ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Ελλάκτωρ: Αλλαγή σελίδας στην κόψη του ξυραφιού

Η σκληρή κριτική που άσκησαν οι μέτοχοι μειοψηφίας στην διοίκηση της Ελλάκτωρ κατά την τακτική γενική συνέλευση, την περασμένη Παρασκευή, κατέδειξε ακόμη και σε όσους δεν γνωρίζουν, το μέγεθος της διοικητικής κρίσης αλλά και το βαθύ ρήγμα στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας.

Η άρνηση του κ. Δημήτρη Καλλιτσάντση να συμμετάσχει στο πάνελ της Γενικής Συνέλευσης, παρακολουθώντας την από τα έδρανα των θεατών, αλλά και οι καταιγιστικές ερωτήσεις των μετόχων για την πορεία του ομίλου, επιβεβαίωσαν το βαρύ κλίμα αλλά και τις έντονες διαφωνίες που ούτε η εξαγορά του ποσοστού 10% που κατείχε η Alpha Bank, από την οικογένεια Καλλιτσάντση και Κούτρα, κατάφερε να γεφυρώσει. Ο μέχρι πρότινος υπεύθυνος των διεθνών δραστηριοτήτων του ομίλου, παραιτήθηκε από το νευραλγικό πόστο της εταιρείας πριν λίγους μήνες. Αφορμή ήταν η μετωπική σύγκρουση με τον επικεφαλής του κατασκευαστικού τομέα, κ. Δημήτρη Κούτρα, για τις δραστηριότητες στο Κατάρ.

Τα τραύματα που έχει δημιουργήσει η αρνητική πορεία του ομίλου κυρίως στις κατασκευές που πέρσι εμφάνισαν ζημιές 77 εκατ. ευρώ, αλλά και οι δυσμενείς εξελίξεις λόγω της Επιτροπής Ανταγωνισμού, της Μέσης Ανατολής, της Κύπρου, και των Βαλκανίων, διατηρούν ανοικτές τις βαθιές πληγές και δημιουργούν πολλά ερωτήματα για την επόμενη μέρα παρά την δεδηλωμένη απόφαση των μετόχων να γυρίσουν σελίδα.

Νέο επίπεδο οργάνωσης αλλά γρίφος οι νέοι ρόλοι

Για επανίδρυση της εταιρείας μίλησε στην γ.σ ο Πρόεδρος του Άκτωρα, Δημήτρης Κούτρας και κάτοχος πλέον του 8% των μετοχών της Ελλάκτωρ, επισημαίνοντας ότι η εξαγορά του ποσοστού που κατείχε στην εταιρεία ο επενδυτής κ. Τσιβέλης από τον ίδιο και την οικογένεια Καλλιτσάντση (ελέγχουν περίπου το 14%), υποδηλώνει την εμπιστοσύνη τους στην πορεία του ομίλου. Από την πλευρά του ο κ. Σάκης Καλλιτσάντσης επικεφαλής των δραστηριοτήτων στους τομείς της ενέργειας και των ακινήτων, έκανε λόγο για μετεξέλιξη με ένα διαφορετικό μοντέλο διοίκησης, απαντώντας και στην κριτική για διχόνοια μεταξύ των μετόχων.

«Το νέο επίπεδο οργάνωσης δεν θα είναι ελληνικής εταιρείας αλλά Δυτικοευρωπαϊκής και είναι απόφαση όλων. Διαφωνίες ναι, υπάρχουν για την καθημερινή λειτουργία, για τις αποφάσεις, για το πως επενδύουμε και πως λειτουργούμε. Σήμερα, αυτά έχουν μηδενιστεί. Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε business as usual».

Αποστάσεις από την σύγκρουση κορυφής αλλά και από τις επικρίσεις των μετόχων για προβληματική διοίκηση πήρε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Λεωνίδας Μπόμπολας που ελέγχει το 17,2% των μετοχών της εταιρείας.

«Η κριτική είναι άδικη. Διοικούμε την εταιρεία σε εξωπραγματικές συνθήκες και οι επιλογές μας ήταν σωστές. Οι μέτοχοι θα πάρουν με το χρόνο την ανταμοιβή τους» δήλωσε, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία θα αλλάξει τρόπο οργάνωσης και ότι ο ίδιος δεν έχει εμπλακεί σε καμία σύγκρουση.

Την πίστη του ότι η εταιρεία μπορεί να προχωρήσει σημείωσε από την πλευρά του και ο κ. Κούτρας. «Δεν χάσαμε τίποτα, πληρώσαμε το τίμημα της χώρας».

Η διοίκηση της Ελλάκτωρ δεσμεύτηκε σε ένα πρόγραμμα αναδιοργάνωσης όλου του κλάδου κατασκευής αλλά και των υπόλοιπων δραστηριοτήτων. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει την εγκατάσταση και αξιοποίηση σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων για την αποτελεσματική παρακολούθηση της πορείας των έργων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, καθώς και στην απλοποίηση και ξεκαθάρισμα των οργανωτικών δομών και αρμοδιοτήτων και ευθυνών μέχρι το επίπεδο εργοταξίου. Επιπλέον προβλέπεται αναβάθμιση του τμήματος HR, ώστε να γίνεται συνεχής αξιολόγηση δεξιοτήτων και επιδόσεων και να αναδεικνύονται αποτελεσματικά τα νεώτερα στελέχη.

Λεπτομερείς αναφορές για το πώς θα «κουμπώσει» το σχέδιο αυτό σε επίπεδο διοίκησης, δεν υπήρξαν. Αν ισχύουν όμως οι πληροφορίες ότι οι διαφωνούντες καλούνται να συνδιοικήσουν με ένα ενιαίο και ομαδικό τρόπο, αποτελεί ένα θετικό μήνυμα με πολλές όμως άγνωστες παραμέτρους, κυρίως για τους νέους ρόλους που επιφυλάσσει στους βασικούς μετόχους, που μένει να φανεί στην πράξη η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητά του.

Η αγωνία των μετόχων και τα καρφιά

Πριν η διοίκηση της Ελλάκτωρ ξεδιπλώσει την στρατηγική της επόμενης μέρας, είχε προηγηθεί το δριμύ κατηγορώ των μετόχων για τη ζημιογόνο πορεία του ομίλου.
«Είναι αδύνατο ένας όμιλος με τζίρο σχεδόν 2 δις. ευρώ να έχει ζημιές. Που είναι η αναδιοργάνωση που είχατε υποσχεθεί τα προηγούμενα χρόνια; Αμφιβάλλω εάν γνωρίζετε τα ονόματα από το μακρύ δίκτυ των θυγατρικών της. Που πήγαν οι βεβαιώσεις ότι τα οδικά έργα θα έφεραν κέρδη; Κάτι δεν κάνετε σωστά και όσο και αν δηλώνετε πίστη στο μέλλον τα σκυθρωπά σας πρόσωπα, μαρτυρούν άλλα», ήταν η τοποθέτηση παλαιού μετόχου της εταιρείας.

Η διοίκηση υποστήριξε ότι οι ζημιές δεν είναι λειτουργικές αλλά από αποτίμηση αξίας παγίων και έκτακτων μη επαναλαμβανόμενων χρεώσεων όπως τα 40 εκατ. ευρώ που είναι το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στις κατασκευές.

O κ. Μπόμπολας στάθηκε ιδιαίτερα στην συρρίκνωση της κατασκευαστικής αγοράς αλλά και στην πορεία των παραχωρήσεων. Όπως ανέφερε, η πίτα του κλάδου των κατασκευών από τα 6 έως 8 δισ. έργα, τα προηγούμενα χρόνια σήμερα είναι λιγότερα από 2 δισ. ευρώ. Σε ότι αφορά την πορεία της κυκλοφορίας, σημείωσε ότι υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης. Πέρσι, η αύξηση στην Αττική Οδό ήταν στο 5% ενώ για πρώτη φορά στο πεντάμηνο, η αύξηση στις μετακινήσεις στους αυτοκινητόδρομους πλησιάζει διψήφια νούμερα, που κυμαίνονται από 8% έως 16% στο Μαλιακός Κλειδί.

Μεγάλος επενδυτής και εργοδότης

Η διοίκηση της Ελλάκτωρ ανέφερε ότι η εταιρεία επένδυσε σε υποδομές τα τελευταία χρόνια 5 δις. ευρώ και ότι σήμερα για τις υποδομές αυτές απασχολούνται 3.000 άνθρωποι.

Όπως τονίστηκε, στις παραχωρήσεις η εταιρεία θα ενδιαφερθεί για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού ενώ θα διεκδικήσει όταν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και την Υποθαλάσσια Σήραγγα Σαλαμίνας.

«Ξελασπώσαμε τις τράπεζες από παρατημένα έργα, αναλαμβάνοντας έργα στην Στυλίδα, εργολαβίες της Γαντζούλας και βέβαια της ΑΕΓΕΚ στο Μετρό Θεσσαλονίκης που μέσα σε δύο χρόνια η πόλη πιστεύει πλέον ότι θα αποκτήσει μετρό», επισήμανε ο κ. Κούτρας.

Ο ίδιος σκιαγραφώντας το μέλλον των κατασκευών, μίλησε για λιγότερα δημόσια έργα, εντατικοποίηση στον τομέα των επενδύσεων, έμφαση στα συγχρηματοδοτούμενα και αναδιοργάνωση στο εξωτερικό με κριτήρια επιλογής χωρών.

Όπως τόνισε, το τίμημα της «παγκοσμιοποίησης» της εταιρείας ήταν βαρύ. Ωστόσο για την Μέση Ανατολή κράτησε χαμηλούς τόνους. «Στο ΚΑΤΑΡ που κατασκευάζουμε το μετρό της Ντόχα, ανταποκριθήκαμε πλήρως στις απαιτήσεις, παρά το γεγονός ότι άλλες διεθνείς εταιρείες όπως η Samsung, η Impregilo κ.α έχουν τιμωρηθεί με πέναλτι».

O κ. Κούτρας ανέφερε ότι η εταιρεία ανέλαβε και τα ηλεκτρομηχανολογικά του μετρό στην Ντόχα και σημείωσε ότι η στρατηγική στο εξωτερικό θα επικεντρωθεί στα Βαλκάνια και το Κατάρ.

Στον τομέα του περιβάλλοντος ο κ. Μπόμπολας δήλωσε ότι προετοιμάζονται 50 καινούριες μονάδες με 2,5 εκατ. τόνους απορριμμάτων τα χρόνο και ότι επανέρχεται το μοντέλο των ΣΔΙΤ που ο όμιλος διαθέτει δεσπόζουσα θέση καθώς και της δευτερογενούς γενιάς καυσίμων (RDF).

Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία την τελευταία 10ετία πλήρωσε σε φόρους 1,1 δισ. ευρώ και απασχολεί 6.000 προσωπικό που μαζί με υπεργολάβους και προμηθευτές εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 10.000 ανθρώπους. Οι συνολικές επενδύσεις της έχουν ανέλθει σε 1,4 δισ. ευρώ.

Το ανεκτέλεστο ύψος συμβάσεων του ομίλου ανέρχεται σε 2,7 δισ. ευρώ από τα οποία το 60% προέρχεται από το εξωτερικό. Σήμερα, ο όμιλος λειτουργεί σε 25 χώρες.


newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]