ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Οι κορυφαίες τάσεις στο ξενοδοχειακό design και τις παροχές

To 2017 είναι ακόμα μία ενδιαφέρουσα χρονιά -ακόμη και σχεδιαστικά- για τα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες και designers του Σαν Φρανσίσκο, SB Architects. Μία χρονιά γεμάτη δημιουργία, συνεργασίες, καινοτόμους σχεδιασμούς, νέους τύπους resort, περισσότερα συνδυαστικά και χαρακτηριστικά concept, αλλά και συνέχιση της τάσης για ταξίδια εμπειρίας. Φέτος είναι όλα στο μενού. Σε κείμενο του, ο πρόεδρος του αρχιτεκτονικού γραφείου, Scott Lee, αποτυπώνει τα 10 σημαντικότερα trends στο ξενοδοχειακό design.


Urban resorts

Η πόλη, το urban, είναι στην καθημερινότητά μας μας, και περνά και σαν ντιζάιν στα resort των προορισμών των ταξιδιωτών, ως ένας συνδυασμός της καθημερινής ζωής με τις διακοπές, με στόχο τη διαμόρφωση ξενοδοχείων, που θα προσφέρουν απόδραση μέσα σε ένα οικείο και σύγχρονο περιβάλλον.

Παρά την αστική διάθεση, ωστόσο, δίνεται προτεραιότητα στη σύνδεση με τη φύση, στους εξωτερικούς ή εσωτερικούς χώρους, με φυσικό φωτισμό και κήπους σε ταράτσες. Στο επίκεντρο είναι η ευεξία και η βιωσιμότητα με άριστο επίπεδο υπηρεσιών για το σώμα και το πνεύμα, όπως πολυτελή spa, αλλά και οργανωμένες επισκέψεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους.


Ξενοδοχεία και lifestyle brand

Tα lifestyle brand Baccarat, Equinox, Quiksilver, αν και πολύ διαφορετικά μεταξύ τους, φέτος φέρνουν το κάτι διαφορετικό στη φιλοξενία, αντιπροσωπεύοντας μια εξαιρετική εμπειρία lifestyle και μια εντυπωσιακή αισθητική ντιζάιν, με το κάθε brand να αντιπροσωπεύει αυτό, που θέλουν οι επισκέπτες της να είναι, σε συνδυασμό και με τον κλάδο των ξενοδοχείων.


Κρασί και γαστρονομικός τουρισμός

Ένα εξοχικό wine resort είναι συνώνυμο με τον αυθεντικό και πολυτελή τρόπο ζωής. Ο οινοτουρισμός έχει άλλωστε ανέβει πολύ τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτό που είναι νέο, δεν είναι η δοκιμή κρασιού, αλλά η πλήρης διείσδυση στο lifestyle του κρασιού, από τη διαδικασία παραγωγής κρασιού και τροφίμων, μέχρι την προετοιμασία των γευμάτων.


Λίγα και τοπικά

Τα τοπικά προϊόντα εκφράζουν την περιοχή τους. Όταν οι μονάδες φιλοξενίας συνεργάζονται με τοπικά brands -όπως οινοποιεία, ζυθοποιίες και αποστακτήρια- φέρνουν στον ταξιδιώτη το τοπικό, το αυθεντικό, την εμπειρία του παραγωγού, τα ταξίδια εμπειρίας, που επιθυμούν, και συνδέουν τον τουριστικό κλάδο με την περιοχή.


Zεν αλλά και περιπέτεια με αδρεναλίνη μαζί

Τα ταξίδια περιπέτειας είναι τάση, αλλά δεν είναι μόνο η ποδηλασία στο βουνό και το σέρφινγκ. Οι ταξιδιώτες θέλουν να ταξιδεύουν με ομάδες, που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα, να κάνουν νέες γνωριμίες και να ζουν μαζί αυτές τις περιπέτειες. Μετά θέλουν μία αποθεραπεία, σωματική και ψυχική, οπότε ζητούν από τα ξενοδοχεία υπηρεσίες well – being με spa, διαλογισμό και γιόγκα, με στόχο την υγεία και την ευτυχία.


Ταξίδια Μεταμόρφωσης

Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να επιστρέψουν από τις διακοπές σε καλύτερη κατάσταση από εκείνη, που έφυγαν. Το Schloss Elmau στις Βαυαρικές Άλπεις, είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα resort, καθώς συνδυάζει θεραπείες spa με πολιτισμικές προεκτάσεις, δημιουργώντας μια πλούσια εμπειρία, με βιβλιοπωλείο, βιβλιοθήκη, χώρο συναυλιών, εργαστήρια και εξωτερικές δραστηριότητες. Οι Mike Fuerstman, συνιδρυτής των Pendry Hotels, και ο Bill Walshe, πρόεδρος της Viceroy Hotel Group, έχουν μιλήσει και οι δύο για τη σημασία των πολιτισμικών εμπειριών, που προσφέρουν τα σύγχρονα luxury ξενοδοχεία.


Ομαδικά ταξίδια

Είτε πρόκειται για millennials, που ταξιδεύουν σε γκρουπ, είτε για ζευγάρια χωρίς παιδιά ή οικογένειες με μέλη από διαφορετικές γενιές και ηλικίες, η φιλοξενία χρειάζεται να είναι προετοιμασμένη για τα ομαδικά ταξίδια. Οι οικογενειακές σουίτες σε μεγάλα resort δεν είναι πια ένα plus, αλλά θεωρείται απαραίτητη. Τα hostels που είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους millennials, αρχίζουν να ανασυντίθενται και να αλλάζουν, μίας και τα 9 στα 10 πλέον διαθέτουν ιδιωτικά δωμάτια, ενώ μερικά brand αρχίζουν να μοιάζουν σε hostel, καθώς αυτό θέλει η αγορά.


Νέα οπτική στις επαγγελματικές συναντήσεις

Γιατί να ταξιδεύει κανείς σε μία άλλη περιοχή, ακόμα κι άλλη χώρα, για μία επαγγελματική υποχρέωση, και να καταλήγει σε μία κλειστή αίθουσα συνεδριάσεων ή εκδηλώσεων, χωρίς παράθυρα, σε έναν χώρο βαρετό, χωρίς χαρακτήρα; Το σκηνικό μετατοπίζεται σε άλλους χώρους του ξενοδοχείου, οι χώροι συνεδρίων ή συναντήσεων θα αποκτήσουν νέα εμφάνιση, θα είναι πιο ευέλικτοι, πιο φωτεινοί και ευχάριστοι. Θα υπάρχουν ευέλικτοι χώροι, που θα χρησιμοποιούνται για όλες τις εκδηλώσεις, από πάρτι μέχρι meetings.


Resorts Ινδικής κάνναβης

Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, αυτή μπορεί να είναι η νέα επανάσταση. 26 Πολιτείες της Αμερικής και η Κολομβία έχουν νομιμοποιήσει τη χρήση της Μαριχουάνας, με κάποια μορφή, ενώ 6 την έχουν νομιμοποιήσει για λόγους αναψυχής, οπότε μιλάμε για ένα νέο trend και στη φιλοξενία. Τα resort ινδικής κάνναβης θα συνδυάζουν ταξίδια αναψυχής, περιπέτειας, καλλιέργειας και υγείας.


Airbnb

Το 2016 η Airbnb προκάλεσε αναστάτωση στον κλάδο των ξενοδοχείων, καθώς προσφέρει μία άλλη εμπειρία. Ωστόσο, η διαμονή σε σπίτι της Airbnb μπορεί να είναι μοναχική και να μη δίνει την αίσθηση της κοινότητας, που τόσο θέλουν οι ταξιδιώτες στις μέρες μας. Δεν υπάρχει τρόπος για φιλοξενία φίλων, σύνδεση με τοπικά καταστήματα, καθοδήγηση σε θέματα πολιτισμού και διασκέδασης, κάτι που μπορούν να εκμεταλλευτούν, ακόμα και σχεδιαστικά, τα ξενοδοχεία, με κοινόχρηστους χώρους και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.


της Ιωάννας Θεοδώρου
hoteldesign.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]