ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Καθυστερεί η ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

Προβληματισμό προκαλούν στην αγορά οι τελευταίες εξελίξεις και τα σενάρια που κυκλοφορούν αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Ενάμιση μήνα μετά την ανακήρυξη της κοινοπραξίας Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link, και τον όμιλο Σαββίδη (Belterra Investments) ως πλειοδότη για το 67% του ΟΛΘ, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμα συνεδριάσει για να ανακηρύξει προτιμητέο επενδυτή και να ξεκινήσει έτσι η προβλεπόμενη διαδικασία προς Ελεγκτικό Συνέδριο, Επιτροπή Ανταγωνισμού και Βουλή.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Αντιθέτως, το ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν σχετικού αιτήματος του δεύτερου πλειοδότη, της Peninsular & Oriental (P&O), συμφερόντων της Dubai Ports, έδωσε παράταση έως τις 15 Ιουνίου. Η P&O επικαλέστηκε την ανάγκη περισσότερου χρόνου για τη συμπλήρωση του φακέλου της με όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Η διαδικασία προβλέπεται από τον διαγωνισμό καθώς υπήρχαν περισσότερες από μία προσφορές και πρέπει να ανακηρυχθεί και ο δεύτερος πλειοδότης (Reserved Bidder). Η πρόβλεψη γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις για να υπάρχει εναλλακτική, σε περίπτωση που κάτι δεν προχωρήσει με τον πλειοδότη. Κατά αξιόπιστες πληροφορίες όμως, δεν ρωτήθηκε, όπως είθισται, για την παράταση ο πρώτος πλειοδότης.

Οι εξελίξεις αυτές τροφοδοτούν σενάρια προς δύο κατευθύνσεις: είτε ότι κάτι «δεν πάει καλά» με τον πλειοδότη είτε πως η Dubai Ports πιέζει ακόμα για την απόκτηση του 67% του ΟΛΘ. Τα σενάρια πως «κάτι δεν πάει καλά», που περιπλέκονται και από τη συμμετοχή του ομίλου Σαββίδη (της τάξης του 20%) στο σχήμα του πλειοδότη και τη σχετική συζήτηση αναφορικά με τις διακυμάνσεις των σχέσεών του με την κυβέρνηση αλλά και τη Ρωσία, αρνούνται κύκλοι της διοίκησης της κοινοπραξίας με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ». Δηλώνουν αντιθέτως έτοιμοι να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση της συναλλαγής και ότι αναμένουν πως «το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό Δημόσιο θα τρέξει τάχιστα τις διαδικασίες». Τη θέση αυτή επιβεβαιώνει στην «Κ» και η επενδυτική τράπεζα Eurocorp που είναι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος της γαλλικής CMA CGM (κατέχει διά της θυγατρικής της το 33% του πλειοδότη και άλλο 47% κατέχει η γερμανική DIEP). Πάντως στην αγορά έχουν αρχίσει να διατυπώνονται από απορίες για την ταυτότητα των τελικών μετόχων του γερμανικού επενδυτικού ομίλου DIEP έως ερωτήματα για το «κατά πόσον το σχήμα του πλειοδότη εγείρει ενστάσεις μεταξύ των Eυρωπαίων και των υπερατλαντικών συμμάχων της χώρας».

Ανεξάρτητα από όλα αυτά όμως, γεγονός είναι πως η Dubai Ports ανησυχεί πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα υπονομεύσει το λιμάνι συμφερόντων της DP World Constanta στη Ρουμανία, προσελκύοντας φορτία μεγάλων τακτικών γραμμών που τώρα εξυπηρετούνται από αυτό. Αυτός είναι και ο λόγος που κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά, της τάξης των 200 εκατ. ευρώ στον πρώτο γύρο για το 67% του ΟΛΘ.

Υποσκελίστηκε όμως από την κοινοπραξία CMA, DIEP, Belterra, η οποία προσέφερε 231,9 εκατ. στον δεύτερο γύρο.

Κινήσεις

Οι κινήσεις που μένει να γίνουν είναι πολλές: το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και τη συμπλήρωση του φακέλου της Dubai Ports, θα πρέπει να ανακηρύξει προτιμητέο επενδυτή και Reserved Bidder. Κατόπιν οι φάκελοι αμφοτέρων θα αποσταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να εγκριθούν και, ύστερα και αφού μονογραφεί η συμφωνία πώλησης μετοχών, πρέπει να πάρει το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αν όλα αυτά εξελιχθούν ομαλά, θα υπογραφούν οι συμβάσεις και θα σταλούν για ψήφιση στη Βουλή. Θα ακολουθήσει το οικονομικό κλείσιμο με την καταβολή του τιμήματος.


kathimerini.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]