Αλλαγή ηγεσίας στην ΙΚΕΑ

Αλλαγή ηγεσίας, αλλά όχι και στρατηγικής στην ΙΚΕΑ. Όπως και ο προκάτοχός του Πέτερ Ανιεφιάλ, ο νέος γενικός διευθυντής Γιέσπερ Μπροντίν αποτελεί γέννημα-θρέμμα του σουηδικού ομίλου οικιακών ειδών. Συνεργάτης κι αυτός του ιδρυτή της ΙΚΕΑ, Ίνγκβαρ Κάμπραντ, θα αναλάβει τα καθήκοντά του την 1η Σεπτεμβρίου για να «συνεχίσει να εφαρμόζει απαράλλαχτη την επεκτατική στρατηγική της επιχείρησης», όπως μεταδίδουν τα ξένα μέσα ενημέρωσης.

Η αλλαγή φρουράς στην ηγεσία της ΙΚΕΑ δεν ήταν αναμενόμενη. Κι αυτό επειδή ο αποχωρών γενικός διευθυντής Πέτερ Ανιεφιάλ κατέχει το αξίωμά του μόλις από το Σεπτέμβριο του 2013. Φεύγει για να «αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά του και για να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις στην επαγγελματική του καριέρα», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της ΙΚΕΑ. Και γιατί να μην τις αντιμετωπίσει, αφού είναι μόλις 47 ετών;

Ο επίσης σουηδός Γιέσπερ Μπροντίν, που θα τον διαδεχθεί, είναι ένα χρόνο μεγαλύτερος: 48 ετών. Την 1η Σεπτεμβρίου ετοιμάζεται να εγκατασταθεί στο νέο του γραφείο στο Λέιντεν της Ολλανδίας, όπου εδρεύει η σουηδική ΙΚΕΑ. Γνωρίζει πολύ καλά την εταιρεία, καθώς προσελήφθη το μακρινό 1995 ως διευθυντής αγορών στο Πακιστάν. Έκτοτε προσέφερε τις υπηρεσίες του σε πολλές διευθύνσεις στο Λέιντεν, στη Σουηδία και στην Κίνα.

Το σημαντικό, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΙΚΕΑ Λαρς-Γιόχαν Γιαρχάιμερ, είναι ότι η στρατηγική της διεύθυνσης της επιχείρησης θα παραμείνει η ίδια. «Ακόμα κι αν ο Γέσπερ λειτουργεί με το δικό του τρόπο, το γεγονός ότι έχει φέρει εις πέρας άλλες διοικητικές αρμοδιότητες κατά το παρελθόν και έχει συνεργαστεί στενά με τον Πέτερ, εγγυάται τη διευθυντική συνέχεια στην εταιρεία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος.

Ο Γιαρχάιμερ πρόσθεσε ότι ο Μπροντίν θα εργαστεί για τον επιβεβαιωμένο στόχο της εταιρείας, που είναι είναι να ανεβάσει τον ετήσιο τζίρο της στα 50 δισ. ευρώ έως το 2020. Για να τον πετύχει θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη της αγοράς της Ασίας, όπου έως τα τέλη του 2016 λειτουργούσαν μόλις 30 καταστήματα ΙΚΕΑ, και επίσης στην ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων της εταιρεάις.

Το 2015 ο αποχωρών Πέτερ Ανιεφιάλ είχε θέσει ως στόχο την αύξηση έως το 2020 της συμμετοχής των ιντερνετικών πωλήσεων στο 10% του συνολικού τζίρου από σχεδόν 3% που ήταν την χρονιά εκείνη.

Το 2016 η ΙΚΕΑ λειτουργούσε 348 καταστήματα σε 28 χώρες. Ο τζίρος τους έφθασε στα 34,2 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένος κατά 7,1% συγκριτικά με τον τζίρο του 2015. Όσο για τα κέρδη της επιχείρησης, εκτινάχθηκαν κατά 19,6% υψηλότερα και έφθασαν τα 4,2 δισ. ευρώ. 


Η ΙΚΕΑ λειτουργεί επίσης 45 εμπορικά κέντρα και απασχολεί 140.000 εργαζομένους.

Οι πέντε μεγαλύτερες σε τζίρο αγορές της είναι σήμερα κατά σειρά η γερμανική, η αμερικανική, η γαλλική, η βρετανική και η σουηδική. Την περυσινή χρονιά άνοιξε 12 καινούργια καταστήματα και ιντερνετικά 19 κέντρα υποδοχής παραγγελιών. Την εφετινή χρονιά στόχος της ΙΚΕΑ είναι να ανοίξει 18 καινούργια καταστήματα.

Σημειωτέον ότι από μετοχική άποψη η ΙΚΕΑ παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση με «πατριάρχη» τον Κάμπραντ, ο οποίος τον περασμένο Μάρτιο έκλεισε αισίως τα 91 έτη του βίου του.


tovima.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα