ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Πρώτη φορά μετά το 2012 η Boeing ξεπέρασε σε παραγγελίες την Airbus

Η αμερικανική Boeing πρώτη φορά μετά το 2012 ξεπέρασε σε παραγγελίες την ευρωπαϊκή Airbus, όπως ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Αερομεταφορών στο Παρίσι. Σε δημοσίευμά του το Ρόιτερς ανέφερε ότι η αμερικανική αεροναυπηγική με τη συνδρομή του ΜΑΧ 10, δηλαδή του νέου μοντέλου της δημοφιλούς σειράς των Boeing 737, κατόρθωσε να εξασφαλίσει περισσότερες παραγγελίες από την αντίπαλό της – αυτές φθάνουν τις 571 έναντι των 326 της Airbus. Στις συνολικές παραγγελίες της Βoeing συμπεριλαμβάνονται 147, οι οποίες αφορούν τα 737 ΜΑΧ 10, καθώς και άλλες 214, οι οποίες αφορούν τροποποίηση παλαιότερων μοντέλων σε ΜΑΧ 10. Kατά τις προβλέψεις της Boeing, στα επόμενα 20 χρόνια θα πουληθούν 41.030 επιβατικά αεροσκάφη και αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου με αξία άνω των 6 τρισ. δολαρίων σε διεθνή κλίμακα.

«Είναι αλήθεια ότι το μοντέλο ΜΑΧ έκλεψε την παράσταση σε αυτήν την έκθεση και ίσως να αποδειχθεί και μία από τις πιο παραγωγικές μας διεθνείς εκθέσεις στην ιστορία μας», τόνισε ο Ισέαν Μόνιρ, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στον βραχίονα αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας της Boeing. Συγκεκριμένα, η αμερικανική αεροναυπηγική εξασφάλισε 125 παραγγελίες για αντίστοιχα μοντέλα 737 ΜΑΧ 8, χωρίς, ωστόσο, να αποκαλύψει τον πελάτη της. Επιπλέον, έκλεισε μία άλλη συμφωνία με την εταιρεία εκμίσθωσης αεροσκαφών AerCap, με στόχο να τροποποιήσει 15 από τα αεροσκάφη ΜΑΧ 8, που παρήγγειλε, ώστε να προσαρμοστούν στη μεγαλύτερη εκδοχή του μοντέλου ΜΑΧ 10. Με την δε κινεζική εταιρεία εγχώριων δρομολογίων Riuli Airlines ο αμερικανικός κολοσσός υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας για είκοσι αεροσκάφη ΜΑΧ 8.

Οταν ρώτησαν οι δημοσιογράφοι τον διευθυντή πωλήσεων της Airbus, Τζον Λίχι, πώς αισθάνεται με το προβάδισμα της Boeing, όταν επί χρόνια συνέβαινε το αντίθετο, απάντησε πως ήταν αναμενόμενο. «Με ρωτάτε, εάν σε αυτή τη χρονιά κινούνται με πιο αργό ρυθμό οι παραγγελίες; Ναι, έτσι κινούνται», υπογράμμισε ο Τζον Λίχι. «Η Boeing φέτος μας πέρασε και πούλησε λίγα παραπάνω από μας. Πρέπει να το παραδεχτούμε». Αργά χθες στο πλαίσιο της παρισινής Διεθνούς Εκθεσης η Airbus εξασφάλισε παραγγελίες για σχεδόν 100 αεροσκάφη, οι οποίες δόθηκαν από την AirAsia και τις ιδιωτικές ιρανικές Zagros Airlines και Iran Airtour. Κατά τον αναλυτή του κλάδου της αεροναυπηγικής Ρίτσαρντ Αμπουλαφιά στην Τeal Group, η κινητικότητα και το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας αποδείχθηκαν καλύτερα από τις προβλέψεις και θυμίζουν ανάλογες καλές χρονιές του πρόσφατου παρελθόντος – το 2009 και το 2011, συγκεκριμένα. «H αστάθεια και η αβεβαιότητα, που επικρατούν σε πολλές περιοχές του πλανήτη, δεν φαίνεται να επηρέασαν τις αερομεταφορές», συμπληρώνει ο κ. Αμπουλαφιά. «Η επιβατική κίνηση είναι ισχυρή και, όπως κατέστη εμφανές στη Διεθνή Εκθεση του Παρισιού, οι αερομεταφορείς έχουν ανάγκη για τζετ και όσοι μπορούν να τους χρηματοδοτήσουν είναι πρόθυμοι να το κάνουν».

Στην περίπτωση της Airbus, τώρα, η εταιρεία εξασφάλισε παραγγελίες σχεδόν 40 δισ. δολαρίων. Ο 66χρονος Τζον Λίχι, ως αρμόδιος πωλήσεων της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής, τόνισε ότι η Airbus δεν διοχέτευσε φέτος νέα μοντέλα στην αγορά, εν αντιθέσει με την Boeing και το 737 ΜΑΧ 10. «Είναι αλήθεια πως περιμέναμε μία πιο εντυπωσιακή προώθηση του νέου 737 και περισσότερες αμιγείς παραγγελίες και όχι τροποποιήσεις του ΜΑΧ 8», τονίζει ο κ. Λίχι, ο οποίος έπειτα από είκοσι χρόνια στην Αirbus βαίνει προς συνταξιοδότηση. Και προσθέτει εν κατακλείδι: «Πάντως, δεν θεωρούμε το ΜΑΧ 10 ευθέως ανταγωνιστικό στο Α321».


kathimerini.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]