη, μετακινώντας συρμούς από το λιμάνι προς το εμπορευματικό της κέντρο στη Σίνδο. Θα ακολουθήσει ο άξονας «Θεσσαλονίκη–Ειδομένη» και το β΄εξάμηνο του 2018 σχεδιάζεται να ξεκινήσει το πλήρες μεταφορικό έργο που θα ελέγχει η εταιρεία με δικά της βαγόνια, συνδέοντας με καθημερινά δρομολόγια την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη. Σήμερα το μεταφορικό έργο της εταιρείας υποστηρίζεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αντιπροσωπεύει το 25% του ετήσιου τζίρου της. Σε δεύτερο χρόνο, η Rail Gargo-Goldair θα ξεκινήσει τακτικά δρομολόγια σε Προμαχώνα - Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργο, μεταφέροντας πλήρεις συρμούς με χημικά και πετρελαιοειδή, με απώτερο σκοπό όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο Πάτρα –Θεσσαλονίκη να αναπτύξει την σιδηροδρομική διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης μέσω του Θριάσιου.

«Μολονότι θα μπορούσαμε να φέρουμε μηχανές από τους Αυστριακούς σιδηροδρόμους επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε τους ελληνικούς» δήλωσε την Παρασκευή κατά την τελετή της υπογραφής της σύμβασης με τον ΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζάκ Κισέογλου. Η είσοδος ιδιωτών στα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και την χαμηλή διείσδυση που έχουν στην χώρα μας οι χερσαίες μεταφορές μέσω σιδηροδρόμου (μόλις το 0,8% όταν σε όλη την Ευρώπη φτάνει το 9%) δημιουργούν μια θετική συγκυρία για τις εμπορευματικές μεταφορές και εξηγούν τους λόγους που η εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει δικό της δίκτυο.

Η Rail Cargo-Goldair θα χρησιμοποιήσει σε πρώτη φάση συνταξιούχους μηχανοδηγούς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η Ακαδημία για την εκπαίδευση νέων σιδηροδρομικών δεν έχει λειτουργήσει ακόμη και αναμένεται σχετική νομοθετική ρύθμιση. Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί 27 άτομα προσωπικό, τα οποία αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν μέσα στην επόμενη χρονιά. Το ύψος του επενδυτικού προγράμματος για την ανάπτυξη του μεταφορικού της έργου μέσω του σιδηροδρόμου προβλέπεται να φτάσει στην πενταετία τα 20 εκ. ευρώ.
Εργολαβίες 70 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρόμου

Για μια νέα σελίδα που ανοίγει για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και σηματοδοτεί την απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, μίλησε κατά την τελετή της υπογραφής της σύμβασης ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης. «Θεωρούμε τη σημερινή ημέρα σταθμό για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο καθώς αποτελεί την απαρχή για την εξέλιξη της Ελλάδας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο».

Tα τέλη χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής θα αποτελέσουν μια σημαντική πηγή εσόδων για τον Οργανισμού Σιδηροδρόμου, μολονότι θα χρειαστεί να προχωρήσουν σημαντικές επενδύσεις για την ανάταξη του δικτύου. Ο κ. Πετράκης υποστηρίζει ότι το επόμενο διάστημα θα επενδυθούν 70 εκατ. ευρώ που είναι τα έσοδα που εξασφάλισε από οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα προχωρήσει σε εργολαβίες σε προβληματικά σημεία του δικτύου. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού, σήμερα, τα τέλη χρήσης ανέρχονται σε 1,05 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο και είναι από τα πιο ανταγωνιστικά καθώς σε Σερβία και Σκόπια είναι 3,5.

Εκείνο όμως που χρειάζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ιδιωτών είναι ένα αξιόπιστο και σύγχρονο δίκτυο που σήμερα δεν υπάρχει. Τις προηγούμενες μέρες, ο Οργανισμός πήρε στα χέρια του μια πλήρη καταγραφή του δικτύου του από το καταγραφικό όχημα του ΟΣΕ που «χτένισε» όλο τον σιδηρόδρομο και αποτύπωσε τα μελανά του σημεία. Ο χάρτης αυτός θα αποτελέσει το «μπούσουλα» για να αποκατασταθούν πολλά προβληματικά σημεία του σιδηροδρόμου.

Από την πλευρά του, ο κ. Καλλίνικος Καλλίνικος, Πρόεδρος του ΔΣ Rail Cargo Logistics Goldair και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Goldair Group, επισήμανε ότι η Rail Cargo Logistics Goldair, είναι η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική επιχείρηση εμπορευματικών μεταφορών που αδειοδοτήθηκε και πιστοποιήθηκε στη χώρα μας και αποκτά πρόσβαση στη σιδηροδρομική υποδομή του ΟΣΕ. «Η εταιρία μας, μέσω των επενδύσεων που πραγματοποιεί, προσελκύει εμπορευματικό έργο στο σιδηρόδρομο, καθιστώντας την Ελλάδα διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, και ενισχύοντας το ρόλο της ως πύλη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας από και προς την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη», ανέφερε.



newmoney.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα